نمایش خبر در روز :  
ماه :  
سال :  
نوع مطلب :  
بخش :
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۶

برای اینکه رئیس تان متوجه ارزش شما بشود، نیازی نیسـت برنامۀ عجیب و غریبی طراحی کنید یا زیر پای همکارانتان را خالی کنید. گاهی راه حل خیلی ساده تر است.

 
لطفا در محل کار، پل‌های پشت سرتان را خراب نکنید
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۷

شاید هرگز ندانید که همکاران سابق شما حتی کسانی که در دل از آن‌ها نفرت دارید ممکن است روزی ارجاع کور شما باشند و به اصطلاح زیر آبتان را بزنند. بله، این اتفاق می‌افتد. پس سعی کنید روی زبان و رفتارتان کنترل داشته باشید و مراقب باشید که هرگز پل‌های پشت سر خود را خراب نکنید.

 
5 عادت رو به رو شدن و پذیرش پاسخ منفی
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰

آیا گاهی از شدت ترس احساس می کنید فلج شده اید؟ خوب است. بسیاری از کارآفرینان، مالکان کسب و کار و فروشندگان از فکر اینکه ممکن است پاسخ منفی بشنوند، احساس وحشت می کنند. من دلیلش را می دانم.

 
دروغ نگویید حتی در محیط کار!
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۲

دروغگویی در هر شرایط و موقعیتی ناپسند و نکوهیده است اما به طور معمول وقتی به شکل عادت در می آید، در بیشتر موقعیت ها ادامه می یابد.

 
از سندرم بیماری ساختمان چه میدانید؟
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۱

نشانگان‌ ساختمان‌ بيمار (SBS) وضعيتي‌ است كه در آن‌ افراد علايمي‌ را تجربه‌ مي‌كنند كه‌ به‌نظر مي‌رسد مربوط به ماندن به مدت طولاني در يك ساختمان مي‌باشد. دلايل اين بيماري هنوز مشخص نشده است.

 
۹ اشتباه که در ۱۰ دقیقه اول روز کاری مرتکب می شویم
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۷

۱۰ دقیقه اول روز کاری شما برای بهره‌وری ۸ ساعت بعدی بسیار مهم و حساس است. اگر دیر به دفتر کار برسید یا در صندوق دریافت ایمیل‌تان که لبریز شده‌است، غرق شوید، حواس‌تان به آسانی پرت می‌شود و در باقی روز تمرکز برایتان بسیار دشوار خواهدبود.

 
با سندرم کارشیفتگی آشنا شویم
۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۳

برای کارشیفتگان هیچ موضوعی غیر از کار مفهوم ندارد. آنها همواره یک ایمیل دیگر برای خواندن دارند، یک تماس تلفنی برای زدن و... . کار آنها تمامی ندارد.

 
در برخورد با همکاران بدقلق این سیاست ها را به کار ببرید
۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰

محل کار جایی که شما بسته به نوع کارتان ساعت های زیادی از روز و عمرتان را در آنجا سپری می کنید، پس باید شیوه رفتار با همکاران را یادبگیربد تا از کارکردن لذت ببرید.

 
در مقابل انتقادها، چه کنیم؟
۲۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۰

انتقادها معمولا دردناکند اما در عین حال بسیار ارزشمند و هدایتگر می توانند باشند. وقتی صحبت از نقد استارت آپ ها و کسب و کار می شود، انتقادهای تند و تیز معمولا بسیار برای تیم اجرایی ناامید کننده اند.

 
مثل یک روانشناس « شغل خود را روانکاوی کنید»
۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۵

روان شناسی کار، مطالعه و کاربرد مفاهیمی است که در آن به « تفاوت های فردی » ، «ساختار سازمانی» ، «پاداش و دستمزد» ، «ساختار گروهی در سازمان » ، « طراحی وسایل کار » ، « انگیزش کارکنان» و نظایر آن توجه می شود.

 
سرمایه‌های روان‌شناختی مثبت گرا در مدیریت
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۶

در سال‌های اخیر، به ویژه پس از مطرح شدن دیدگاه روان‌شناسی مثبت‌گرا و نگاه این گرایش روان‌شناسی علمی به توانمندی‌ها و صفات مثبت در افراد و اهمیت محیط‌های مثبت (از جمله محیط‌های کاری مثبت)، گفته شد که صرف وجود سه نوع سرمایه یاد شده و اینکه نیروی انسانی تجربه و مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای داشته باشند برای ...

 
30جمله‌ای که برای قدردانی کردن به درد می خورند
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۰۰

شما می‌دانید که به عنوان یک مدیر یا همکار باید در ازای کار خوبی که تحویل گرفته‌اید، تشکر کنید.

 
چگونه با مدیران زورگو رفتار کنیم؟
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۵

بعضی از مدیران تا دیروقت در دفتر خود مشغول به کار می‌شوند و انتظار رفتاری مشابه را از زیردستان خود دارند. در بسیاری از موارد هم این رفتار به چالشی مهم بین کارمندانی که حاضر به اضافه کاری نیستند و مدیران تبدیل می‌‌شود.

 
استرسی که بر بدنه شغل‌تان می‌نشیند
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۰

تردیدی نیست استرس شغلی، پیامدهای منفی برای فرد و جامعه به دنبال دارد که می‌توان آنها را شامل پیامدهای جسمی، روانی و سازمانی دانست‌.

 
۵ شخصیت اعصاب خرد کن در محل کار و نحوه صحیح رفتار با آنها
۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۹

چه خوب می شد اگر می توانستیم با تمام همکاران خود، فارغ از ویژگی های شخصیتی شان تعامل مثبت و به دور از تنشی داشته باشیم؛ شما هم حتماً موافقید. اما متأسفانه این اتفاق هیچگاه نمی افتد، چون هیچ کس همکاران خود را مثل دوستانش انتخاب نمی کند.

 
سلامت محیط کار در گرو چیست؟
۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۵

بسیاری از مدیران گمان می‌کنند که یک فرهنگ سازمانی سختگیرانه، اعمال زور و ایجاد استرس در کارکنان، ضامن موفقیت آنهاست.اما نتایج تحقیقات اخیر در حوزه روانشناسی سازمانی نشان می‌دهد که یک محیط کاری پر استرس به مرور زمان باعث کاهش بهره‌وری سازمان می‌شود و برعکس، ایجاد یک جَو کاری مثبت به نفع کارفرمایان، کارکنان ...

 
استعفای کارمندان خوب، با این رفتارهای بد
۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

حتما شما نیز شنیده اید که مدیری از استفعای یکی از کارمندان خوب گلایه دارد و این مساله باعث شگفتی تان شده است؛ ولی باید به آنها نیز حق داد که این چنین شاکی باشند، زیرا رفتن افراد خوب از شرکت پدیده ای مخرّب و پرهزینه است.

 
۱۰شغل با بالاترین نرخ افسردگی
۲۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۹

در اینجا ۱۰ طیف شغلی معرفی می‌شود که بین کارکنان آن سطوح زیادی از افسردگی گزارش شده است.

 
روش انتخاب رنگ متناسب برند تجاری از دیدگاه روانشناسی
۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۹

یکی از جنبه های حائز اهمیت بازاریابی روانشناسی انتخاب رنگ معرف برند تجاری است.

 
هشت نشانه یک کارمند دردسرساز
۱۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۵

موفقیت کاری فقط مهارت‌هایی که با آن شغل را به دست می‌آورید، مربوط نیست. رابطه شما با همکاران به ویژه چگونگی درک رئیس‌تان از شخصیت شما نیز روی موفقیت و اعتبار حرفه‌ای‌ شما بسیار تاثیرگذار است.