دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۶
کد مطلب: 64240
۳

پرسشنامه‌های مشاوره توانبخشی ایرانی تدوین و طراحی کنید

پرسشنامه‌های مشاوره توانبخشی ایرانی تدوین و طراحی کنید
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: اساتید و دانشجویان دانش مشاوره توانبخشی، پرسشنامه‌های بومی و ایرانی را تدوین و طراحی کنند.
 دکتر سید علی حسینی رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در مراسم آغاز به کار دومین کنگره ملی مشاوره توانبخشی ضمن خیر مقدم به اساتید و دانشجویان گفت: این همایش علمی فرصت مغتنمی برای دانشجویان و پژوهشگران به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی است تا ضمن اشتراک تجارب و دانش خود از نکات کلیدی و مبتنی بر شواهد علمی این همایش بهره برده و عملکرد خود را ارتقا دهند.
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اظهار کرد: این همایش علمی نوید بخش آینده بهتر برای دانش مشاوره توانبخشی و نظام توانبخشی کشور است.
دکتر حسینی افزود: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی یک دانشگاه ماموریت گرا در حوزه توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روان است. اولین دانشکده سلامت اجتماعی کشور و اولین پژوهشکده سلامت اجتماعی کشور در این دانشگاه تشکیل و در حال فعالیت است.
وی ادامه داد: دبیرخانه دائمی فناوری توانبخشی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشکیل شده و زمستان سال قبل دومین دوره جشنواره فناوری‌های توانبخشی را برگزار کردیم.
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به اساتید، دانشجویان و پژوهشگران مشاوره توانبخشی ، دو پیشنهاد ارائه داد و تصریح کرد: دانش مشاوره توانبخشی ابعاد گسترده‌ای دارد، برای نهادینه شدن این رشته علمی لازم است تعامل و ارتباط با سایر رشته‌ها به ویژه رشته‌های توانبخشی را افزایش دهید. به سمت روش‌ها و تکنیک‌های مشاوره در رشته های مختلف توانبخشی با شواهد علمی قدم بردارید.
دکتر حسینی در توضیح پیشنهاد دوم ، گفت: در موضوع پرسشنامه‌های مشاوره توانبخشی مبتنی بر شواهد علمی، نیازمند پرسشنامه‌های بومی و ایرانی هستیم. این پرسشنامه‌ها در مشاوره توانبخشی برای ایران طراحی شود و بتوانیم به سایر کشورها نیز ارائه دهیم.
دومین کنگره ملی مشاوره توانبخشی به مدت دو روز و طی روزهای ۵ و ۶ اردیبهشت در سالن شهید احمدی روشن دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!