نمایش خبر در روز :  
ماه :  
سال :  
نوع مطلب :  
بخش :
شیوه‌نامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان ابلاغ شد+دانلود شیوه‌نامه
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۷

شیوه‌نامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه به ادارات‌کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

 
آشنايي با فعالیت‌های پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش
۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۳

سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات فعالیت‌های این پژوهشگاه، گفت: کتاب‌های درسی و ارزشیابی برنامه درسی، رضایت‌مندی معلم و تحقیق در خصوص اعتیاد و خودکشی در بین برخی دانش‌آموزان از جمله مهم‌ترین برنامه‌هاست.

 
در نقد پولی سازی آموزش و پرورش
۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۵

اگر هدف، بهسازی کلی آموزش و پرورش یک کشور باشد، راه و روش آن خصوصی سازی یا پولی سازی آموزش و پرورش نیست.

 
وظایف مشاوران در مدارس؛ از هدایت تحصیلی تا ارتقای علمی/ لزوم تغییر نگرش نسبت به نقش مشاوران
۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۱

یک مشاور مهمترین مانع مشاوره در مدارس را نگرش اجتماع بیان و خاطر نشان کرد: جامعه از مشاوره انتظارات بالا و غیر واقع گرایانه دارد. مثلا توقع دارند که یک مشاور در ظرف یک ساعت، یک فرد بی انگیزه و بی علاقه به تحصیل را به درس خواندن وادارد یا دانش آموز پرخاشگر را با نیم ساعت مشاوره به یک دانش آموز مطیع و ...

 
تاثیر فاصله طبقاتی بر دانش آموزان و روحیه آنها
۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۶

برای جلوگیری از تاثیر فاصله طبقاتی بر دانش آموزان و کودک می توان نکاتی را در نظر گرفت. در این یادداشت به راهکارهایی در این مورد پرداخته ایم.

 
آیا می‌دانید «تأییدیه تحصیلی» چیست؟
۱۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۲

تأییدیه تحصیلی، ورقه‌ای است که در آن مندرجات مدارک تحصیلی دانش‌آموزان یا دانشجویان دوره‌های مختلف تحصیلی با امضای شخص مجاز و مُهر رسمی سازمان تأیید شده باشد.

 
آموزش و پرورش شناختی؛ آموزش در خدمت زندگی
۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۹

امروزه با قرارگرفتن در زندگی صنعتی توجه به انگیزه ها، علایق، تمایلات و ترجیحات دانش آموزان کاهش یافته و معیارهای هنجاری بیشتر مورد توجه است، مساله ای که به گفته کارشناسان، راه حل آن در گرو پیگیری آموزش و پرورش شناختی و گذار به آموزش در خدمت زندگی است.

 
معرفی ۴۷ نوع مدرسه/ از مدارس بين المللي تا مدرسه ماندگار
۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۷

در واژه‌نامه تخصصی آموزش و پرورش، ۴۷ نوع مدرسه مانند مدارس استاندارد، مدارس مرجع، مدارس ماندگار، مدارس هیأت امنایی و مدارس ملی به صورت تخصصی تعریف شده است.

 
جای خالی نشاط در کوله‌های دانش‌آموزی
۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۵

انگشت‌های من و تو و او، ما و شما و آنها باید کنار هم چیده شود تا از پس شمردن مشکلات نظام آموزشی برآید، نظامی که 11 سال از عمر ما را می‌گیرد و هرچه مشکل داشته باشد، مثل یک بیماری مسری به دانش‌آموزان نیز سرایت می‌دهد.

 
ضربه کمبود مشاور به سلامت روان دانش‌آموزان
۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۰

مشاوران از عوامل مـؤثر تأمین بهداشت روانی دانش‌آموزان در مدارس هستند.

 
بهترین سیستم های آموزشی دنیا چگونه اند؟
۲۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۵

برای ما که همه کودکی و نوجوانی مان با استرس نمره و امتحان و خواب نماندن و شرکت در مراسم کذایی صبحگاه مدارس گذشته، سخت است باور کنیم که دانش آموزان باقی کشورهای دنیا شرایطی از زمین تا آسمان متفاوت با ما را در دوران اولیه تحصیل شان تجربه می کنند

 
سه رکن اساسی آموزش و پرورش
۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۱

آموزش و پرورش سه رکن اساسی دارد: خانواده، مدرسه و اجتماع.

 
۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۲

چرا واژگان معادل سازی شده مفهوم قابل هضمی برای دانش آموزان ندارند؟

 
شیوه های آموزش مسئولیت پذیری به نوجوان
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۹

تمام کسانی که در امر آموزش و پرورش نوجوانان سهیم هستند باید به ویژگی های عقلانی، عاطفی، جسمانی و اجتماعی آن ها آگاه باشند

 
ویژگی‌های تحصیل در هنرستان‌هاي فني حرفه اي و كاردانش
۱۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۸

دانش‌آموزی که رشته فنی را انتخاب می‌کند در دوران تحصیل با مجموعه‌ای از مشاغل آشنا می‌شود اما دانش‌آموز در رشته‌های کاردانش با یک شغل آشنا شده و دائم تکرار و تمرین داشته و کارورزی می‌کند تا به عنوان کارگر ماهر فارغ‌التحصیل و وارد بازار کار شود .

 
علل گرایش دانش آموزان به رشتۀ علوم تجربی
۱۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۱۶

در آموزش و پرورش نیز گرایش به انتخاب رشتۀ تجربی بسیار بیشتر از سایر رشته ها شده است. وجود این رشته های پرطرفدار، رقابت در عرصۀ کنکور را شدیدتر کرده و بستر فعالیت مؤسسات آموزشی آزاد جهت ماهیگیری از این آب گل آلود را فراهم تر کرده است.

 
جهش تحصیلی از ابتدا تا به انتها / فرزندتان می تواند "جهشی" بخواند؟
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۲۸

میان کسی که نمره های خوب می گیرد و همیشه شاگرد اول است با کسی که استعدادهای ویژه دارد تفاوت بسیار است.

 
برنامه مداخله‌ای مقابله با قلدری دانش آموزان در مدرسه
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۶

در هر زمانی تعدادی از دانش‌آموزان که با هم هستند، به خصوص موقعی که به عنوان عضو گروه خود انتخاب نمی‌شوند و موقعی که افراد بزرگسال حضور ندارند، احتمالاً گرایشهای آنها در جهت بروز رفتارهای قلدری افزایش می‌یابد.بیشتر رفتارهای قلدری در مدرسه رخ می‌دهد نه در راه آمدن به مدرسه یا رفتن از آن

 
۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۷

مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس مصوبه رتبه‌بندی، افراد کمتر از 6 سابقه مشمول این طرح نمی‌شوند.

 
هشداری روانشناسی درباره تنبیه بدنی کودکان!
۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۵

تشویق و تنبیه موقعی موثر است که در ارتباط با مسائل تربیتی بوده و آگاهانه انجام گیرد. در هر تشویق و تنبیه باید علت و نتیجه تربیتی آن برای مربی و شرایط و نیازهای دانش آموز مورد توجه قرار گیرد.