انتقاد فاني از روش های تستزني و گزينش دانشجو
وزير آموزش و پرورش با انتقاد از رويكرد حافظهمداري و روش های تست زني در كنكور و گزينش دانشجو گفت: اين روش سالهاست كه در كشورهاي پيشرفته منسوخ شده و من همواره منتقد اين روش بودهام.
علي اصغر فاني در گردهمايي رؤساي ادارات سنجش استانها، با اشاره به تحولات ايجاد شده در ساختار مركز سنجش آموزش و پرورش اظهار كرد: براي اين مركز دو مأموريت تعريف شده يكي برگزاري امتحانات و ديگري ارزيابي آموزش و پرورش كشوركه مأموريت دوم بسيار مهمتر است.
به گزارش ايسنا، وي افزود: در مأموريت دوم، مركز سنجش بايد طرحها و برنامههاي آموزش و پرورش را ارزيابي و بازخورد آن را به مسئولان منعكس كند تا پس از بازنگري و اصلاح شيوهها از نتايج آن در جهت ارتقاي كيفيت و بهره وري بيشتر استفاده شود.
فاني تأكيد كرد: اين روش سطح پاييني از حيطههاي يادگيري را مورد سنجش قرار ميدهد و چون مدارس ما روي تست كار نميكنند دانشآموزان به آموزشگاههاي آزاد روي ميآورند در صورتي كه امتحانات تشريحي سطوح بالاتري از يادگيري را پوشش ميدهد.
علي اصغر فاني در گردهمايي رؤساي ادارات سنجش استانها، با اشاره به تحولات ايجاد شده در ساختار مركز سنجش آموزش و پرورش اظهار كرد: براي اين مركز دو مأموريت تعريف شده يكي برگزاري امتحانات و ديگري ارزيابي آموزش و پرورش كشوركه مأموريت دوم بسيار مهمتر است.
به گزارش ايسنا، وي افزود: در مأموريت دوم، مركز سنجش بايد طرحها و برنامههاي آموزش و پرورش را ارزيابي و بازخورد آن را به مسئولان منعكس كند تا پس از بازنگري و اصلاح شيوهها از نتايج آن در جهت ارتقاي كيفيت و بهره وري بيشتر استفاده شود.
فاني تأكيد كرد: اين روش سطح پاييني از حيطههاي يادگيري را مورد سنجش قرار ميدهد و چون مدارس ما روي تست كار نميكنند دانشآموزان به آموزشگاههاي آزاد روي ميآورند در صورتي كه امتحانات تشريحي سطوح بالاتري از يادگيري را پوشش ميدهد.