شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۱ / ۰۷:۰۶
کد مطلب: 12169
۰

حاجی بابایی: تحول ‌بنيادين يعني معلم ‌با حقوق روي پاي خود بايستد نه با اضافه‌كار

وزير آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش بزرگ‌ترين نهاد فرهنگي كشور و مولد سرمايه‌هاي اجتماعي است.
به گزارش ايسنا ، حميدرضا حاجي‌بابايي امروز در گردهمايي پنج هزار نفري فرهنگيان فارس افزود: در حالي كه عده‌اي آموزش و پرورش را تنها نهاد هزينه‌بر مي‌دانند، بالاترين ارزش افزوده و توليد در آموزش و پرورش ديده مي‌شود.

وي با تاكيد براينكه در سيستم آموزش و پرورش هر چقدر هزينه شود باز هم كم است، همه امور را به‌گونه‌اي مرتبط با اين سازمان دانست و در خصوص سند تحول بنيادين نيز گفت: سند تحول بنيادين به عنوان نقشه راه مطرح شده و بر اساس پشتوانه علمي و پژوهشي شكل گرفته است.

حاجي‌بابايي تحول را تغيير مستمر و مستند خواند و تصريح كرد: براي اجراي سند تحول بنيادين، 290 برنامه زيرساختي شكل گرفته و در حال حاضر ريل‌گذاري اين روند انجام شده است.

وي اظها كرد: تحول،‌ نيازمند برنامه، نقشه، پژوهش، تعقل، انديشه و كوشش است و برنامه‌هاي سند تحول بايد جسورانه و مقتدرانه دنبال شود.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به بيانات رهبر انقلاب پيرامون سند تحول بنيادين گفت: بنابر تاكيد مقام معظم رهبري، بايد براي آموزش و پرورش نقشه جامع تهيه شود و طي ملاقاتي كه اخيرا با ايشان داشتيم، رهبر انقلاب سند تحول را نسخه‌اي دانست كه بايد حتما عملياتي شود.

حاجي‌بابايي خاطرنشان كرد: پس از 24 ماه تلاش، امروز سند تحول تبديل به قانوني لازم‌الاجرا شده و هر اقدامي كه به موجب اين سند انجام شود، به پشتوانه هقت سال كار علمي است.

وي حذف معلم از سند تحول بنيادين را موجب برهم خوردن آن و درك آنان را زمينه‌ساز نجات كشور دانست و گفت:‌ بزرگ‌ترين اشكال در سيستم اشتغال كشور اين است كه معلمان را كارگر فرض كرده‌اند و هر زمان معلم را استاد تلقي كنيم، آن گاه تحول بنيادين رخ مي‌دهد.

حاجي‌بابايي اضافه كرد: از ابتدا تا انتهاي سند تحول مفاهيمي مانند شناخت شايسته و درك دقيق جايگاه معلم و آموزش و پرورش بيش از همه مورد تاكيد است.

وي همچنين در خصوص دانشگاه فرهنگيان، با يادآوري اينكه اين طرح مخالفان و موافقان جدي و زيادي داشته و دارد، گفت: شكل‌گيري و تاسيس دانشگاه فرهنگيان ضروري تشخيص داده شده است و مهر ماه امسال اين دانشگاه با پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي راه‌اندازي شده و كار خود را آغاز مي‌كند.

وزير آموزش و پرورش از پيش‌بيني پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد از ميان دانش‌آموختگان همين دانشگاه خبرداد و همچنين گفت: امسال در سراسر کشور 64 پردیس دانشگاهی آغاز به کار می‌کند که از اصلی‌ترین ضروريات تحول بنیادین در آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

حاجي‌بابايي گفت: 10 هزار مدرسه قرآنی در کشور راه‌اندازی کردیم، اما پیش از این 680 دارالقرآن وجود داشت و در روزهای اخیر نهضت ملی حفظ قرآن با سه میلیون و 500 هزار نفر را دستور کار داشتیم.

وی گفت: امسال در برنامه هوشمندسازی مدارس 24 هزار مدرسه در دستور كار قرار دارند و با کمک استاندارها 19 راهکار برای پیشبرد این طرح ارائه شده و با جدیت دنبال می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا