کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حاجی بابایی: تحول ‌بنيادين يعني معلم ‌با حقوق روي پاي خود بايستد نه با اضافه‌كار

6 تير 1391 ساعت 7:06


وزير آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش بزرگ‌ترين نهاد فرهنگي كشور و مولد سرمايه‌هاي اجتماعي است.
به گزارش ايسنا ، حميدرضا حاجي‌بابايي امروز در گردهمايي پنج هزار نفري فرهنگيان فارس افزود: در حالي كه عده‌اي آموزش و پرورش را تنها نهاد هزينه‌بر مي‌دانند، بالاترين ارزش افزوده و توليد در آموزش و پرورش ديده مي‌شود.

وي با تاكيد براينكه در سيستم آموزش و پرورش هر چقدر هزينه شود باز هم كم است، همه امور را به‌گونه‌اي مرتبط با اين سازمان دانست و در خصوص سند تحول بنيادين نيز گفت: سند تحول بنيادين به عنوان نقشه راه مطرح شده و بر اساس پشتوانه علمي و پژوهشي شكل گرفته است.

حاجي‌بابايي تحول را تغيير مستمر و مستند خواند و تصريح كرد: براي اجراي سند تحول بنيادين، 290 برنامه زيرساختي شكل گرفته و در حال حاضر ريل‌گذاري اين روند انجام شده است.

وي اظها كرد: تحول،‌ نيازمند برنامه، نقشه، پژوهش، تعقل، انديشه و كوشش است و برنامه‌هاي سند تحول بايد جسورانه و مقتدرانه دنبال شود.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به بيانات رهبر انقلاب پيرامون سند تحول بنيادين گفت: بنابر تاكيد مقام معظم رهبري، بايد براي آموزش و پرورش نقشه جامع تهيه شود و طي ملاقاتي كه اخيرا با ايشان داشتيم، رهبر انقلاب سند تحول را نسخه‌اي دانست كه بايد حتما عملياتي شود.

حاجي‌بابايي خاطرنشان كرد: پس از 24 ماه تلاش، امروز سند تحول تبديل به قانوني لازم‌الاجرا شده و هر اقدامي كه به موجب اين سند انجام شود، به پشتوانه هقت سال كار علمي است.

وي حذف معلم از سند تحول بنيادين را موجب برهم خوردن آن و درك آنان را زمينه‌ساز نجات كشور دانست و گفت:‌ بزرگ‌ترين اشكال در سيستم اشتغال كشور اين است كه معلمان را كارگر فرض كرده‌اند و هر زمان معلم را استاد تلقي كنيم، آن گاه تحول بنيادين رخ مي‌دهد.

حاجي‌بابايي اضافه كرد: از ابتدا تا انتهاي سند تحول مفاهيمي مانند شناخت شايسته و درك دقيق جايگاه معلم و آموزش و پرورش بيش از همه مورد تاكيد است.

وي همچنين در خصوص دانشگاه فرهنگيان، با يادآوري اينكه اين طرح مخالفان و موافقان جدي و زيادي داشته و دارد، گفت: شكل‌گيري و تاسيس دانشگاه فرهنگيان ضروري تشخيص داده شده است و مهر ماه امسال اين دانشگاه با پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي راه‌اندازي شده و كار خود را آغاز مي‌كند.

وزير آموزش و پرورش از پيش‌بيني پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد از ميان دانش‌آموختگان همين دانشگاه خبرداد و همچنين گفت: امسال در سراسر کشور 64 پردیس دانشگاهی آغاز به کار می‌کند که از اصلی‌ترین ضروريات تحول بنیادین در آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

حاجي‌بابايي گفت: 10 هزار مدرسه قرآنی در کشور راه‌اندازی کردیم، اما پیش از این 680 دارالقرآن وجود داشت و در روزهای اخیر نهضت ملی حفظ قرآن با سه میلیون و 500 هزار نفر را دستور کار داشتیم.

وی گفت: امسال در برنامه هوشمندسازی مدارس 24 هزار مدرسه در دستور كار قرار دارند و با کمک استاندارها 19 راهکار برای پیشبرد این طرح ارائه شده و با جدیت دنبال می‌شود.


کد مطلب: 12169

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/12169/حاجی-بابایی-تحول-بنيادين-يعني-معلم-با-حقوق-روي-پاي-خود-بايستد-نه-اضافه-كار

میگنا
  https://www.migna.ir