شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ / ۰۹:۴۵
کد مطلب: 9727
۰

42 نکته آرايشي در آستانه تعطيلات نوروز

   
عيد و آرايشگاه در يک نگاه حوالي عيد بازار آرايشگاه‌ها، مخصوصا آرايشگاه‌هاي زنانه، داغ مي‌شود و آن روي سکه اين بازار با عوارض و خطراتي همراه است که اگر از آنها آگاه باشيم، مي‌توانيم از آنها پيشگيري کنيم...   6 نكته درباره براشينگ


1. براي آنكه موها كاملا صاف شوند، بايد برس‌گرد و سشوار را از ريشه‌مو به سمت پايين و در جهت خواب مو كشيد، در غير اين صورت ممكن است موها وز شوند.

2. سشواركشيدن باعث براق و زيباترشدن موها مي‌شود اما در عين حال مي‌تواند عامل خشكي موها شود. براي پيشگيري از اين حالت، درجه سشوار را روي كمترين ميزان حرارت قرار دهيد و آن را در فاصله 1/5 سانتي‌متري مو نگه‌داريد. اشتباه رايج آرايشگران، استفاده از بالاترين درجه سشوار و چسباندن سر سشوار به موهاست.

3. دسته‌هاي نازكي از مو را جدا كنيد و برس و سشوار بكشيد. وقتي موها كاملا خشك شدند، در حالي كه هنوز گرم هستند، مرتب بايد برس را به حالت مدور داخل آنها كشيد تا حالت بگيرند و بعد از سردشدن كامل موها مي‌توان آنها را به حالت دلخواه درآورد.

4. براي آنكه حالت موها به هم نريزد، آنها را بالاي سر جمع و دسته‌دسته از پايين گردن براشينگ كنيد.

5. اگر موهاي شما وز است، قبل از سشوار كشيدن، صاف‌كننده‌ها و اتوي مو را به كار بريد. قبل از استفاده از اتو نيز از سرم تقويت‌كننده مو استفاده كنيد.

6. 2 بار در هفته سشوار كشيدن مشكلي به وجود نمي‌آورد اما بيش از اين حد، سلامت موها را به خطر مي‌اندازد.
  13 نكته درباره كوتاه کردن موها

1. هنگام انتخاب مدل موي كوتاه، به سن، جنس موها و شكل صورتتان دقت كنيد.
2. اگر 20 ساله هستيد، هر نوع مدل مويي به شما مي‌آيد. البته بايد در عين حال به شكل صورت و جنس مو توجه داشته باشيد.
3. اگر 30 ساله هستيد، مدل‌هاي شلوغ و كوپ‌هاي نامتقارن را انتخاب نكنيد. مناسب‌ترين مدل براي شما در اين سن، مدل‌هاي نيمه‌بلند و كلاسيك است.
4. اگر 40 ساله هستيد، مدلي انتخاب كنيد كه صورت شما را جوان‌تر نشان مي‌دهد. مدل‌هاي نيمه‌كوتاه كه گردن را مي‌پوشانند، مناسب شما هستند.
5. اگر سنتان از 50 سال گذشته‌ است، مدل موي كوتاه و كلاسيك را انتخاب كنيد. موهايتان هرگز نبايد از سرشانه بلندتر شوند.
6. اگر موهاي پرپشتي داريد، توجه كنيد كه بعد از كوتاه كردن مو، خط قيچي روي آن نماند. بهترين مدل براي موهاي شما مدل‌هايي است كه خط هندسي متفاوت دارد. مدل مصري كوتاه اصلا مناسب شما نيست.
7. اگر موهاي مجعد يا فر داريد، مي‌توانيد مدل موي پسرانه را انتخاب كنيد يا اجازه بدهيد موهايتان بلند شود و روي شانه‌هايتان بريزد.
8. اگر موهاي نازكي داريد، مدل‌هاي كوتاه يا نيمه‌بلند را انتخاب كنيد. موي بلند، كم‌پشتي آن را نشان مي‌دهد. علاوه بر كوتاه‌كردن موها با يك مدل زيبا، حتما آنها را هاي‌لايت كنيد تا سايه روشن، موها را پرپشت نشان دهد.
9. اگر موهايتان حالت‌پذير نيست، مدل‌هاي كوتاه مثل مدل مصري را انتخاب كنيد.
10. اگر صورت بيضي‌شكلي داريد، هر نوع مدل مويي را كه مي‌پسنديد و به سن و جنس مويتان مي‌آيد، انتخاب كنيد.
11. اگر صورتتان گرد است، براي باريك‌تر جلوه دادن آن، كوپي را انتخاب كنيد كه دور صورت مي‌ريزد. مدل‌هايي كه اطراف صورت را خالي مي‌كنند، مثل مدل پسرانه، مناسب شما نيستند.
12. اگر صورت قلبي‌شكل داريد، مدل‌هاي كوتاه را انتخاب كنيد. چتري ضخيم هم به صورت شما مي‌آيد.
13. اگر برخي اعضاي صورت مثل بيني‌تان درشت است، مدل‌هايي انتخاب كنيد كه موهايتان را پرپشت نشان مي‌دهد.


9 نکته درباره اپيلاسيون

1. براي استفاده از اين روش، بايد هر منطقه‌اي كه مو دارد، ابتدا كاملا شست و هيچ نوع كرم يا مرطوب‌كننده‌اي نبايد روي پوستتان باشد زيرا ماده‌اي كه بايد روي پوست ماليده شود، كاملا به آن نمي‌چسبد و ممكن است پوست آسيب ببيند.
2. اگر در منطقه‌اي هستيد كه آب و هوا گرم است، قبل از زدن موم، به پوستتان پودر بچه بزنيد. اين كار باعث مي‌شود موم راحت‌تر روي پوستتان بچسبد، ماليدن موم روي پوست هم مهم است؛ آن را بايد به صورت لايه‌اي نازك روي پوست زد، به‌طوري كه موها قابل ديدن باشند. اين كار باعث مي‌شود پوست كشيده نشود و موها به راحتي كنده شوند.
3. هميشه موم را در جهت رويش موها روي پوست بزنيد و خلاف جهت آن بكشيد.
4. بعد از موم زدن لازم است يك نرم‌كننده ملايم روي پوست زده شود تا اگر حساسيتي وجود داشته باشد، پوست واكنش نشان ندهد.
5. اگر تا حالا اپيلاسيون نكرده?ايد، بدانيد موهاي شيوشده معمولا زبرند، وقتي موها درآمدند، با دستتان آنها را لمس كنيد. اگر به اندازه 2 ميلي‌متر بلند شده بود، مطمئن باشيد ماده اپيلاسيون آن را مي‌گيرد و زمان مناسبي است.
6. براي اينکه از رويش موهاي زيرپوستي جلوگيري كنيد يك لوسيون انتخاب كنيد كه در تركيب آن ساليسيك وجود داشته باشد. اگر بلافاصله بعد از اپيلاسيون 3 بار از اين لوسيون استفاده كنيد، از به وجود آمدن موهاي زيرپوستي جلوگيري مي‌كند.
7. يكي از علت‌هاي رغبت نشان ندادن بيشتر خانم‌ها به استفاده از اين روش، درد ناشي از كندن موها از ريشه است. براي اين مشكل قبل از موزدايي از يك محلول بي‌حس‌كننده مثل ليدوكائين روي پوستتان استفاده كنيد. اين كار را 20 دقيقه قبل از موزدايي انجام دهيد اما ماده نبايد در ناحيه تناسلي‌ استفاده شود. از آنجا كه احتمال دارد پوست به اين ماده حساسيت نشان دهد حتما ابتدا آن را روي يك قسمت از پوستتان امتحان كنيد.
8. براي اينکه بعد از اپيلاسيون پوست قرمز نشود مي‌توان كمي روغن ماهي به پوست زد.
9. تحقيقات نشان داده اپيلاسيون ممكن است باعث بروز بيماري‌هاي تناسلي شود اما فقط در صورتي كه نكته‌هاي بهداشتي شامل ملحفه تميز براي زيرتان، پدهاي يكبار مصرف و قاشق يكبار مصرف را رعايت نكنيد. ضمنا موم به علت حرارتي كه مي‌بيند ويروس‌ها و باكتري‌ها را درون خود نگه نمي‌دارد و همين حرارت، به بيمارنشدن شما كمك مي‌كند.


نکته‌ درباره تتو


1. اگر شما فرد آلرژيكي هستيد، بهتر است تتو نكنيد زيرا در اين صورت عوارض ثانويه آن بسيار است.
2. انجام تتو براي افراد مبتلا به هپاتيت B، C يا هموفيلي‌‌ها ممنوع است.
3. اگر باردار هستيد از انجام اين كار صرف‌نظر كنيد زيرا پوست در بارداري باز و دوباره بسته و اين امر باعث مي‌شود بعد از زايمان طرح تتوي شما به هم بريزد يا بدشکل شود.
4. بهتر است تتو را زير نظر متخصص انجام دهيد اما اگر به آرايشگاه مراجعه مي‌كنيد مطمئن شويد كه آرايشگرتان مدرك اين كار را دارد.


7 نکته درباره مانيكور و پديكور

1. مانيكور و پديكور از جمله كارهايي هستند كه به سادگي باعث انتقال عفونت مي‌شود. اگر قرار است پديكور كنيد، 24 ساعت قبل از آن اپيلاسيون پا انجام ندهيد زيرا احتمال بروز زخم يا جراحت‌هاي ميكروسكوپي وجود دارد و باكتري‌ها از طريق اين منافذ وارد بدن مي‌شوند.
2. اگر روي پا يا دستتان زخم يا جراحت بازي وجود دارد، منتظر بمانيد تا جراحت بهبود يابد بعد براي پديكور و مانيکور مراجعه كنيد.
3. افرادي كه به ديابت مبتلا هستند، قبل از انجام پديكور بايد با پزشكشان مشورت كنند.
4. از آرايشگرتان بپرسيد ظرفي كه قرار است دست يا پايتان را درون آن قرار دهيد تا پوستان نرم شود را ضدعفوني كرده يا نه. (بعد از هر مشتري لازم است اين ظرف ضدعفوني شود.)
5. آرايشگر بايد هنگام كار دستكش يك بار مصرف دست كند.
6. ابزار مانيكور و پديكور بايد تميز و ضدعفوني‌ شده باشند. بهتر است برخي وسايل مانند سوهان يا ناخن‌گير را هر مشتري مخصوص خود تهيه كند.
7. اجازه ندهيد آرايشگر با وسايل تيز و برنده پوسته‌هاي اضافي كف پا را بتراشد. تنها وسيله مناسب اين کار سوهان است.


3 نکته درباره اكستنشن مو

1. براي انجام اكستنشن مو به آرايشگري ماهر مراجعه كنيد و قبل از مراجعه از قصد و تصميم خود مطمئن شويد، زيرا اكستنشن هزينه بالايي دارد و در بيشتر موارد آرايشگراني كه هزينه پايين مي‌گيرند، يا كيفيت كارشان پايين است يا موي طبيعي و مصنوعي را با هم مخلوط مي‌كنند.
2. از آرايشگر بخواهيد تا جاي ممكن از ميزان اكستنشن كمتري استفاده كند. موهاي اكستنشن مانع از رسيدن اكسيژن كافي به ريشه مو مي‌شوند و باعث سست شدن ريشه و صدمه ديدن آن خواهند شد.
3. در مورد شيوه نگهداري، شستشو و شانه كشيدن يا براشينگ موي اكستنشن از آرايشگرتان بپرسيد. موي اکستنشن شانه و شامپوي مخصوصي دارد.     سميه مقصودعلي/ آتنا جهانگيري هفته نامه سلامت
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن