سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۷
کد مطلب: 64006
۰

رابطه بی حوصلگی و خلاقیت چیست ؟

رابطه بی حوصلگی و خلاقیت چیست ؟
بی حوصلگی یک احساس رایج است که به انرژی از یک فعالیت یا بی علاقگی به آن است. احساس بی حوصلگی ممکن است زمانی رخ دهد که شما احساس انرژی ندارید یا بی علاقگی به یک فعالیت دارید. بی حوصلگی ممکن است به افسردگی و بی هدفی برسد, اگر بی حوصله باشیم و این احساس باعث شود از کار و زندگی بیفتیم برای درمان بی حوصلگی، از روانشناسی و انجام فعالیت های روزمره و انجام دادن وظایف لازم و یا درک زندگی شما احساس خستگی را کمک کنید
اگر پدر و مادر هستید، به احتمال زیاد این جمله را از فرزند خود شنیده اید: “من حوصله ام سر رفته.” کودکان، می توانند در هر زمان و هر مکان خسته شوند. آنها ممکن است در مدرسه خسته شوند و در خانه با وجود صدها اسباب بازی و فعالیت های مختلف خسته شوند. داده هایی وجود دارد که نشان می دهد بی حوصلگی مزمن می تواند تأثیر منفی بر خلق و خو، سلامتی و بهره وری داشته باشد. پس والدین با شنیدن این کلمات چه کاری باید انجام دهند؟ در این مطلب چند پیشنهاد، بر اساس تجربه من به عنوان یک روانشناس بالینی و با توجه به تحقیقات موجود ارائه شده است.
بدون سرگرمی همدلی کنید
وظیفه ما به عنوان والدین سرگرم کردن فرزندانمان نیست. وظیفه ما حمایت، آموزش و پرورش آنهاست. این تفاوت ظریف است و اغلب منجر به سردرگمی در میان والدین می شود.
اگر نقش سرگرم کردن مداوم فرزندانمان را به عهده بگیریم، فرصت یادگیری مهارت های حیاتی زندگی را از آنها سلب می کنیم. نگرانی این است که روزی ممکن است آنها با تنها ماندن دست و پنجه نرم کنند زیرا این درس اشتباه را آموخته اند که فقط دیگران می توانند خستگی آنها را برطرف کنند. در عوض، والدین می توانند تأیید کنند که همه ما گهگاهی خسته می‌شویم و مهم است که راهی خلاقانه برای سرگرم کردن خود پیدا کنیم. به عنوان یک نکته جانبی، اگر کودک راه حلی ارائه می دهد که والدین را درگیر می کند (مانند بازی کردن)، والدین را تشویق می کنم که در صورت وجود، با فرزندشان همراهی کنند، زیرا این ایده از کودک نشات گرفته است.
کودکان را به چالش بکشید تا خلاق باشند
فقط به این دلیل که می‌خواهیم فرزندانمان مهارت سرگرم کردن خود را بیاموزند به این معنی نیست که اجازه می‌دهیم بدون حمایت یا راهنمایی دست و پا بزنند. به خصوص در مورد کودکان کوچکتر، ما باید برای آنها الگو سازی کنیم که حل خلاقانه مسئله چگونه است. خوشبختانه راه های بی شماری برای یافتن سرگرمی و لذت در زندگی وجود دارد. با ارائه پیشنهادهای سالم می توانیم کودکان را برای دفعات بعدی که حالت کسالت را تجربه می کنند، بهتر آماده کنیم.
شواهدی وجود دارد که نشان می دهد حالت بی حوصلگی ممکن است منجر به افزایش خلاقیت شود. با در نظر گرفتن این موضوع، والدین می خواهند “راه حل هایی” ارائه دهند که شامل نوشتن، نقاشی و بازی فکری می‌باشد. همچنین، ما در اوقات فراغت خود کارهای مشابهی انجام دهیم که می‌تواند الگویی برای فرزندانمان باشد. اگر هر روز عصر روی کاناپه تکان بخوریم و تلویزیون را روشن کنیم یا به تلفن‌هایمان خیره شویم، بچه‌ها تشخیص می‌دهند که صفحه‌نمایش راهی برای اشغال زمان‌های خاموشی است.
نقش فناوری
در نگاه اول، به نظر می رسد ظهور گوشی های هوشمند و تبلت ها راه حلی برای رفع بی‌حوصلگی است. ما سرگرمی های دائمی را در اختیار داریم. ما می‌توانیم بازی کنیم، محتوا را پخش کنیم و حلقه‌های بی‌شماری را در رسانه‌های اجتماعی تماشا کنیم. وقتی در اتاق انتظار پزشک یا در اتوبوس هستید، به این دقت کنید که مردم با چه سرعتی گوشی های خود را بیرون می آورند. بسیاری از ما نمی توانیم حتی برای چند ثانیه بدون تحریک بمانیم. البته، بسیاری از ما می‌دانیم که این صرفاً یک انحراف است، زیرا هنر نشستن در سکوت یک هنر در حال مرگ است. در واقع، تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند دچار شوک الکتریکی شوند تا اینکه با افکار خود تنها بمانند.
به طور خلاصه، کسالت نباید دشمن درون ما یا فرزندانمان باشد. اگر به فرزندانمان کمک کنیم تا بی‌حوصلگی را به شیوه‌ای سالم تحمل کنند و راه‌حل‌های خلاقانه‌ای برای کاهش آن بیابند، آن‌ها را به گونه‌ای پرورش می‌دهیم که در مواجهه با تعطیلات اجتناب‌ناپذیری که در طول زندگی با آن مواجه خواهند شد، انعطاف‌پذیرتر باشند.
 
مرجع : روانشناسی آوان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو