جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۳
کد مطلب: 64268
۰
یک عضو هیئت علمی دانشگاه:

روانشناس‌ نیاز امروز زندگی است‌

روانشناس‌ نیاز امروز زندگی است‌
به گزارش میگنا دکتر امین عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک روز روانشناس و مشاور اظهار کرد: علم روانشناسی یک علم وسیع و گسترده است و به بررسی و مطالعه رفتار، ادارک و... می‌پردازد. می‌توان گفت روانشناسی به بسیاری از مسائل ورود پیدا کرده است.

این مدرس دانشگاه گفت: نوع مشکلات و اختلالاتی که وجود دارد، باعث ظهور و بروز شاخه‌ها و رویکردهای مختلفی در این علم شده است. همانطور هم که می‌دانید انسان یک موجود پیچیده است و این پیچیدگی باعث سختی کار روانشناسان شده است.

این روانشناس با اشاره به اینکه این علم شاخه‌های گوناگونی را شامل می‌شود، عنوان کرد: تمام این مواردی که گفتیم همگی یک هدف دارند و به دنبال بهبود عملکرد افراد در حوزه‌های مختلف هستند.

عزیزی تصریح کرد: در تمام دنیا حضور روانشناسان در عرصه‌های مختلف لازم و ضروری است. حقیقتاً حضور کسی که بخواهد به حرف‌های شما گوش بدهد، نیاز ادامه زندگی است. تا زمانی که ما نتوانیم بشنویم، بفهمیم و تحلیل کنیم، نمی‌توانیم اطرافیانمان را نیز درک کنیم و به دنبال آن نیز رشد و پیشرفتی صورت نمی‌گیرد.

ما همیشه از خوبی‌های این شغل می‌گوییم ولی حقیقتاً این حرفه سختی‌های خود را نیز دارد. عده‌ای می‌گویند شما پول می‌گیرد و فقط به صحبت‌های مردم گوش می‌دهید، در جواب این افراد باید گفت که در ابتدا خوب گوش دادن یک مهارت است و کار هر کسی نیست و دوم اینکه گوش دادن به درد و رنج مردم برای مدت‌های طولانی و جلب اعتماد افراد برای گفتن رازهای زندگی خود کاری سخت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.