شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۰
کد مطلب: 62806
۱
۱

انتصاب دکتر محمدرضا شمس اردکانی به عنوان دبیر فرهنگستان علوم

انتصاب دکتر محمدرضا شمس اردکانی به عنوان دبیر فرهنگستان علوم
دکتر محمدرضا شمس اردکانی، استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران است و از سال ۱۳۸۹ تاکنون عضو وابسته فرهنگستان علوم است.

او در سال ۱۳۳۹ در خانواده‌ای فرهنگی در اردکان متولد شد و تحصیلات دوران ابتدائی خود را در آن شهر به پایان رساند و سپس به همراه خانواده عازم اصفهان شد. دوران دبیرستان را در اصفهان سپری کرد و سپس وارد دانشکده داروسازی شد. در سال ۱۳۶۶ از دانشکده داروسازی اصفهان فارغ التحصیل گردید. پس از فارغ التحصیلی عازم کرمان شد تا در آنجا دانشکده داروسازی را تأسیس نماید و تا سال ۱۳۶۹ در دانشکده علوم پزشکی کرمان مشغول به کار بود و در همان سال عازم کشورهای کانادا و انگلستان برای ادامه تحصیل شد و مدرک دکتری تخصصی داروسازی را از دانشگاه برادفورد انگلستان اخذ کرد. در سال ۱۳۷۴ به وطن بازگشت و در دانشکده داروسازی اصفهان مشغول به کار شد.

در سال ۱۳۷۹ از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل شد و به عنوان استاد دانشکده داروسازی مشغول به کار می‌باشد و در طی سال‌ها فعالیت آموزشی و پژوهشی مقالات علمی متعدد به زبان‌های فارسی و انگلیسی و تألیف کتاب‌های متعدد را در کارنامه خود اندوخته است.

وی همچنین عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی است ریاست انجمن متخصصین علوم دارویی، ریاست انجمن متخصصین فارماکوگنوژی، دبیری فرهنگستان علوم در ۲ دوره (سالهای ۸۰ تا ۸۴ و ۹۴ تا ۹۵)، دبیری دبیرخانه مشترک فرهنگستان‌ها، دبیری کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، ریاست مرکز فرهنگ، آداب و میراث پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ریاست مرکز فرهنگ، آداب و میراث پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ریاست دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیری ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله سوابق علمی-اجرایی آقای دکتر شمس اردکانی است.

پیش از این و از تاریخ ۷ دی ۱۴۰۰، با حکم دکتر رضا داوری اردکانی رئیس سابق فرهنگستان علوم، «دکتر رضا فرجی دانا» سمت دبیر فرهنگستان علوم را عهده دار بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

فریده تذهیبی
United States
لازم است که انتصاب فرهیخته ای مانند آقای دکتر محمد رضا شمس اردکانی را به فرهنگستان علوم تبریک بگوییم و برای ایشان دعا کنیم که در این سنگر موفق باشند
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!