شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۷
کد مطلب: 62697
۰

فشار خون بالا، مهم ترین عامل برای بروز حملات قلبی و سکته مغزی است.

فشار خون بالا، مهم ترین عامل برای بروز حملات قلبی و سکته مغزی است.
پنج خطر اصلی بیماری های قلبی- عروقی شامل اضافه وزن، فشار خون بالا، کلسترول بالا، سیگار کشیدن و دیابت، به طور مستقیم با بیش از نیمی از اختلالات قلبی عروقی در سراسر جهان مرتبط هستند. فشار خون بالا، مهم ترین عامل برای بروز حملات قلبی و سکته مغزی است.
بیماری های قلبی -عروقی، عامل تقریباً یک سوم مرگ و میرها در سراسر جهان محسوب می شوند. این اختلالات، اغلب در طی چندین دهه، بدون اینکه تشخیص داده شوند، بی سر و صدا رشد می کنند. سخت شدن دیواره عروق کرونر، وضعیتی که با عنوان تصلب شرایین شناخته می شود، می تواند منجر به بیماری عروق کرونر شود که با عوارضی از جمله حملات قلبی، سکته حاد قلبی یا سکته مغزی مرتبط است.

پژوهشگران دریافتند: نتایج مطالعه ما به وضوح نشان داده است که بیش از نیمی از حملات قلبی و سکته مغزی از طریق اصلاح سبک زندگی، مهار شدنی هستند. در اصل، پنج عامل خطر ذکر شده، قابل تغییر هستند و در نتیجه می توانند به دنبال اقدامات پیشگیرانه بهبود یابند.

علاوه بر این، یافته های تحقیقاتی به وضوح، یک رابطه خطی بین فشار خون بالا و کلسترول بالا با بروز بیماری های قلبی عروقی را آشکار ساخته اند؛ به طوری که هر چه سطح فشار خون و کلسترول، بالاتر باشد، احتمال بروز بیماری های قلبی عروقی بیشتر است.
دانشمندان همچنین ارتباط قابل توجهی بین سطح کلسترول و مرگ و میر کلی شناسایی کردند؛ آنها دریافتند که سطوح بسیار پایین یا بسیار بالای کلسترول با افزایش کلی خطر مرگ و میر مرتبط است.

پژوهشگران در ادامه عنوان کردند: اهمیت هر پنج عامل خطر با افزایش سن کاهش می یابد. به عنوان مثال، فشار خون بالا برای یک فرد چهل ساله مضرتر از یک فرد هشتاد ساله است. شاخص توده بدنی (BMI) تنها استثناست و در هر سنی به یک اندازه قابل توجه است.

دانشمندان اظهار داشتند: یافته های این مطالعه، مجموعه داده گسترده ای را برای جلوگیری از بیماری های قلبی -عروقی یا کاهش اثرات آن بر افراد در معرض خطر، از طریق اصلاح سبک زندگی ارائه داده اند. این یافته ها می توانند به توسعه رویکردها و روش های موثری برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی بیانجامند نتایج تحقیقاتی در مجله New England Journal of Medicine منتشر شده اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند