شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۷
کد مطلب: 59421
۱

نحوه مشاهده «سوابق تحصیلی» دانش آموزان و ترمیم معدل پشت کنکوری‌ها

نحوه مشاهده «سوابق تحصیلی» دانش آموزان  و ترمیم معدل پشت کنکوری‌ها
محسن زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: سوابق تحصیلی یا همان نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم در قالب وب سرویس و از طریق سامانه‌ای تحت عنوان "ساهت" در اختیار سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی افزود: داوطلبین می‌توانند با مراجعه به سامانه ساهت ( سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبین آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها) به نشانی sahat.medu.ir ضمن رویت و بررسی مشخصات و اطلاعات شناسنامه‌ای و تحصیلی و دریافت کد تایید سوابق تحصیلی خود، اگر مغایرتی در اطلاعات مذکور وجود داشته باشد، درخواست "اصلاح" بدهند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در صورت درخواست اصلاح، سوابق تحصیلی فرد بازخوانی می‌شود گفت: اگر مغایرتی وجود داشته باشد این مغایرت‌ها رفع می‌شوند و اگر اصلاح شد، داوطلب می‌تواند دوباره از طریق همان سایت آن را مشاهده کند.

وی اضافه کرد: چنانچه سوابق تحصیلی داوطلبی در سامانه ساهت آموزش و پرورش صحیح باشد و در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، مغایرت داشته باشد، داوطلب باید به سازمان سنجش اطلاع رسانی کند.

زارعی ادامه داد: اگر با فرایندی که طی می‌شود اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی فرد اصلاح نشود باید از منطقه آموزش و پرورش مربوطه پیگیری کند البته این اتفاق ممکن است برای درصد کمی از افراد رخ دهد که در ثبت سوابق در مدرسه اشکالی رخ داده باشد اما قابل پیگیری و اصلاح است.

وی درباره زمان فعالیت این سامانه گفت: این سامانه فعال است و تا زمانی که داوطلبین نیاز داشته باشند در دسترس قرار دارد.

 
نحوه ترمیم معدل پشت کنکوری‌ها
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه و شرایط ترمیم معدل داوطلبان کنکور توضیحاتی ارائه کرد. محسن زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش، دانش‌آموزان می‌توانند یک مرتبه درخواست ترمیم نمره امتحانات نهایی داشته باشند.

وی افزود: متقاضیان درخواست خود را به منطقه ارائه می‌کنند و پس از تایید کمیسیون خاص منطقه، می‌توانند برای ترمیم اقدام و در ایام برگزاری امتحانات، خرداد، شهریور یا دی ماه و همزمان با سایر دانش‌آموزان در امتحانات شرکت کنند.

زارعی با اشاره به تغییرات کنکوری در صورت ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت که این مصوبه کماکان اجرا می‌شود، اما این شرایط مربوط به قبل از ابلاغ و اجرای قطعی مصوبه کنکوری مذکور است و ممکن است نیاز به بازنگری داشته باشد که در صورت لزوم آن را انجام خواهیم داد.

گفتنی است رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز اول تیرماه سال جاری درباره ترمیم نمرات داوطلبان کنکور گفته بود اینکه فرد نیاز دارد ترمیم نمره داشته باشد، یکی از مسائلی است که در این زمینه مطرح است. درخصوص ترمیم معدل برای پشت کنکوری‌ها باید تاکید کرد که اگر مصوبه ابلاغ شد بلافاصله شورای سنجش و پذیرش تشکیل جلسه می دهد و سیاست‌های کنکور ۱۴۰۲ را تعیین می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...