شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۱
کد مطلب: 36278
۱
گزارش چهارشنبه سوری در مرکز روانپزشکی رازی؛

بیماران روانی غرق رویای شیرین بچگی شدند

به گزارش میگنا، حدود ۶۰ تن از بیماران بخش های مزمن (ساکنان دائم مرکز روانپزشکی رازی) و بیش از ۳۰ تن از کارکنان مرکز، از برنامه های شاد و روحبخش چهارشنبه سوری که با پشتیبانی مالی خیرین سلامت موسسه ثامن الحجج (عج) تدارک دیده شده بود، استفاده کردند.
هفت سین زیبای نوروز که با رنگ قالب فیروزه ای تزئین شده، به این گردهمایی خانوادگی جلوه ای دیگر داده بود، ضمن آنکه ۲۶ سفره هفت سین دیگر در تمامی بخش های مرکز روانپزشکی رازی گسترده شده و پیشاپیش نوید فرا رسیدن نوروز و بهاری دیگر را در جای جای این مرکز درمانی و آموزشی می دهند. دو تن از بیماران قدیمی مرکز، نقش حاجی فیروز را در میان دوستان خود ایفا کردند و با داریه زنگی، ندای آمدن بهار طبیعت و امید و زندگی را سر دادند.

بسته های آجیل چهارشنبه سوری که به تعداد تمامی اهالی مرکز روانپزشکی رازی اعم از حدود یک هزار و ۲۰۰ بیمار و تقریبا یک هزار کارمند و کادر درمانی بیمارستان تهیه شده بود، در میان خنده و شادی آنان ، دست به دست می شد. میوه ای که در مناسبت های خاص، در بین بیماران توزیع می شود ، چهارشنبه سوری را به مناسبت فرخنده ای تبدیل کرد تا خاطره ای هرچند کوچک بسازد. بادکنک های در دست بیماران که عمدا یا سهوا به آسمان رها شدند و برق چشمانی که بادکنک ها را دنبال می کرد، زیبایی این شب خاطره انگیز را دوچندان کرد. تمام این برنامه های شاد، به یک سو، و آن چیزی که کسی فکرش را نمی کرد و چهارشنبه سوری این بیماران را به کپسولی انرژی زا تبدیل کرد، آتیش بازی شگفت انگیز و هیجان آور در مقابل چشمان شرکت کنندگان و در آسمان مرکز روانپزشکی امین آباد بود که مطمئنا لذت و شادی را به تمامی ساکنان جنوب شهر پرهیاهوی تهران و شهرری ، هدیه کرد.

نورهای رنگارنگ در شب چهارشنبه سوری، این شب را روزتر از روز کرد. و بیماران را به رویای شیرین بچگی برد. بیمارانی که این رویاها را هیچگاه در کودکی تجربه نکردند و بسیاری از آنان ، این رویا ها را در همان کودکی، جا گذاشته بودند. در جمع کارکنان مرکز که حس نگهداری از بیماران حتی یک لحظه از آنان دور نشد و با پذیرایی و نظارت بر حال و احوال بیماران در تمام طول برنامه ، احساس مسئولیت و نزدیکی به این خانواده بزرگ را نشان می دادند، رئیس و مدیران مرکز درمانی و آموزشی روانپزشکی رازی (امین آباد) نیز دیده می شدند که بصورت بسیار غیررسمی در جمع بیماران و همکاران خود حضور داشته و با گرفتن عکس های دسته جمعی با آنان ، هم صحبتی و خنده و شادی ، تصویر زیبا و دلنشینی از بزرگترین مرکز درمانی بیماران روانی کشور را به نمایش گذاشتند.
مركز آموزشی - درمانی روانپزشکی رازی (امین آباد) به عنوان قديمي ترين و بزرگترین مرکز روانپزشکی كشور که در سال ۱۳۷۴ به دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی واگذار شد، با همکاری و پشتیبانی اساتید و متخصصان بنام روانپزشکی و روانشناسی کشور، مرکزی پیشرفته برای درمان انواع اختلالات روانی است. مرکز آموزشی - درمانی روانپزشکی رازی (امین آباد) در شرق شهر ري و دامنه جنوبي كوه بي بي شهربانو نزديك بخش امين آباد در بلوار شهید رستگاری واقع شده است.

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با ۲۱ دپارتمان تخصصی و هشت مرکز تحقیقات ، به تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و ۸۰۰ نیروی متخصص در رشته های خاص از جمله روانپزشکی در حوزه " سلامت روان "، می پردازد. این دانشگاه در مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی کشور قرار دارد، و با دو بیمارستان توانبخشی رفیده و روانپزشکی رازی و سه مرکز پزشکی – توانبخشی، زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می کند.
-
بیمارستان امین آباد،چهارشنبه سوری
-
مرجع : مهر migna.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!