يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۰ / ۱۰:۱۲
کد مطلب: 2721
۰

افراد حذف شده از هیئت امنای دانشگاه آزاد/ ترکیب جديد هیئت امنا را بشناسید

مهر: علی عباسپور تهرانی فرد، کریم زارع و مرتضی تمدن سه شنبه شب همزمان با نهایی شدن یک تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دانشگاه آزاد اسلامی از ترکیب هیئت امنای این دانشگاه حذف شدند.
همزمان با مصوبه اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 90 و انتخاب فرهاد دانشجو، بهمن یزدی صمدی و فریدون عزیزی به عنوان سه تن از اعضای ترکیب جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد، فضای متصور برای هیئت امنای دانشگاه آزاد وارد فضای شفاف تری شد به طوری که اکنون می توان حذفی های هیئت امنای دانشگاه آزاد را هم نام برد. کریم زارع استاد دانشگاه شهید بهشتی و معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی است که در جلسه 23 فروردین ماه شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از 22 گزینه ای بوده که این شورا برای تعیین سه عضو هیئت علمی برای حضور در ترکیب جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد مورد بررسی قرار گرفت اما موفق به کسب بیشترین آراء از سوی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نشد. علی عباسپور تهرانی فرد استاد دانشگاه صنعتی شریف و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی است. عباسپور تا کنون عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بود اما با توجه به نزدیکی به نهایی شدن ترکیب هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی وی نیز از هیئت امنای این دانشگاه خداحافظی می کند. استاندار تهران نیز تا کنون یک عضو حقوقی هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بوده است اما از این پس استاندار تهران از هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی کنار می رود و مرتضی تمدن از این هیئت خداحافظی می کند.
  نفرات دانشگاه آزاد برای هئیت امنا/ ترکیب کامل هیئت امنا را بشناسید
هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی از میان حجت الاسلام محسن قمی، علی اکبر ولایتی، حسن حبیبی و حمید میرزاده سه نفر را طی روزهای آینده برای پیوستن به ترکیب جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی معرفی می کنند تا ترکیب هیئت امنا کامل شود.
براساس ماده 10 اساسنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی اعضاء هیئت امناء عبارتند از 3 نفر از اعضای هیئت علمی تمام وقت دانشگاه‌ها در مرتبه دانشیاری و یا بالاتر به پیشنهاد و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، 3 نفر از اعضای هیئت مؤسس که حتماً یک نفر از آنها روحانی باشد، وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا نمایندگان آنها، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یا معاون وی، رئیس دانشگاه (دبیر هیئت امناء). به این ترتیب بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با 10 نفر تشکیل می شود. کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و عبدالله جاسبی به عنوان دبیر هیئت امناء اعضای حقوقی هیئت امنای دانشگاه آزاد به پیش بینی شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند. شورای عالی انقلاب فرهنگی در اولین جلسه این شورا در دهه 90 که سه شنبه 23 فروردین ماه 90 برگزار شد از میان 22عضو هیئت علمی پیشنهادی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام به انتخاب 3 نفر از آنها برای عضویت در ترکیب جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی کرد. فرهاد دانشجو، بهمن یزدی صمدی و فریدون عزیزی بر اساس نتیجه انتخابات برگزار شده در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی در ترکیب جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی جای گرفتند. هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی به گفته یک منبع مطلع نزدیک به هیئت موسس این دانشگاه، ظرف روزهای آتی اقدام به معرفی سه تن از اعضای هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی برای عضویت در ترکیب جدید هیئت امنای این دانشگاه می کند. بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی از این سه گزینه هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی باید روحانی باشد. بر طبق این گزارش، هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی از میان حجت الاسلام محسن قمی، علی اکبر ولایتی، حسن حبیبی و حمید میرزاده سه نفر را طی روزهای آتی برای پیوستن به ترکیب جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی معرفی می کند تا ترکیب جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی کامل شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن