شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۸
کد مطلب: 24242
۱
۱

اعلام اسامی معلمان نمونه کشوری

اعلام اسامی معلمان نمونه کشوری
اسامی ۴۳ معلم کشوری و دو مدرس دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی اعلام شد. به گزارش خبرگزاری فارس، اسامی 43 معلم کشوری و دو مدرس دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی و همچین آمار معلمان نمونه به تفکیک گروه‌های 27 گانه، دوره تحصیلی و سطح انتخاب اعلام شد.
-

اسامی معلمان نمونه و آمار را دانلود کنید:
-
اسامی معلمان نمونه
آمار معلمان نمونه

اسامی معلمان نمونه شامل :
محمدعلی گلستانی شیشوان و صمد ولائی اسکوئی از آذربایجان شرقی
آرام احمدپور از آذربایجان غربی
امیدعلی نایب‌پور از اردبیل
غلامحسین منصوری و زهره حمزه‌لو از اصفهان،
سیده معصومه میرحسینی از البرز،
پرویز بگرضایی از ایلام،
نصرالله نوروزی از بوشهر،
پریسا ابوالحسنی فروغی و صدیقه عدنانی حسینی و لیلا هنرمند از شهر تهران،
سیدامیر ذکی و احمد فرهودی از شهرستان‌های استان تهران،
جان‌بابا آقایی نژاد از چهارمحال و بختیاری،
یوسف سالاری از خراسان جنوبی،
غلامرضا اسماعیلی چمن‌آبادی و محمد رحمان‌پور و معصومه نیک‌فرجام از خراسان رضوی،
حسن فریدی از خراسان شمالی،
ایوب مردانی و لیلا حسین‌نژاد از خوزستان،
علی بهرامی هیدجی از زنجان،
محمد شاه حسینی از سمنان،
زهره افشاری از سیستان و بلوچستان،
فرزانه منشی‌زاده و نعمت‌الله مختاری و احسان بدری طیبلو از فارس،
ضیاء قاسمی مدانی از قزوین،
یوسف‌رضا حامدی‌کیا از قم،
کبری اعظمی‌نژاد از کردستان،
منور منصوری و فاطمه آتش‌پنجه از کرمان،
چنگیز حقیقی‌فشی از کرمانشاه،
هوشنگ بهروزی‌زاده از کهگیلویه و بویراحمد،
علی یازرلو از گلستان،
عزت‌الله مردای الکامی از گیلان ،
مهدی احمدی از لرستان،
عبدالله یزدانی از مازندران،
حسن‌ شاه‌قلی از مرکزی،
محمود صباحی‌زاده از هرمزگان،
حسن حسین‌زاده طاهر از همدان،
رضا صالحی‌وزیری از یزد،
علی پورکمالی انارکی از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دوست محمد سمیعی پاقلعه از دانشگاه فرهنگیان
 امسال ۱۴ هزار و ۸۰۰ معلم «نمونه» شدند
قائم‌مقام وزیر آموزش و پروش در ستاد بزرگداشت مقام معلم با بیان اینکه امسال ۱۴ هزار و ۸۰۰ معلم، نمونه شدند، گفت: از ۴۳ معلم نمونه کشوری در پایتخت تقدیر می‌شود.

به گزارش فارس، خسرو نظری قائم مقام وزیر آموزش و پروش در ستاد بزرگداشت مقام معلم و رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در نشست خبری هفته معلم که امروز در ساختمان شهید رجایی این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری هفته معلم بزرگداشت و نکوداشت مقام معلم و زنده کردن جایگاه معلم و معرفی کردن معلم‌های نمونه به جامعه است.

وی با بیان اینکه از 30 سال گذشته انتخاب معلم به صورت علمی و منسجم شروع شده است، گفت: هسته‌ای در مرکز وزاتخانه برای بزرگداشت مقام معلم تشکیل می‌شود که وزیر آموزش و پرورش رئیس ستاد است و معاونین وزارتخانه و سازمان‌ها اعضای آن هستند؛ متناظر با آن در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز ستاد مقام معلم تشکیل شده است که تمام این ستادها، مسئولیت سیاستگذاری و راهبردی و مدیریت ستاد مقام معلم را از ستاد تا منطقه برعهده دارد.

نظری با بیان اینکه از سال 88 بررسی میدانی در خصوص برنامه‌های ستاد مقام معلم انجام شده است، افزود: هر سال نظرات متعدد دریافت می‌شود و ارزیابی‌هایی نیز انجام خواهد شد و جذب، آموزش و انگیزش سه سیاست راهبردی است.

وی به برنامه‌های هفته معلم اشاره کرد و گفت: در روز پنج‌شنبه 11 اردیبهشت، دیدار با خانواده شهید مطهری برگزار می‌شود و در روز جمعه 12 اردیبهشت نیز وزیر آموزش و پرورش قبل از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی خواهد داشت که به تبیین جایگاه و نکوداشت هفته معلم می‌پردازد.

قائم مقام وزیر آموزش و پروش در ستاد بزرگداشت مقام معلم به برنامه روز شنبه 13 اردیبهشت اشاره کرد و گفت: مدیران در سطوح مختلف به صورت نمادین در یکی از مدارس حضور پیدا می‌کنند و با دانش‌آموزان گفت‌وگو خواهند کرد؛ ضمن اینکه دیدار با رئیس‌جمهور و رئیس مجلس نیز در روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در روز چهارشنبه، معلمان نمونه استانی و کشوری با جمع کثیری از فرهنگیان حوزه تعلیم و تربیت با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت.

*تشکیل کمیته‌ای برای بزرگداشت مقام معلم در طول سال

نظری با بیان اینکه انتخاب معلم نمونه براساس فرم‌های انجام شده و در سه حیطه دانشی، ارزشی و مهارتی بوده است، اظهار داشت: در مجموع 1070 امتیاز در نظر گرفته شده است که حداقل امتیاز در منطقه 200 امتیاز، در استان 260 امتیاز و در کشور 320 امتیاز است.

وی به تعداد معلمان نمونه اشاره کرد و افزود: 14 هزار و 800 معلم نمونه در منطقه شامل 8467 زن و 6336 مرد، 670 معلم نمونه در سطح استان شامل 247 زن و 423 مرد و در سطح کشور 43 معلم نمونه شامل 12 معلم نمونه زن و 31 معلم نمونه مرد است.

قائم مقام وزیر آموزش و پروش در ستاد بزرگداشت مقام معلم در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبنی بر اینکه با توجه به اینکه دوسوم معلمان کشور خانم هستند، چرا زنان برگزیده در بین معلمان نمونه کشوری کم است، افزود: انتخاب‌ها برحسب رقابت و ملاک‌هاست و این شیوه‌نامه هیچ‌گونه محدودیتی را برای حضور خانم‌ها نداشته است.

وی در خصوص تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها گفت: در شرایطی من این کار را تحویل گرفتم که حدود دو ماه از ارسال دستورالعمل بزرگداشت مقام معلم می‌گذشت، اما کمیته‌ای را پیش‌بینی کردیم با حضور صاحب‌نظران تعلیم و تربیت تا در طول سال برنامه‌هایی را برای بزرگداشت مقام معلم داشته باشند.

نظری ادامه داد: روزشمار هفته معلم شامل جمعه 12 اردیبهشت روز «معلم پیام آور امید، انتظار و رستگاری»، شنبه 13 اردیبهشت روز «معلم زمینه ساز عزم ملی و مدیریت جهادی»، یکشنبه 14 اردیبهشت روز «شهید مطهری، الگوی تدبیر و اعتدال»، دوشنبه 15 اردیبهشت روز «معلم مروج فرهنگ اسلامی و ملی»، سه‌شنبه 16 اردیبهشت روز «معلم منتقد، دانش‌آموز پرسشگر»، چهارشنبه 17 اردیبهشت روز «معلم و میثاق با ولایت» و پنج‌شنبه 18 اردیبهشت روز «معلم نماد ایثار و شهادت» است.

* هیچ‌گونه مطالبه‌ای در خصوص هدایای معلمان نمونه باقی نمانده است

کرمانشاهی دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم نیز گفت: از سال 87 که در وزارت آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت مقام معلم فعالیت کردم، هیچ‌گونه مطالبه ای در خصوص هدایای معلمان نمونه باقی نمانده است، تنها در سال‌های گذشته علاوه بر هدایای نقدی، فیش حج نیز به معلمان نمونه اهدا می‌شد که زمان‌دار بود و فرد باید در زمان مشخص از آن استفاده می‌کرد که اگر مورد استفاده قرار نمی‌گرفت سهم معلم از بین می‌رفت.

کرمانشاهی تأکید کرد: هیچ‌کدام از رؤسای قوا هیچ وعده‌ای را به معلمان نمونه‌ نداده‌ند که برآورده نشده باشد.

وی در خصوص امضای احکام معلمان نمونه نیز گفت: در چند سال اخیر وزیر آموزش و پرورش احکام معلمان نمونه را امضا می‌کرد.

وی در خصوص معرفی هفته آموزش توسط دانشگاه فرهنگیان در هفته معلم گفت: دانشگاه فرهنگیان می‌تواند تغییراتی را در برنامه‌هایش داشته باشد و هفته آموزش را خود دانشگاه طراحی کرده است؛ دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی نیز در انتخاب معلمان نمونه دو سهمیه دارد که بر اساس شاخص‌هایی که ما ارائه دادیم و الگوها و شاخص‌های خودشان، مدرسان نمونه معرفی می‌شوند.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

رقیه اکبری
Iran, Islamic Republic of
از نظر من بهترین معلم دنیا خانم مرضیه اخوت است خیلی دوستش دارم.
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد