شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۳
کد مطلب: 18218
۲
ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های آزاد و دولتی اعلام شد

تسهیلات پذیرش بدون آزمون برای غایبان/امکان انتخاب رشته کنکوری‌های غایب

تسهیلات پذیرش بدون آزمون برای غایبان/امکان انتخاب رشته کنکوری‌های غایب
به گزارش میگنا، دکتر ابراهیم خدایی صبح امروز در حاشیه بازدید از آزمون سراسری سال 92 در دانشگاه امیرکبیر در جمع خبرنگاران، با اشاره به افزایش 18 هزار نفری ظرفیت پذیرش دانشجو، اظهارکرد: داوطلبانی که در آزمون غایب بوده‌اند و یا در کل آزمون سراسری سال 92 ثبت‌نام نکرده‌اند نیز می‌توانند رشته‌های بدون آزمون را در انتخاب رشته انتخاب کنند.
آزمون سراسری سال جاری با شرکت یک میلیون و 83 هزار و 571 داوطلب از صبح امروز پنجشنبه 6 تیر با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی آغاز شد.

به گفته رئیس سازمان سنجش، در رشته ریاضی و فنی به همراه داوطلبان دانشگاه آزاد در کل 200 هزار داوطلب پذیرفته خواهند شد.
خدایی تجمیع کنکور دانشگاه آزاد و سازمان سنجش را یکی از تفاوت‌های کنکور امسال با سال‌های گذشته دانست و گفت: سازمان سنجش تنها متولی برگزاری کنکور است، اما بقیه امور از جمله انتخاب رشته، گزینش داوطلبان و اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان توسط مرکز آزمون دانشگاه آزاد انجام می‌شود.


زمان انتشار کلید سوالات
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: سوالات ۲ ساعت بعد از کنکور در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر می‌شود. کلید سوالات هم از ساعت ۱۵ روز یکشنبه بر روی همین سایت قرار می‌گیرد . بعبارتی کلید سوالات از یکشنبه ( نهم تیرماه) و نتایج اولیه دوازدهم مرداد ماه در سامانه سازمان سنجش اعلام خواهد شد.
انتخاب رشته
وی افزود: بعد از اعلام نتیجه اولیه در روز ۱۲ مردادماه سازمان سنجش و دانشگاه آزاد اطلاعیه‌های جداگانه‌ای می‌دهند و جزئیات انتخاب رشته و کد رشته‌محل‌ها را اعلام می‌کنند. خدایی خاطرنشان کرد: داوطلب باید دفترچه رشته‌های با آزمون و بدون آزمون را به دقت مطالعه و پس از آن نسبت به انتخاب رشته اقدام کند.

جزئیات پذیرش بدون آزمون
وی درباره پذیرش بدون آزمون، اظهار داشت: امسال 10 هزار رشته محل در دوره بدون آزمون داوطلب می پذیرند، داوطلبان در صورت غایب بودن و ثبت‌نام نکردن در آزمون سراسری هم می‌توانند برای انتخاب رشته‌ های بدون آزمون اقدام کنند.

ظرفیت پذیرش دانشجو
خدایی با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد گفت: ظرفیت دانشگاه آزاد ۷ درصد برای رشته‌های با آزمون و ۹۳ درصد برای رشته‌های بدون آزمون است و نکته مهم در این باره این است که شانس برای پذیرش بدون آزمون هم وجود دارد.
خدایی درباره میزان پذیرش دانشجو، با بیان اینکه امسال 18 هزار نفر افزایش شرکت کننده داشتیم، ادامه داد: آزمون چه سخت و چه آسان یک رقابت است و ما با رشته‌های بدون آزمون فرصت را از سایر داوطلبان نگرفتیم و می‌توانیم این موضوع را در قالب افزایش ورودی‌ها تلقی کنیم.
خدایی با اشاره به تعداد ظرفیت پذیرش دانشجو گفت: امسال تعداد ظرفیت ۶۷۷ هزار نفر را برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته‌ایم.

تکلیف کنکور93
رئیس سازمان سنجش درباره آخرین وضعیت برگزاری یا عدم برگزاری کنکور در سال 93، اظهار داشت: در صورت تصویب نهایی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مجلس، 85 درصد ظرفیت های کل آموزش عالی در 5 سال بدون آزمون خواهد بود، در این میان پذیرش 15 درصد رشته‌ های پر داوطلب با آزمون است، اما در کل کنکور 93 برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی