يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۸ آبان ۱۳۸۹ / ۰۶:۱۳
کد مطلب: 1616
۰

جزئیات آزمون جدید دکتری/ سنجش 3 تا 5 درس تخصصی مشترک

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از نهایی شدن آیین نامه آزمون نیمه متمرکز دکتری خبر داد و با تشریح جزئیاتی از این آزمون تحصیلات تکمیلی گفت: در این آزمون از 3 تا 5 درس تخصصی مشترک امتحان گرفته خواهد شد.
حسین نادری منش با حضور در غرفه مهر در هفدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در گفتگو با مهر افزود: آیین نامه دکتری در دست بررسی توسط وزیر است و هفته آینده آیین نامه کلی ابلاغ می شود. وی گفت: این آزمون شامل غربالگری عمومی است که بر اساس آن وقتی دانشجو اعلام کرد که کدام دانشگاهها را برای ادامه تحصیل در دوره دکتری مد نظر دارد، غربالگری صورت می گیرد و رتبه فرد در آن معین می شود. نادری منش اظهار داشت: در مرحله بعدی چند برابر ظرفیت به دانشگاه اعلام خواهد شد تا دانشگاه بر اساس سوابق آموزشی و پژوهشی از فرد مصاحبه بگیرد در انجام این مصاحبه بحث انطباق استاد با دانشجو نیز اهمیت دارد. معاون آموزشی وزارت علوم گفت: بخشی از آزمونی که برگزار می شود، مربوط به دروس مشترک تخصصی است که بین 3 تا 5 درس از مقاطع کارشناسی و ارشد خواهد بود. وی با اشاره به نحوه برگزاری آزمون و طراحی سئوالات گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلاتی که در آزمون دکتری داشتیم، بازار مکاره کلاسهای کنکور بود، طراحی سئوالات و نحوه برگزاری به شکلی خواهد بود تا از فعالیت این بازار مکاره جلوگیری شود. نادری منش اضافه کرد: البته تستی یا تشریحی بودن سئوالات بر اساس نوع رشته و گروه آزمایشی طراحی می شود ضمن اینکه سنجش استعداد داوطلبان نیز بخشی از آزمون خواهد بود.
  افزایش 50 درصدی ظرفیت پذیرش در دکتری تخصصی پزشکی معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری آزمون پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی پزشکی (Ph.D) از افزایش 50 درصدی ظرفیت پذیرش در دکتری تخصصی خبر داد.
دکتر محمدعلی محققی در هفدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها با اعلام این خبر افزود: آزمون پذیرش در دوره دکتری تخصصی در 53 رشته تخصصی و در7 حوزه امتحانی برگزار شد.
 
وی افزود: از میان 4 هزار  500 شرکت کننده 10 درصد از افراد نمره آزمون زبان انگلیسی خود را ارائه نکردند که نتوانستند در آزمون شرکت کنند.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: امسال نسبت به سال گذشته تعداد زنان شرکت کننده، بیش از مردان بود و در مجموع 2 هزار و 423 نفر زن و 2 هزار و 59 مرد در آزمون دکتری تخصصی پزشکی شرکت کردند.
 
محققی خاطرنشان کرد: در نهایت در مجموع پذیرش در دانشگاههای علوم پزشکی، پذیرش مازاد و پذیرش استعداددرخشان حدود یک هزار نفر پذیرفته می شوند که نسبت به دوره گذشته 50 درصد افزایش داشته است.
 
به گزارش مهر، آزمون پذیرش دانشجو در دوره دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی روز پنجشنبه 6 آبان در 7 حوزه و 5 شهر در 53 رشته برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...