يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۷
کد مطلب: 14491
۰

پاسخ حاجی بابائی به انتقاد از شلوغی کلاس ها

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مشکلی برای افزایش کلاسهای درس نداریم، از مدرسه سازی بر اساس آمارهای تحلیلی طی 10 سال آینده خبر داد.
به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه همایش روز جهانی کودک، در پاسخ به خبرنگار مهر درباره علت تراکم دانش آموزان در کلاسهای درس گفت: یکی از دلایل ایجاد تراکم در برخی از مدارس بنا به درخواست اولیا و تاکید آنها روی یک مدرسه خاص است و یا آنکه در برخی از شهرکهای کلانشهرها تعداد یک یا دو مدرسه بیشتر وجود ندارد و خانواده ها درصدد هستند تا فرزندانشان در مدارس همان شهرکها تحصیل کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش مشکلی برای افزایش کلاسهای درسی ندارد و ممکن است در برخی از نقاط شهری تعداد مدارس کم باشد، اما در برخی دیگر از نقاط تعداد مدارس افزایش یافته است، به همین دلیل کارگروهی را تشکیل داده تا با مشخص کردن تعداد دانش آموز، معلم و تعداد کلاس در هرمنطقه نیاز به مدرسه سازی را در هر منطقه آموزش و پرورش اعلام کند.

به گفته حاجی بابایی، مدرسه سازی تا 10 سال آینده براساس آمارهای تحلیلی این کارگروه صورت خواهد گرفت. ضمن آنکه هم اکنون در دبیرستانها تراکم دانش اموز دیده نمی شود.

وی درباره تعداد زیاد دانش آموزان هر کلاس در مقطع ابتدایی ادامه داد: افزایش تعداد دانش آموز در کلاسهای ابتدایی در شرایطی که یک برنامه عظیم کشوری آنهم با تاکید بر نوبت صبح بودن مدارس شروع شود، کاملا طبیعی است. در بسیاری موارد می توان مدارس را به دو نوبت صبح و عصر تقسیم کرد اما والدین این موضوع را قبول نمی کنند و ترجیح می دهند دانش آموزان با تعداد بیشتر در نوبت صبح تحصیل کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: حداقل میانگین تعداد دانش آموزان هر کلاس 23 نفر است و ما به مدارس اعلام کرده ایم در صورت داشتن فضا، اگر تعداد دانش آموزان بیشتر از 35 نفر بود، دو کلاس تشکیل دهند.

رونق سینمای کودک نیازمند تعامل دستگاهها با آموزش پرورش است

حاجی بابایی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر درباره اقدامات آموزش و پرورش برای رونق سینمای کودک گفت: بحث سینما و نوع نگاه آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بحث و بررسی است. اما اعتقاد داریم که باید برای رونق سینمای کودک دستگاههای فرهنگی تعامل دو جانبه ای با آموزش و پروش داشته و براساس نیازهای آموزش و پرورش فیلمهای کودک ساخته شود.

وی با بیان اینکه باید فیلمهای کوتاه و بلند تاثیر گذار در حوزه تعلیم و تربیت ساخته شود، افزود: اگر فیلمسازان به تنهایی بخواهند به تولید فیلم بپردازند شاید از دیدگاه ما استاندارد لازم را نداشته باشد و همچنین آموزش و پرورش نیز توان لازم را برای تولید فیلم نداشته و باید با هم افزایی بیشتر فیلمهایی تولید کرد تا نقش موثری در تربیت دانش آموز ایرانی داشته باشد.

حاجی بابایی درباره علت بکارگیری پنج هزار معلم کار معین در آموزش و پرورش گفت: این معلما از نیروهای شرکتی دو سال پیش نبوده بلکه آنها از هفت هشت سال پیش سابقه کار در آموزش و پرورش را داشته و با توجه به سوابق تحصیلی آنها و گذراندن دوره های لازم، هم اکنون مشغول تدریس در مدارس کشور هستند.

وی درباره راه اندازی مدارس قرآنی نیز توضیح داد: مدارس قرآنی به دو شکل مدارس قرآنی فوق برنامه و مدارس قرآنی برنامه ریزی شده راه اندازی شده است که تعداد مدارس قرآنی با برنامه به یک هزار و 200 مدرسه رسیده است.

حاجی بابایی با بیان اینکه تعداد کلاسهای مدارس قرآنی با برنامه از پنج تا 12 کلاس است، اظهار داشت: فعالیتهای قرآنی آموزش و پرورش با راه اندازی کلاسهای فوق برنامه شروع شد و هم اکنون مدارسی با برنامه تخصصی و تعلیمی آغاز به کار کرده است و تعداد این مدارس هر روز رو به گسترش است.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.