يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ / ۱۹:۵۴
کد مطلب: 13759
۰

نوشيدن آب يخ و دردسرهاي آن!

اگر عادت دارید در روزهای گرم تابستان، آب خيلي يخ بنوشید، بهتر است با دردسرهاي پس از آن نيز آشنا شويد.
امروزه کمتر خانواده ای یافت می شود که برای خنک کردن آب و نوشیدنی های خود خصوصاً در فصل گرما، از یخ استفاده نکند. در آب میوه فروشی ها و رستوران ها نیز عموماً برای خنک کردن نوشیدنی های مورد مصرف از تکه های یخ استفاده می شود و یخچال های یخ ساز نیز جای خود را در آشپزخانه ها بازکرده است.
اگر عادت دارید در روزهای گرم تابستان، آب خیلی خنک و شاید خیلی یخ بنوشید، بهتر است بدانید با این کار استرس حرارتی به دستگاه گوارش‌تان وارد می‌کنید و در ضمن تشنگی‌تان نیز برطرف نخواهد شد.
درباره موضوع اول باید گفت این استرس باعث بی قراری و مشکلات گوارشی می‌شود بنابراین آبی بنوشید که دمای آن متناسب با دمای بدن‌تان باشد زیرا تفاوت دمایی بین آب و بدن می‌تواند باعث بروز استرس‌های حرارتی در شما شود.

پس در تابستان هم چند لیوان آب بنوشید و هم میوه‌های تازه در برنامه غذایی‌تان باشند تا نهایتاً دچار کم آبی و عوارض ناشی از آن نشوید. زیرا تعریق زیاد و نرسیدن آب به بدن بسیاری از واکنش‌های حیاتی بدن را با مشکل روبه رو می‌کند و در برخی از موارد موجب مختل شدن آن‌ها می‌شود. استفاده از آب بسیار خنک نه تنها موجب رفع تشنگی نمی‌شود بلکه احساس تشنگی را بیشتر کرده و منجر به سردردهای میگرنی خواهد شد.بايد به اين نکته نيز اشاره کرد که يخ، سودازا است و آبي که يخ در آن انداخته شود، سودازا شده و خون را غليظ مي کند.و اين ديگر دردسر پس از نوشيدن آب يخ است.

نکته:متخصصان توصيه مي‌كنند كه ترجيحا در روزهاي خيلي گرم به جاي نوشيدن آب يخ از آب آشاميدني با دماي معمولي اتاق مصرف كنيد و همچنين  تاكيد مي‌شود كه خوردن ميوه‌ها و سبزي‌هايي كه ذخيره آب فراوان دارند مانند هندوانه و خيار، بهترين گزينه‌ها براي خنك شدن در فصل گرما  مناسب هستند. غذاهاي حاوي غلات نيز براي اين فصل مناسب بوده  و  با تامين منيزيم و كلسيم مورد نياز بدن از انقباضات عضلاني ناشي از گرما و كم‌آبي پيشگيري مي‌نمايند.     باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم