شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۱ / ۰۶:۳۸
کد مطلب: 12328
۰

دانشجو در مجلس: مهدي هاشمي به عنوان كارمند واحد آكسفورد دانشگاه آزاد حقوق دريافت مي‌كرد

رييس دانشگاه آزاد اسلامي گفت: مهدي هاشمي به عنوان يكي از كاركنان واحد آكسفورد در انگلستان حقوق دريافت مي‌كرد و بنده بيش از اين چيزي نديدم.


به گزارش ايسنا، فرهاد دانشجو در حاشيه جلسه كميسيون آموزش و تحقيقات در جمع خبرنگاران گفت: بنده بررسي ديگري در خصوص ميزان پرداختي ايشان انجام ندادم.

وي گفت:‌ هر واحدي كه در داخل و خارج و كشور راه‌اندازي مي‌شود ، به مقرراتي نياز دارد و براي دريافت مجوز معمولا در خصوص دارايي‌ها، مكان و تعداد اعضاي هيات علمي سوال مي‌شود.


دانشجو افزود: درخصوص دانشگاه آكسفورد نيز اقداماتي انجام شده ولي براي اينكه بتوان مجوز اين دانشگاه را اخذ كرد زميني در انگلستان خريداري شده و تعدادي مامور انجام اين كارها شده‌اند.


وي خاطرنشان كرد: از سال 82 تا به امروز هيچ مجوزي براي واحد آكسفورد اخذ نشده است، مجوزي كه اجازه مي‌دهد دانشگاه آزاد دانشجويانش را به ساير دانشگاه‌هاي بين‌المللي معرفي كند، دانشگاه آزاد در آنجا مجوز برگزاري دوره‌هاي كارشناسي ارشد و دكترا ندارد ولي به زودي مجوز را خواهيم گرفت.


دانشجو، شرط دريافت مجوز دانشگاه آكسفورد را همكاري وزارت خارجه انگلستان با وزارت خارجه ايران دانست و افزود: انشاءالله واحد آكسفورد تا دو سه سال ديگر راه‌اندازي مي‌شود. وي هزينه‌هاي پرداخت شده براي واحد آكسفورد براي خريد زمين ، بهاي آب، برق، گاز پرداخت به كاركنان اين واحد عنوان كرد.


وي با اشاره به زمان تشكيل بانك دانشگاه آزاد و كاهش شهريه دانشجويان گفت: در حال حاضر كليه هزينه‌هاي دانشگاه از طريق شهريه‌ها تامين مي‌شود و ايجاد منابع جديد بسيار حائز اهميت است، منابع جديد شامل تجاري‌سازي محصولات تحقيقي ارتباط با صنايع و برگزاري دوره‌هاي كوتاه مدت و مرتبط با صنعت استفاده از ارزش افزوده در اثر گردش پولي است. علاوه بر آن راه‌اندازي بيمه و بانك نيز از ديگر منابع مالي جديد است كه تا ابتداي سال سوم مسووليتم در دانشگاه آزاد به سرانجام خواهند رسيد.


وي تاكيد كرد: با به اجرا در آمدن برنامه‌هاي فوق، تا 20 درصد از شهريه‌هاي دانشگاه كاسته مي‌شود.


دانشجو افزود: البته با اينكه قولم دو سال ديگر بود، ولي فعلا با مجموعه اقداماتي كه انجام شده و شامل صرفه‌جويي و تغيير سياست‌ها در دوره كارداني و كارشناسي ناپيوسته انجام گرفته، همين امسال 20 درصد تخفيف در شهريه‌ها را به اجرا در آورديم و براي دوره دكترا نيز 6 و 7 ماه ديگر اطلاع‌رساني مي‌كنم.


وي يادآور شد: دولت انگلستان اشتباه بزرگي كرده است كه مسائل سياسي و آكادميك را با هم خلط كرده است، واحد آكسفورد پس از دو هفته از پذيرش مسووليت از سوي بنده اطلاع داد كه در راستاي تحريم‌ها يا بايد حساب دانشگاه را خالي كنيد و يا حساب شما مسدود مي‌شود و طبيعتا وقتي اين حساب نباشد، هيچ امكان پرداختي وجود نخواهد داشت، معاون بين‌الملل وقت دانشگاه نيز تصميم گرفت فعلا اين واحد معلق بماند و دستور تعليق آن با نظر بنده انجام شد.


دانشجو ابراز اميدواري كرد: وزير امور خارجه و ساير مسوولان ديپلماتيك كشور، كاري كنند كه اين سرمايه‌گذاري در انگلستان احيا شود.


وي افزود: البته در حال نامه‌نگاري و پيگيري موضوع هستيم ولي صرفا با پيگيري‌هاي ما قابل حل نيست.


وي با اشاره به اقدامات انجام گرفته طي سه چهار ماه گذشته گفت: كميسيون موارد خاص دانشجويي، كارهاي دانشجويي را دنبال مي‌كند، كار اين كميسيون در گذشته صرفا از سوي رييس دانشگاه انجام مي‌شد و تمركز تصميمات در دفتر مديريت بود ولي اكنون تمركززدايي كرده‌ايم.


وي با بيان اينكه شوراي نظارت و ارزيابي در دانشگاه آزاد در كشور در حال راه‌اندازي گفت: شوراي نظارت و ارزيابي در مركز فعال شده است كه نظارت و ارزيابي را به صورت جدي دنبال مي‌كند.


رييس دانشگاه آزاد افزود: شوراي گسترش مربوط به دانشكده اسلامي فعال شده و در حال آماده كردن كارها براي ارائه به شوراي گسترش آموزش عالي و شوراي گسترش وزارت بهداشت است.

وي افزود: بيش از 1500 رشته كه در گذشته مجوز نداشت، اكنون مجوزدار شده است؛ طي يكي، دو سال گذشته با تحولاتي كه در واحدها در دست انجام است، كليه واحدها به لحاظ كيفي ارتقا خواهند يافت، علاوه بر همه اين كارها، چند واحد علوم و تحقيقات نيز ايجاد و افتتاح شده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.