شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۱
کد مطلب: 33219
۲

بيست، مهم نيست!

بيست، مهم نيست!
اهميت خانواده در پيشرفت يا افت تحصيلي:

چه زماني پرتوقع هستيد؟
زماني که از فرزندان مان درخواست هايي داريم که با شرايط، رشد و مهارت هاي مورد نياز اکتسابي تعريف شده براي سن آنان تناسب نداشته باشد، توقع بيش از حد انتظار از آن ها داريم.
 
توقع: تو بايد بهترين باشي!
والديني که از فرزند خود توقع گرفتن نمره۲۰ از تمام امتحانات را دارند اين ذهنيت را در دانش آموز ايجاد مي کنند که بايد نمره ۲۰ بگيرد تا همواره مورد قبول و احترام باشد.
 
 آسيب:از دست دادن اعتماد به نفس، اضطراب، پرخاشگري، ناسازگاري
از آن جا که دانش آموز هميشه نمي تواند بهترين باشد، کم کم اعتماد به نفس خود را از دست داده، براي هر امتحاني بسيار مضطرب شده، درصورت نگرفتن نتيجه مورد نظر پرخاشگر و تندخو خواهد شد. اگر والدين از فرزندان خود توقع بيش از حد و نامتناسب با سن، ميزان رشد و مهارت هاي تعريف شده در شرايط سن آنان داشته باشند به مرور فرزندان در واکنش هاي خود آثار و نشانه هاي ناسازگاري را بروز خواهند داد.
 
نشانه هاي رفتاري آسيب ها : ناتمام رها کردن کار و بازي، ناآرامي هنگام غذا خوردن نافرماني، دعوا کردن با بچه هاي ديگر، بروز مشکلات گفتاري، بي احتياطي و نسنجيده عمل کردن، زياد حرف زدن، خرابکاري لوازم و اسباب بازي از فرط استفاده غير اصولي، آزار و اذيت ديگران، نرفتن به رختخواب و لجبازي.
 
شرايط درست: ارج نهادن به تلاش دانش آموز
بايد بدانيم قرار نيست فرزند ما با فردي مقايسه شود و هميشه بهترين باشد بلکه قرار است از درس خواندن لذت ببرد و تلاش کافي براي رشد و پيشرفت خود را داشته باشد و بداند بين دوست داشته شدن و نمره، ارتباطي وجود ندارد. بنابراين دانش آموزي که نمره ۱۵ گرفته و تمام تلاش خود را کرده است بايد از رفتار و گفتار خانواده متوجه شود تلاش او برايشان کافي است و نيازي به گرفتن نمره 20 نيست.
 
پيامد رفتار درست: تلاش بيشتر دانش آموز
او به تدريج خواهد آموخت چيزي باعث افتخار است که براي آن تلاش کرده و زحمت کشيده باشد و پس از هر شکستي، بيشتر تلاش خواهد کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!