جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۷ مهر ۱۳۹۱ / ۰۴:۴۳
کد مطلب: 14287
۰

مسیر طولانی خانه تا مدرسه برای دانش‌آموزان آسیب‌زاست

مشاور معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: از نطر آموزشی و انضباطی هیچ تفاوتی بین مدارس دولتی و غیردولتی نیست اما والدین باید مراقب مسیر رفت و آمد دانش آموزان باشند زیرا مسیر طولانی بین خانه تا مدرسه می تواند آسیب‌زا باشد.
رخساره فضلی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه برخی والدین بین انتخاب مدارس دولتی و غیردولتی دچار سردرگمی هستند و این تفکر وجود دارد که ممکن است کودک آنها از لحاظ روانی در مدارس شلوغ‌تر با فشار رو به رو شود گفت: برای اینکه قطعاً بگوییم خلاقیت کودک در مدرسه دولتی پرورش نخواهد یافت یا در مدارس غیر دولتی بستر برای رشد همه جانبه فراهم است پاسخ روشنی نداریم.

مسئول برنامه‌ریزی و مطالعات معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: معیاری که خانواده‌ها بتوانند تصمیم بهتری برای انتخاب محل تحصیل فرزندانشان بگیرند این است که باید از آنان پرسید چه انتظاری دارید؟ می‌خواهید چه اتفاقی بیفتد. چون برنامه درسی در مدارس دولتی و غیردولتی هیچ تفاوتی حتی در ساعت‌های آموزش ندارد.

وی گفت: تفاوت در این است که مدرسه غیردولتی می‌خواهد حمایت مردم را جلب کند تا به بخش دولتی کمک کند و اگر خانواده می‌تواند و توان مالی آن را دارد که فرزندش را در مدرسه غیردولتی ثبت نام کند عملاً به سیستم دولتی لطف کرده‌ است تا فضا برای تحصیل بقیه جامعه در مدارس دولتی فراهم شود.

وی گفت: خانواده‌ها به فاصله بین مدرسه و خانه حتماً توجه کنند به ویژه اینکه کودک به ویژه در سال‌های اول ابتدایی هر چقدر مسیرش از مدرسه تا خانه کمتر باشد به نفع ماست اینکه فرزند ما مسیرهای طولانی را برای مدرسه رفتن طی کند و در راه‌بندان بماند، آسیب‌زاست.

فضلی اضافه کرد: در مدارس غیردولتی برنامه‌های خاصی علاوه بر آموزش اصلی داده می‌شود. اگر من پدر یا مادر فکر ‌کنم که فرزندم آموزش خاصی را باید یاد بگیرد می‌توانم او را در مدرسه غیردولتی ثبت نام کنم؛ البته می‌توانم علاقه و زمینه رشد فرزندم را بسنجم و بستر را فراهم کنم تا بتواند از کلاس آزاد بیرون هم استفاده کند یا در خانه به فرزندم آموزش دهم.

مشاور معاونت ابتدایی آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه برخی خانواده‌ها نگرانند که شاید شلوغی در مدارس دولتی باعث شود برخورد چندان مناسبی صورت نگیرد گفت: تعداد بیشتر دانش‌آموزان در مدارس دولتی امری طبیعی است ولی برخورد نامناسب یا اهانت به شخصیت نمی‌شود. از نظر انضباطی و قوانین مدرسه دولتی و غیردولتی هیچ تفاوتی ندارند و قوانین مصوب ما یکسان است و هیچ تفاوتی ندارند.



وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم فرزندان ما در این جامعه زندگی کنند و شکننده بار نیایند باید اجازه دهیم در دل جامعه بزرگ شوند و رشد کنند و سعی نکنیم خیلی فرزندانمان را تافته جدا بافته کنیم.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...