شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۳:۰۰
کد مطلب: 23160
۱
۷

اولویت‌های دانشگاه فرهنگیان در سال 93

اولویت‌های دانشگاه فرهنگیان در سال 93
به گزارش ایسنا، دکتر مهرمحمدی در دومین نشست خود با کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان را نهادی تازه تأسیس و نوپا خواند و تأکید کرد: باید در جهت تهیه و تدارک زیر ساخت ها و استمرار آن کوشش نمائیم تا به اتکاء به دستاوردهای سال های نخست، برنامه های توسعه گرا، استراتژیک و راهبردی را برای دانشگاه فرهنگیان به اجرا بگذاریم.

وی تصریح کرد: البته مسأله تمهید و تدارک زیرساخت های دانشگاه، اختصاص به این سال ندارد و ما با توجه به آن که در ابتدای راه هستیم، باید در سال های آینده نیز، زیر ساخت های دانشگاه فرهنگیان را از انسجام و استحکام بیشتری برخوردار کنیم.

مهرمحمدی، با تشریح توفیقات سال 92، خاطر نشان کرد: در این سال، از لحاظ مالی، تخصیص بودجه ی خوبی گرفتیم و این عامل زیرساختی، با توفیقی نسبی همراه بود که باعث دلگرمی و امیدواری برای رفع محدودیت ها و مشکلات دانشگاه شد. وی، منابع انسانی را دومین عامل زیرساخت دانشگاه فرهنگیان، خواند و افزود: در حوزه های آموزشی و جذب مدرسان توفیقات خوبی داشتیم و در جذب هیأت علمی نیز، توفیقات نسبی داشتیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، با تأکید بر موضوع جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان، خاطر نشان کرد: امیدواریم سال 93، سال پر سعادت و توفیقی در خصوص جذب اعضای هیأت علمی باشد و مدرسان کنونی، بتوانند تطبیق وضعیت به هیأت علمی شوند. وی، افزود: در سال آینده برنامه های خوبی پیرامون جذب هیأت علمی در دست اقدام داریم. وی با تشریح تلاش های های صورت گرفته در بخش فناوری و اطلاعات دانشگاه، خاطر نشان کرد: تصمیمات مطلوبی برای توسعه ی فناوری دانشگاه در نظر است و امیدواریم سال 93، سال به بار نشستن تصمیمات اتخاذ شده برای بهره وری در سازمان و کارآمد کردن مدیریت در حوزه فناوری باشد.

مهر محمدی، روابط برون سازمانی را چهارمین عامل زیر ساخت دانشگاه دانست و تأکید کرد: تفاهم نامه منعقد شده با وزارت علوم، تفاهم در دست اجرا با وزارت ورزش و جوانان و همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تلاش برای تعامل بیشتر و بهتر با سازمان های مؤثر در توسعه و تقویت دانشگاه فرهنگیان، از جمله برنامه های ما برای روابط برون سازمانی می باشد. سرپرست دانشگاه فرهنگیان، موضوع ساختار و تشکیلات دانشگاه را مورد اشاره قرار داد و افزود: عامل زیر ساخت دیگر، ساختار و تشکیلات دانشگاه فرهنگیان است که درون سازمان مرکزی مورد بازنگری قرار داده ایم و لایه استانی را با هدف اعمال مدیریت بیشتر در مقیاس کشوری، تجمع واحدهای مختلف در سطح استان و چابکی و صرفه جویی بیشتر، تشکیل داده ایم. وی، با اشاره به تدوین آیین نامه ها و شیوه نامه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی، خاطر نشان کرد: امیدواریم در سال های آینده، شاهد برنامه های خوبی بر مبنای بنیادهای فکری مناسب باشیم.

مهرمحمدی در ادامه ی سخنان خود، استفاده از ظرفیت های بین المللی را مورد توجه قرار داد و افزود: در حوزه روابط بین الملل، اقدامات اولیه ای در سال 92 صورت گرفته است که در سال 93 به بار خواهد نشست.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، اعتماد سازی را موضوع مهم دیگری در ایجاد زیر ساخت دانشگاه فرهنگیان خواند و تصریح کرد: پس از تغییر و تحولات 6 ماهه اخیر در مجموعه دانشگاه فرهنگیان، پرسش های طبیعی به ذهن ها خطور کرد که مجموعه جدید چقدر صلاحیت دارد.

وی، ادامه داد: توانسته ایم اعتماد بخش قابل توجه دانشجو معلمان، مدرسان و مدیران در سطوح مختلف را جلب نماییم و تا حدودی پاسخ این پرسش را داده ایم که تیم مدیریتی جدید به دنبال چه هست و چه خدمت و وظیفه ای را با یاری خداوند و همه دست اندرکاران دنبال می کند. مهر محمدی، نظر مثبت مراجع ناظر بیرون، از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مجلس شورای اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با این نهادها، به تعاملات و اعتمادهای مطلوبی رسیده ایم که امیدواریم در سال های آینده بیشتر نیز، شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، خواستار همفکری و ارائه نظرات کارکنان دانشگاه فرهنگیان در نام گذاری و شعار سال 93 دانشگاه شد و افزود: از این شعارها و ظرفیت ایجاد شده، می توان در رسیدن به یک اجماع در سطح دانشگاه، استفاده کرد.

وی، بر لزوم حرکت بر مبنای برنامه ریزی در سال جدید تأکید کرد و افزود: مبنای و محور ما، نه گفتن به روزمره گی، سپردن امور به دست حوادث و بخشی کار کردن است و در عوض، آری گفتن به اولویت ها، سنجش دوره ای میزان انحراف از برنامه ها، تصحیح برنامه ها و انعطاف معقول و هدفمند، خواهد بود.

مهرمحمدی، با تقسیم بندی برنامه های راهبردی دانشگاه، به برنامه های میان مدت، بلند مدت و سالانه، خاطر نشان کرد: باید در هزینه های جاری، حقوق، مزایا و همچنین هزینه های ناکارآمد، صرفه جویی کنیم تا عرصه برای فعالیت های حقیقی و اساسی تربیت معلم، باز شود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان، در پایان سخنان خود، با تبیین اولویت های سال جدید دانشگاه فرهنگیان، استمرار تشکیلات جدید به خصوص تشکیلات استانی، سیاست گذاری و ارتقا کیفیت خدمت رسانی دانشجو معلمان خواهر و تداوم و استمرار استحکام بخشی به زیر ساخت های دانشگاهی را از مهمترین اولویت ها دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

رضاخرسندی
آقای مهرمحمدی مگرشما چندماه قبل نگفتید اگربودجه واعتبارات دانشگاه فرهنگیان بیشتر کنند ماهزینه غذاراازدانشجویان کسرنمی کنیم .حال که 2برابرشده چراقولتان رافراموش کردید وفقط میفرمایید زیرساخته کدام زیرساختها الوعده والوفا
سهیلا حشمت
چرا فکری به حال فرهنگیان دارای مدرک معادل نمی کنید ( بعد از سال 80 مدرک گرفته اند ) تا بتوانند ادامه تحصیل بدهند ما هم از همین مملکت مدرکمان را اخذ کردیم حالا محروم شده ایم از تحصیل ما که نمی دانستیم خود ضمن خدمت فرهنگیان در آینده مدرک خودش را هم قبول ندترد
م. صدیق
آیا بهتر نیست بجای استفاده از مدرسین کم یا بی تجربه از فرهنگیان شاغل و دانشجوی دکتری استفاده کنید؟
سلام لطفا اعلام نمائيد با توجه به اينكه دانشگاه فرهنگيان در دو رشته پذيرش دانشجو داشته براي سال 93 = ايا دوباره بصورت مجزا از دانشگاه سراسري پذيرش دانشجو خواهد داشت يا نه
سید هادی حسینی
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر مهرمحمدی یکی از نوابغ رشته علوم تربیتی در کشورند مطمئنا چون خودشون هم معلم هستن قطعا حتی بدون بازخوردهای ما هم به فکرمون هستن پس سعی کنیم بجای بهونه گیریای الکی بهشون فرصت بدیم و قدرشونو بدونیم
sadgh
Iran, Islamic Republic of
با سلام
آيا شرايط وضوابط پذيرش دانشگاه فرهنگيان در سال 93 همانند سال 92 است؟ يعني کسب نمره ي علمي 6500 وبالاتر و حداقل معدل ديپلم 15 وبالاتر وحداکثر سن 22 سال يا تغيير کرده است؟
لطفا جواب باتشکر
تاجيك
Iran, Islamic Republic of
با سلام علاقه بسيار زياد به ادامه تحصيل درمقطع كارشناسي ارشدرشته آموزش ابتدايي هستم البته در تهران با٢٥سال سابقه كارونيروي رسمي لطفا مراراهنمايي كنيد.
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد