شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۱:۴۹
کد مطلب: 2368
۰

استخدام در آموزش و پرورش از اين پس تنها در مجتمع‌هاي آموزشي روستايي

وزير آموزش و پرورش گفت: از اين پس نيروهاي جديدي كه در آموزش و پرورش جذب شوند تنها در مجتمع‌هاي آموزشي و پرورشي روستايي به كار گرفته مي‌شوند.
به گزارش فارس حميدرضا حاجي‌بابايي در همايش مديران منتخب مجتمع‌هاي آموزشي و پرورشي سراسر كشور كه امروز در مركز تربيت معلم نسيبه تهران برگزار شد، با اشاره به تأثير مجتمع‌‌هاي آموزشي و پرورشي روستايي در يكپارچگي آموزش اظهار داشت: به زودي مجتمع‌هاي آموزشي و پرورشي شهري نيز آغاز به كار مي‌كنند و به سمتي حركت خواهيم كرد كه تمامي ساخت و سازها و برنامه‌ريزي‌ها براي ايجاد مجتمع‌هاي آموزشي صورت پذيرد. وي افزود: مجتمع‌هاي آموزشي و پرورشي شهري با كنار هم قرار گرفتن مدارس ابتدايي، راهنمايي و متوسطه از يك جنسيت، به صورت متصل خواهند بود اما مجتمع‌هاي آموزشي و پرورشي روستايي در حال حاضر منفصل هستند. وزير آموزش و پرورش با اشاره به تغيير ساختار اين وزارتخانه و تلاش مديران براي گسترش فناوري اطلاعات و ارتباطات ادامه داد: بايد مدرسه هر چيزي را كه در هر لحظه اراده مي‌كند در دسترس داشته باشد و اتصال 60 هزار روستا به شبكه فناوري نيز با همين هدف صورت گرفته است همچنين بايد طي 2 الي 3 سال آينده تمام مدارس كشور به شبكه اينترانت متصل شوند. * تعداد مجتمع‌هاي آموزشي شهري و روستايي بايد حداكثر 30 هزار مجتمع باشد حاجي‌بابايي در ادامه تصريح كرد: با ساماندهي تعداد مجتمع‌هاي آموزشي و پرورشي روستايي و شهري و نيز جمعيت تحت پوشش آنان در نهايت بايد به سمتي حركت كنيم كه در مجموع حداكثر 30 هزار مجتمع آموزشي و پرورشي شهري و روستايي داشته باشيم. وزير آموزش و پرورش با اشاره به طرح تعطيلي مدارس ابتدايي در روزهاي پنجشنبه،‌ گفت: اين طرح هم‌اكنون به طور آزمايشي در روستاها در حال اجراست اما اجراي سراسري آن در دست مطالعه و كارشناسي است. حاجي‌بابايي با اشاره به برخي تصميمات نسنجيده در رابطه با معلمان و آموزش و پرورش تصريح كرد: كساني كه خود معلم نيستند و از دانشگاه مي‌آيند و در پشت ميز براي معلمان تصميم مي‌گيرند، 100 سال ديگر هم نمي‌توانند تصميم‌گيري درستي براي آموزش و پرورش و معلمان انجام دهند. وي در ادامه با بيان اينكه بسته‌هاي آموزشي، پرورشي و خانوادگي در حال ارسال به مجتمع‌هاي آموزشي روستايي است، اظهار داشت: در جريان ساماندهي نيروهاي انساني هيچ‌كس حق ندارد نيرويي را از مجتمع‌هاي آموزشي منتقل كند مگر اينكه نيروي جايگزين را تعيين كند. * امضاء قرارداد نهضت سوادآموزي با مجتمع‌هاي آموزشي روستايي براي ريشه‌كني بي‌سوادي وزير آموزش و پرورش عنوان كرد: با گسترش مجتمع‌هاي آموزشي و پرورشي روستايي پس از اين نهضت سوادآموزي نيز بايد با اين مجتمع‌ها قرارداد ببندد تا مجتمع‌هاي آموزشي به طور كامل مديريت تعليم و تربيت را در روستاهاي تحت پوشش بر عهده داشته باشند علاوه بر آن نقش كليدي خود را براي تحقق ايده مقام معظم رهبري مبني بر ريشه‌كني بي‌سوادي ايفا كنند. وي افزود: پس از اين نيروهاي جديدي كه در آموزش و پرورش و جذب شوند تنها براي مجتمع‌هاي آموزشي و پرورشي روستايي به كار گرفته مي‌شوند و به طوركلي هر نيرويي كه وارد آموزش و پرورش شود ابتدا بايد براي تأمين نياز مجتمع‌ها و رونق فعاليت آنها ساماندهي شود. حاجي‌بابايي با بيان اينكه ساختارهاي تعريف شده در وزارتخانه دقيقاً در مجتمع‌هاي آموزشي و پرورشي نيز طراحي و اجرا مي‌شود، خاطرنشان كرد: تمام تلاش‌ها و برنامه‌ها براي اين است كه فاصله‌هاي ايجاد شده ميان وزارتخانه با معلمان را كه ناشي از كمبود امكانات و عدم اطلاع‌رساني شفاف بوده است، كاهش دهيم. وزير آموزش و پرورش در پايان تأكيد كرد: هنرستان‌ها در روستاها بايد توسعه و گسترش يابد كه اين امر بايد با توجه به شرايط اقليمي روستاها، تركيب جمعيتي و نيازهاي حرفه‌اي آنان صورت پذيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.