يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ / ۱۰:۳۶
کد مطلب: 8429
۰

زمان برگزاری دادگاه استاد دانشگاه شریف در آمریکا

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به جزئیات دستگیری استاد این دانشگاه در آمریکا اعلام کرد که دکتر عطاردی همچنان در بازداشت خانگی به سر می برد و تا 25 روز آینده دادگاه وی در سانفرانسیسکو برگزار خواهد شد.
به گزارش مهر، رضا روستاآزاد در نشست خبری صبح امروز به بیان جزئیات دستگیری دکتر مجتبی عطاردی پرداخت.

به گفته رئیس دانشگاه صنعتی شریف، شرکت در کنفرانس معتبر الکترونیک کالیفرنیا، دیدار با استاد راهنمای دوره دکتری در دانشگاه کالیفرنیا که دانشگاه محل تحصیل این استاد دانشگاه شریف است و ادامه معالجات قلبی، مهمترین دلایل مسافرت دکتر عطاردی در تاریخ 16 آذرماه سال جاری بوده است.

وی در ادامه یادآوری کرد که دکتر عطاردی پیش از این نیز در تابستان توسط پلیس آمریکا در فرودگاه مورد بازجویی قرار گرفته که البته محدود به چند سوال و جواب کوتاه بود.

روستاآزاد گفت: در 16 آذرماه سال جاری، دکترعطاردی پس از ورود به فرودگاه توسط پلیس بازداشت شد اما این بار وی را به زندان لس آنجلس و سپس به بیمارستان زندان این شهر منتقل کردند.

خرید وسائل و تجهیزات پیش پا افتاده و معمولی که حتی در بازارهای تهران هم یافت می شود، توسط دکتر عطاردی در آمریکا به گفته روستاآزاد صورت گرفته که جرم وی از منظر آمریکا به شمار می آید.

وی در این باره تاکید کرد: جرم این استاد دانشگاه صنعتی شریف خرید تجهیزاتی است که در قوانین آمریکا برای ایران تحریم شده است و طبق قوانین آمریکا خروج این تجیهزات از آمریکا بدون کسب مجوز جرم و در واقع نقض قوانین به شمار می آید.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در ادامه بیان جزئیات دستگیری استاد این دانشگاه، اظهار داشت: پس از تعامل با خانواده دکتر عطاردی، برای وی در آمریکا وکیل گرفته شد که هم اکنون مشغول رسیدگی به امور وی است. در گام اول سعی مان بر این بود که دکتر عطاردی از لس آنجلس به سانفرانسیسکو منتقل نشود زیرا قرار است دادگاهش در سانفرانسیسکو برگزار شود علاوه بر این، برادر وی هم که ناراحت قلبی دارد در لس آنجلس ساکن است و می تواند مراقب دکتر عطاردی باشد.

روستاآزاد درباره وثیقه 460 هزار دلاری که به عنوان وجه الضمان برای دکتر عطاردی پرداخت شد تا وی به علت بیماری قلبی در بازداشت خانگی به سر برد، تاکید کرد: این مبلغ با استفاده از حقوق استادان و کمک دانش آموختگان دانشگاه، خانواده دکتر عطاری و دوستان وی در ایران و آمریکا جمع شد.

به گفته رئیس دانشگاه صنعتی شریف، دادگاه تفهیم اتهام دکتر عطاردی 25 روز آینده در دادگاه رسیدگی کننده سانفرانسیسکو برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد که به زودی وبلاگی راه اندازی می شود تا آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به وضعیت این استاد بازداشت شده دانشگاه صنعتی شریف در اختیار رسانه ها قرار گیرد.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ