يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ / ۱۱:۳۱
کد مطلب: 7857
۰

سهم دانشگاه آزاد از تولیدات علمی کشور

ثبت 4هزار مقاله دانشگاه آزاد در ISI
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی لازمه ورود به عرصه رقابت جهانی را فعالیتهای پژوهشی مبتنی بر تولید علم و فناوری و کسب درآمد از طریق این فعالیتها عنوان کرد و گفت: 4 هزار مقاله دانشگاه آزاد اسلامی در ISI به ثبت رسیده است.
به گزارش مهر، فریدون رهنمای رودپشتی در هفتمین گردهمایی سراسری معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تدبیر و ثبات مدیریتی را از جمله عوامل اصلی موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و اظهارداشت: دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر کیفیت پژوهشی و با تدوین جهت گیریهای اساسی همراه با سیاستها و برنامه ریزی در جهت بهره مندی کامل از پتانسیل واحدها و مراکزآموزشی خود پیش می رود.

وی با تاکید بر وجود 4 هزار مقاله دانشگاه آزاد اسلامی در ISI ، به چاپ این مقالات در معتبرترین ژورنالهای دنیا اشاره کرد و افزود: هم اکنون 25 مجله دانشگاه آزاد اسلامی دارای مجوز بوده و 72 مجله نیز در حال اخذ رتبه در وزارت علوم تحقیقات و فناوری هستند.

رهنمای رودپشتی از ایندکس 10 مجله دانشگاه آزاد اسلامی توسط ناشر بین المللی اشپرینگر خبر داد و تاکید کرد که 30 درصد تولیدات علمی کشور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فعالیت 26 مرکز رشد فعال در دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: در این رابطه دو مرکز در شاخه پزشکی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه دیتاسنتر دانشگاه آزاد اسلامی جزء 10 دیتاسنتر کشور است، خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما دانشگاه آزاد اسلامی تنها مرکزی است که با مجوز آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالیت می کند و در بخش سلامت، دارو و درمان بسیار پرکاربرد است.

رهنمای رودپشتی همچنین خواستار حمایت هرچه بیشتر برای تسریع فرایند مکانیزاسیون و بسترسازی جذب منابع برون دانشگاهی و رفع موانع حقوقی، قانونی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی شد و گفت: ساختار معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی باید متناسب با توسعه فعالیتهای این بخش اصلاح شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن