سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۴
کد مطلب: 64004
۱
خطرات ناشی از افزایش اطلاعات نادرست، به ویژه در پلتفرم رسانه های اجتماعی بود.

ناگفته های کوچینگ از تاب آوری و تکامل کسب کار

فرصت های هوش مصنوعی در کوچینگ، بدون مرز است و کوچ های حرفه ای این ظرفیت را به خوبی شناسایی می کنند.
ناگفته های کوچینگ از تاب آوری و تکامل کسب کار
فرصت های هوش مصنوعی در کوچینگ، بدون مرز است و کوچ های حرفه ای این ظرفیت را به خوبی شناسایی می کنند. دستور کار اجلاس داووس امسال، تمرکز زیادی بر ژئوپلیتیک و اقتصاد جهانی داشت و امکانی برای بررسی فرصت های در کمین شرکت ها و افراد در سال 2024 فراهم کرد. در یک هفته ای که اجلاس برگزار شد، تامل در مورد تصمیم گیری کلیدی تحت عنوان «بازسازی اعتماد» فرصت های جدیدی برای همکاری و توانمندسازی به ارمغان آورد. در اجلاس سال 2024، آموخته های بسیاری وجود دارد؛ از ظهور هوش مصنوعی، مقررات آن، و تاثیر آن بر آینده محل کار گرفته تا درگیری های مداوم و اقتصاد جهانی.
فرصت هوش مصنوعی و فناوری نوظهور
موضوعی که در مجمع جهانی اقتصاد امسال مورد بحث قرار گرفت، خطر هوش مصنوعی مولد کنترل نشده و خطرات ناشی از افزایش اطلاعات نادرست، به ویژه در پلتفرم رسانه های اجتماعی بود. در حالی که گسترش سریع هوش مصنوعی این نگرانی ها را ایجاد می کند، در مقابل فرصت بزرگی برای همکاری های فنی و نظارتی در سراسر دنیا ارائه می دهد. رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون درلاین، گفت که او یک «خوش بین فناوری» است و از دیدن اینکه هوش مصنوعی می تواند ما را به کجا ببرد هیجان زده است.
فرصت های هوش مصنوعی در کوچینگ، بدون مرز است و کوچ های حرفه ای این ظرفیت را به خوبی شناسایی می کنند. بر اساس آخرین گزارش آینده کوچینگ که در سال 2023 توسط فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF) منتشر شده است، بیش از یک نفر از هر سه کوچ (34 درصد) موافق هستند که هوش مصنوعی نوآوری مخرب بعدی در کوچینگ خواهد بود و 29 درصد موافق هستند که هوش مصنوعی، کسب و کار کوچینگ آنها را آسان تر می کند. کوچ ها همچنین از فناوری جدید استفاده می کنند تا کار خود را تکمیل کنند و کوچینگ را در دسترس افراد بیشتری قرار دهند. برای مثال، اجماع گسترده ای در میان کوچ ها وجود دارد که پلتفرم های کوچینگ دیجیتال می توانند دسترسی به کوچینگ را هم برای مردم سراسر جهان (84 درصد) و هم برای کارکنان سازمان ها (82 درصد) تسهیل کنند و افزایش دهند.
نظرسنجی صندوق بین المللی پول (IMF) که در جریان رویداد داووس منتشر شد، نشان داد که نزدیک به 40 درصد از اشتغال جهانی ممکن است با افزایش به کارگیری هوش مصنوعی دچار اختلال شود. به رغم تردیدهای تجاری، فناوری های نوظهور فرصتی را برای ارتقای مهارت های افراد در محل کار فراهم می کنند (از طریق بازآموزی، ارتقای مهارت و مسلح کردن کارکنان به ابزارهایی که برای احساس قدرت و پیشرفت نیاز دارند). فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF)، پیش از این، برنامه ریزی برای بررسی اثرات هوش مصنوعی بر کوچینگ را آغاز کرده است. ICF مشتاق است که از کوچ های سراسر جهان در این زمینه حمایت کند. واضح است که با رشد بیشتر فناوری های نوظهور، کوچینگ نقشی کلیدی در کمک به کسب و کارها برای انطباق با محیط کار در حال تکامل ایفا می کند و تماشای اینکه حرفه ما از این پیشرفت های تکنولوژیک استفاده می کند، جذاب خواهد بود.
سیر تکاملی محیط های کاری
همان طور که ابزارهای دیجیتال در جهان اطراف ما تکامل می یابند، آینده محیط کار هم همزمان در حال تکامل است. در داووس یک بخش جذاب از موسسه مک کینزی در مورد موضوعات کلیدی کسب و کار، این بود که نیاز کسب و کارها به تمرکز بر همکاری و ارتقای مهارت ها به روش های جدید برای همگام شدن با تحولات، برجسته تر شده است.
با وقوع تحول با چنین سرعتی، کسب و کارهایی که در مواجهه با تغییرات چابک باقی می مانند نسبت به رقبا مزیت رقابتی دارند. تحقیقاتی که در این رویداد مورد بحث قرار گرفت نشان داده رهبران سازمان هایی که با سرعت با تکنولوژی همگام شده اند در مقایسه با همتایان در شرکت هایی که به کندی در این زمینه حرکت می کنند، 2.1 برابر انعطاف پذیری عملیاتی بیشتر و 4.8 برابر نوآوری بالاتری را گزارش می دهند. در این میان کوچینگ نقش مهمی در ارتقای مهارت های همسو با تحول و همچنین حمایت از کسب و کارها در به کارگیری شیوه های تجاری چابک تر ایفا می کند.
طبق تحقیقات اخیر در مورد کوچینگ در سازمان ها، 92 درصد از پاسخ دهندگان موافق بودند که کوچینگ به کارکنان کمک می کند تا نیاز به ارتقای مهارت های خود را درک کنند، بپذیرند و اجرا کنند و 53 درصد از پاسخ دهندگان هم گفتند که تمرکز اصلی کوچینگ در سازمان آنها بر ارتقای مهارت کارکنان است.
یافتن و حفظ استعدادها یکی دیگر از نکات کلیدی در این رویداد بود، زیرا مشخص شد که بین 20 تا 30 درصد از نقش های حیاتی توسط مناسب ترین افراد انجام نمی شود. تمرکز بر استخدام مبتنی بر مهارت می تواند به سازمان ها کمک کند به استعدادهای جدید دسترسی پیدا کنند، اما این انتخاب نباید آنها را از درک ارزش غیرقابل انکار ارتقای مهارت و آموزش مستمر برای کارکنان فعلی باز دارد.
نقش کوچینگ در آینده
با تحول دیجیتال پیشرو و تاکید بیشتر بر مهارت های جدید برای همراهی با این تکامل سریع، مجمع جهانی اقتصاد تصویر روشنی از اینکه دنیای کار در سال 2024 چگونه خواهد بود، ترسیم کرده است. کوچینگ منبعی کلیدی برای افراد و کسب و کارهاست که یاد می گیرند چگونه با بهبود و تحول مستمر سازگار شوند. همسو با موضوعات نشست داووس امسال، فدراسیون بین المللی کوچینگ بر اساس ماموریت خود برای پیشبرد تعالی، تاثیر و ارزش آفرینی کوچ ها در سراسر جهان، بر توانمندسازی کوچ ها در جهت کسب مهارت ها و دانشی تمرکز خواهد کرد که برای دگرگونی جوامع ضروری است.
 
 
مرجع : دنیای اقتصاد
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.