يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۳
کد مطلب: 62589
۲
۱

کنکوری‌ها چگونه در دانشگاه‌های فرهنگیان،غیرانتفاعی،پیام نور یا آزاد ادامه تحصیل دهند؟

کنکوری‌ها چگونه در دانشگاه‌های فرهنگیان،غیرانتفاعی،پیام نور یا آزاد ادامه تحصیل دهند؟
کارنامه ملاک عمل داوطلبان آزمون سراسری هم‌اکنون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد و مهلت انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز کنکور از ۳۱ مردادماه آغاز می‌شود.


* نحوه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران
داوطلبان علاقمند به پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران در صورتی که مطابق کارنامه نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران شده‌اند در این مرحله می‌توانند با اطمینان از داشتن شرایط پذیرش در رشته‌های این دانشگاه‌ها، با پرداخت هزینهٔ مربوط به علاقمندی به رشته‌های این دانشگاه‌ها به مبلغ ۳۶۰ هزار ریال از طریق سیستم پرداخت اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان (بخش خرید کارت اعتباری)، نسبت به انتخاب رشته‌محل‌های این دانشگاه‌ها اقدام کنند.  
 
* نحوه پذیرش در دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی
داوطلبان که علاقمند به پذیرش در رشته‌های با آزمون دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی هستند برای اعلام علاقمندی باید نسبت به پرداخت هزینهٔ مربوط به علاقمندی به هر یک از این دوره‌ها، باید برای هر کدام به صورت جداگانه مبلغ ۳۶۰ هزار ریال از طریق سیستم پرداخت اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان (بخش خرید کارت اعتباری) اقدام کرده و سپس رشته‌محل‌های این دانشگاه‌ها و مؤسسات را در فرم انتخاب رشته درج کنند.

* نحوه پذیرش در دانشگاه آزاد
آن دسته از داوطلبان علاقمند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی (به جز رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی)، باید پس از دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از تاریخ ۲۹ مرداد به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ‌التحصیلی آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی: www.azmoon.org مراجعه کنند.

براساس مصوبه جلسه ۲۲ مورخ ۳۰ آذرماه سال ۹۸ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی که در کارنامه اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند توجه داشته باشند که رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است و در صورت علاقمندی به هر یک از این چهار رشته تحصیلی، باید آنها را در فرم انتخاب رشته در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و در اولویت مورد دلخواه درج کنند.

انتخاب رشته سایر رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج آزمون، بطور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می‌پذیرد.

داوطلبانی که در یکی از رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند می‌توانند به دلخواه خود منحصراً در یکی از مؤسسات محل قبولی، ثبت‌نام و مشغول به تحصیل شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
چرا سطح دانشگاه فرهنگیان رو پایین آوردید؟ فرهنگیان کجا پیام نور و آزاد کجا؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.