يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ / ۱۴:۳۷
کد مطلب: 19421
۰
۳

پذیرش دانشجوی ارشد و دکتری در واحدبین‌الملل دانشگاه مازندران

پذیرش دانشجوی ارشد و دکتری در واحدبین‌الملل دانشگاه مازندران
احمد احمدپور در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن خوش‌آمدگویی و آرزوی موفقیت به دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه مازندران، اظهارداشت: بار دیگر فصل تجدید میثاق دانشجویان، همکاران هیات علمی و کارکنان در معیادگاه علم و دانش فرا رسیده است.
وی با بیان اینکه بی تردید، آموزش عالی بالاترین و آخرین مرحله نظام آموزشی در رأس هرم آموزش هر کشور است، گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد مورد نیاز بخش‌های مختلف جامعه، ترویج و ارتقای دانش، گسترش تحقیق و انجام پژوهش‌های بنیادی و کاربردی و فراهم کردن زمینه مساعد برای توسعه کشور از اهداف و نقش آموزش عالی در کشور به شمار می‌رود.
احمدپور با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نه تنها به دلیل تربیت نیروی انسانی متخصص، بلکه به جهت گسترش مرز‌های دانش و از دیدگاه‌های رشد شخصی، ملی و بین‌المللی مورد توجه هستند، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در امر تحقیق و پژوهش یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند نقش اساسی بر بهره‌وری بلند مدت یک جامعه داشته باشد.
رییس دانشگاه مازندران با تاکید بر اینکه زیربنای بسیاری از شاخص‌های توسعه را سطح کمی و کیفی نیروی انسانی تشکیل می‌دهد، اظهارداشت: تولید دانش و سرمایه گذاری انسانی سبب افزایش کارایی نظام تولید، درآمد سرانه و رفاه نسبی همگانی می‌شود.
وی با بیان اینکه علم و دانش رمز پیشرفت، امنیت، رفاه جامعه و عامل رشد انسان‌هاست، گفت: علم و دانش زمانی نتیجه می‌دهد که همراه با بینش و حکمت، تزکیه و تقوی باشد و علم واقعی، پی بردن به حقانیت و حکمت کارهای الهی است. رییس دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه سال تحصیلی امسال با حضور بیش از 13 هزار دانشجو توسط 300 عضو هیات علمی تمام وقت این دانشگاه آغاز می‌شود، اظهارداشت: تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران در سه سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است، به طوری که تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد به 2775 نفر رسیده و از رشد 152 درصدی برخوردار بوده است.
احمد پور با بیان اینکه تعداد دانشجویان دوره دکتری به 650 نفر رسیده که از رشد 424 درصدی برخوردار بوده است، اظهارکرد: همچنین تعداد رشته گرایش‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب 100 و 150 درصد رشد داشته است.

وی از اعضای هیات علمی دانشگاه مازندران که هویت ساز نام پرافتخار دانشگاه مازندران هستند خواستار شد: در این سال با تلاش معلم گونه خود همانند سال‌های قبل شرایطی را فراهم کنند که دانش آموختگان این دانشگاه در آینده از بهترین‌های عرصه علم و فناوری در کشور اسلامی ایران باشند.
وی همچنین از دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی(کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) نیز خواستار شد: با قدردانی از استادان دانشگاه که به حق پشتیبان حرکت علمی آنان هستند این نکته را در نظر داشته باشند که ملت بزرگ ایران چشم به آینده سازی آنان دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سیده خدیجه یعقوبی
Iran, Islamic Republic of
با سلام معدل کارشناسی من 46/11 می باشد ایا می توانم برای رشته های مدیریت شرکت نمایم لیسانس حسابداری هستم
بيگي
باسلام داراي مدرك ارشد علوم قرآن وحديث بامعدل 17/70 چگونه مي توانم دردكترا شركت كنم ،راهنمايي بفرماييد ،باتشكر.
یوسف
گناه معلمانی که در گذشته از طریق آزمون به مراکز آموزش عالی فرهنگیان راه یافته ولی مدارک اعطایی به آنان معادل و امکان ادامه تحصیل در مقطع ارشد را ندارند چیست ؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!