جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۵
کد مطلب: 13115
۰

دانشگاه آزاد، ركورددار توليد مقالات 2012 ايران!

تازه‌ترين آمار توليدعلم ايران
نمايه بيش از 19هزار عنوان مقاله محققان كشور در«اسكوپوس»

ريیس مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی از افزایش میزان تولیدات علمی نمايه شده ایران در پایگاه اسكوپوس (Scopus) خبر داد.

مهندس صندوقدار با بیان این مطلب در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمي ايسنا خاطرنشان كرد: با گذشت هفت ماه از سال 2012 میزان تولیدات علمی ایرانیان در پایگاه اسكوپوس به 19 هزار و 129 عنوان رسیده است.

وي با اشاره به روند پیشتازی تولیدات علمی ایران در منطقه خاطرنشان کرد: میزان تولیدات علمی کشور ترکیه در پایگاه Scopus در همین بازه زمانی با هزار و 639 عنوان اختلاف نسبت به ایران، 17 هزار و 490 عنوان می باشد.

صندوقدار ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با تولید چهار هزار و 469 مدرک علمی بیشترین سهم را در این آمار به خود اختصاص داده و پس از آن دانشگاه تهران با هزار و 744 عنوان، دانشگاه علوم پزشکی تهران با هزار و 669 عنوان، دانشگاه تربیت مدرس با هزار و 68 عنوان و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با 992 عنوان مدرک علمی در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند. ضمن آنکه بیشترین سهم انتشار این تولیدات در کشورهای ایران، آمریکا، کانادا، انگلستان و مالزی بوده است.

ريیس مرکز اطلاعات علمی با اشاره به آمار پایگاه استنادی ISI افزود: میزان تولیدات علمی ایران در ISI تا پایان ماه جولای 20 هزار و 793 عنوان مدرک علمی بوده است که پس از ترکیه که با 23 هزار و 774 عنوان در صدر قرار گرفته در جایگاه دوم منطقه قرار دارد. ضمن آنکه مصر با شش هزار و 482 عنوان و عربستان سعودی با شش هزار و 84 عنوان مدرک علمی در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.

وی در ادامه به هشتمین سالگرد تاسیس مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) اشاره و خاطرنشان کرد: مرکز اطلاعات علمی با صرف کمترین هزینه طی مدت هشت سال توانست ضمن ایجاد یک بانک جامع و روزآمد مقالات علمی که فقدان آن در کشور به شدت احساس می شد، گامی بزرگ را در عرصه علمی و رشد و ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش در کشور بردارد. پایگاه SID با نمایه کردن رایگان مقالات نشریات علمی پژوهشی کشور، منابع ارزشمند علمی را به سهولت در اختیار پژوهشگران كشور قرار داده تا بدون صرف هزینه و وقت در امر پژوهش و تحقیق موفق باشند.

صندوقدار در پایان گفت: در آستانه سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی این مرکز همسو با سایر واحدها، پژوهشکده ها و مراکز جهاد دانشگاهی در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در راه تحقق آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی و قطع وابستگی علمی و فن آوری به بیگانگان نهایت سعی و تلاش خود را به کار بسته است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.