يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰ / ۱۸:۴۳
کد مطلب: 5428
۰

حاجی ‌بابایی:از شلوغ‌ترین نماینده‌ها بودم/ یک وزیر آموزش و پرورش را استیضاح کردم

وزیر آموزش و پرورش از دوران نمایندگی خود یاد کرد و به نمایندگان مجلس دانش‌آموزی گفت: در مجلس یکی از شلوغ‌ترین نماینده‌ها بودم و البته در همان دوران یکی از وزرای آموزش و پرورش را استیضاح کردم.
 به گزارش فارس ، مراسم اختتامیه دومین نشست پنجمین دوره فعالیت مجلس دانش‌آموزی پیش از ظهر امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از معاونان وی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و نیز 150 نماینده مجلس دانش‌آموزی کشور در محل ساختمان قدیم مجلس برگزار شد. این نشست مجلس دانش‌آموزی صبح دیروز با حضور رئیس‌جمهور در همین محل آغاز شد و در جلسه نوبت عصر دانش‌آموزان عضو این تشکل میزبان رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت بودند که در جریان این نشست مشترک 15 موضوع برای ارتقای نظام آموزش و پرورش از تصویب اعضای هیئت دولت گذشت. امروز در مراسم اختتامیه دومین نشست دوره پنجم مجلس دانش‌آموزی، اعضای این تشکل دانش‌آموزی در بیانیه پایانی نشست خود با اشاره به رسالت خطیر دانش‌آموزان ایران اسلامی با توجه به موج بیداری اسلامی کشورهای منطقه از وزرات آموزش و پرورش به خاطر تصویب سند ملی آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کردند. این دانش‌آموزان همچنین در بیانیه خود توجه خاص به مصوبات مجلس دانش‌آموزی و پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک میان دبیرخانه این مجلس و دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش را مطرح کرده و بر ضرورت پیگیری جدی طرح تشکیل مجلس دانش‌آموزی جهانی از سوی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و امور خارجه تأکید کردند. نمایندگان مجلس دانش‌آموزی کشور همچنین خواستار حمایت از جایگاه شوراهای دانش‌آموزی در مدارس و مناطق آموزش و پرورش کشور برای ارتباط هدفمندتر این شوراها با مجلس دانش‌آموزی شدند. * حاجی‌بابایی: شاید قحط‌الرجال بود که در 22 سالگی رئیس اداره شدم به گزارش «توانا»، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش که سخنران پایانی اختتامیه نشست مجلس دانش‌آموزی بود پس از قرائت بیانیه از سوی دانش‌آموزان در سخنانی با اشاره به دوران نمایندگی خود در مجلس خطاب به دانش‌آموزان گفت: یکی از شلوغ‌ترین نماینده‌ها بودم. البته نه شلوغ به معنای منفی بلکه شلوغ با معنا؛ به صورتی که مدام در حال کار و پیگیری بودم. وی افزود: در همین جایگاه (جایگاه ناطقان پیش از دستور) یکی از وزرای آموزش و پرورش را استیضاح کردم و با وجود آنکه 200 نماینده در مخالفت با نظرم بلند می‌شدند، اما همچنان صحبت می‌کردم. دهمین وزیر آموزش و پرورش دوران پس از انقلاب ادامه داد: اصلاً فکر نمی‌کردم که خودم روزی وزیر آموزش و پرورش شوم. به همین خاطر هر وزیری که آقای احمدی‌نژاد برای آموزش و پرورش معرفی می‌‌کرد ایراداتی به آنها داشتم اما تلاش می‌کردم که آن افراد رأی بیاورند و بعد از آن نیز اگر استیضاح‌شان مطرح می‌شد، تلاش می‌کردم تا از این موضوع جلوگیری کنم. حاجی‌بابایی گذری نیز به دوره جوانی خود زد و گفت: 18 سال داشتم که دیپلم گرفتم، در 20 سالگی فوق‌دیپلم گرفتم و در حدود 22 سالگی رئیس آموزش و پرورش اسدآباد همدان شدم و تمام مراحل را طی کردم؛ البته شاید قحط‌الرجال که با 22 سال سن رئیس آموزش و پرورش شدم. وی ادامه داد: پس از آن هم، هم درس می‌خواندم، هم کار می‌کردم و هم به جبهه می‌رفتم؛ همه اینها را گفتم که بدانید چقدر کار می‌شود انجام داد.
 
وزیر آموزش و پرورش بخش خودمانی سخنانش را اینگونه به پایان برد: آموزش و پرورش را با تمام وجودم لمس کردم و حتی حرف‌های بابای مدرسه را نیز می‌دانم. به همین دلیل کارهای امروز آموزش و پرورش ناشی از 30 سال کار و 14 سال حضورم در مجلس شورای اسلامی بوده است.  گزارش تصویری از اختتامیه مجلس دانش اموزی http://pana.ir/NSite/FullStory/Photo/?Id=153232
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...