جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۵:۰۴
کد مطلب: 12934
۰

انسان‌ها تا 33 سال دیگر نامیرا می‌شوند!

فردی روسی در تلاش است با کمک گرفتن از تیمی از محققان برای ایجاد انسان تماما هلوگرافیک تا 33 سال آینده به نوعی نامیرائی برای انسان دست پیدا کند.

به گزارش همشهری، وی از تیمی از محققان درخواست کرده تا آواتار‌های انسانی هلوگرافیکی که از مغز انسانی مجازی برخوردارند را ایجاد کنند و اکنون از ثروتمندان سرتاسر جهان برای تامین هزینه‌های این پروژه بلندپروازانه درخواست کمک مالی کرده‌است.

دیمیتری ایتزکوف مردی است که طرح ابتکاری 2045 را بنیانگذاری کرده و قصد دارد در این 33 سال باقی‌مانده از طرحش، آواتارهای مختلفی به وجود آورد. در این طرح ابتدا نسخه روباتیکی از انسان ساخته خواهد شد که با استفاده از سطح مشترک کنترل مغزی تحت فرمان قرار خواهد گرفت. پس از آن نسخه‌ای از انسان ساخته‌خواهد شد که از قابلیت پیوند مغز پس از مرگ افراد برخوردار باشد. نسخه بعدی از مغز انسانی مجازی برخوردار بوده و در نهایت اقدام به ساخت آواتارهایی از بدن انسانها خواهد کرد که از هوش انسانی برخوردارند.

ایتزکوف به تازگی برای میلیاردرهای لیست ثروتمندان فوربس نامه سرگشاده‌ای ارسال کرده و از آنها درخواست کرده برای افزایش طول عمر خودشان هم که شده،‌ به این پروژه کمک مالی کنند. وی در این نامه با وعده زندگی ابدی به هزار و 266 فرد ثروتمند جهان،‌ اعلام کرده می‌تواند امکان‌پذیر بودن این ایده را به هر فردی که درباره آن تردید دارد به اثبات برساند.

هدف نهایی این پروژه نجات انسانها از عذاب کشیدن و مرگ است. با وجود اینکه متخصصان بسیار بزرگی در این پروژه مشارکت دارند، هیچ تضمینی وجود ندارد که هدف نهایی این پروژه،‌نامیرائی برای انسانها،‌مورد استقبال قرار گیرد.

ایتزوکوف درواقع قصد دارد با ایجاد ساخت نسخه‌ای هلوگرافیک از انسان،‌مغز مجازی انسان را درون این بدن یا آواتار،‌ بارگذاری کند،‌به بیانی دیگر قصد دارد با جا‌به‌جا کردن مغز از بدن فیزیکی انسان به بدن یک آواتار،‌ نامیرایی انسانها را به حقیقت تبدیل کند.

در طرح ابتکاری 2045 درحدود 30 دانشمند مشغول به کار هستند و ایتزوکوف قصد دارد در فصل تابستان در شهر سان‌فرانسیسکو دفتری برای این طرح راه‌اندازی کرده و با ایجاد شبکه‌ای اجتماعی به دانشمندان امکان دهد از طریق این شبکه با یکدیگر درباره فناوری‌های سایبرنتیک ( فناوری‌های مرتبط با ترکیب انسان و ماشین) تبادل اطلاعات کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!