جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۷:۳۴
کد مطلب: 43363
۳
۱
ندا یارمحمدی

کار می کنید یا سر کارید!

کار می کنید یا سر کارید!
میگنا: تا بحال متوجه شدید در طول یک هفته که از منزل خارج می شیم و تا ساعت ۶ و ۷ عصر بیرون هستیم چند ساعت در حال هدر دادن وقتمون هستیم؟! البته منظورم در محل کار است!

واقعا کار می کنیم یا سر کاریم!
کارفرمایان محترم؛ حقیقتا در طول هفته لازم است چند ساعت، کارمندان در محل کار حضور پیدا کنند؟!
بیایید بزنیم به قلب موضوع:
آیا تمام وقت و انرژی که در طول متوسط ۴۴ ساعت کاری هفته صرف می کنیم ضروری است و با کاهش آن؟  براستی از میزان بهره وری کاسته می شود؟

به عنوان مدیر یک سازمان و مجموعه وقتش نرسیده که این جسارت رو داشته باشید که از هدررفت وقت و هزینه در گروه کاریتان بکاهید و قبول کنید که براستی نیاز به حضور فیزیکی كاركنانتان در محل کار بسیار کمتر از ۴۴ ساعت در هفته است.

میزان حقوق و مزايايي که به کارمندان و پرسنل مان اختصاص می دهیم به میزان بهره وری است که او در طول ماه دارد نه به میزان تعداد ساعاتی که او را از خانه بیرون می کشیم! چه بسیار با افرادی سرو کار داشته باشید که حضور یک ساعته مفيد آنها درمحل کار برابر با حضور ۴۴ ساعته فردی دیگر در همان ردیف کاری است.

با توجه به وضعیت موجود جامعه به خصوص در کلان شهرها که معضل آلودگی هوا در حد مرگ و زندگی مطرح است و معضل ترافیک که سلامت روان مردم كلانشهرها را تهدید می کند خواهش می کنم شجاع باشید و قابلیت تغییر را داشته باشید و ظرفیت پذیرش اشتباهات را در خودتون بالا ببرید.

وقتی با حقوق پایه یک میلیون توماني کارمندان را  ۸ ساعت از حضور در خانه و كانون خانواده محروم می کنید احساس عذاب وجدان ندارید؟

مدیران محترم؛ با توجه به سبك زندگي امروزي، مفهومی که به عنوان کار و ساعت کاری در ذهن داریم بسیار قديمي، غیر واقع بینانه، ناکارآمد و مضر برای جامعه و سلامت کارمندان و خودتان است.

قانون گذاران محترم؛ برای کمتر کردن فشار اقتصادی حتما لازم نیست در پی اعمال سیاستهای معجزه گر باشید فقط کافی است بعضی از عادات، فرهنگها و قوانين اشتباه را بخصوص در حوزه مفهوم کار در ذهنتون و  در قانونتان اصلاح و يا تغییر دهید.


ندا یارمحمدی- روانشناس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
مدیران تنبل به جای تدوین معیارهای کیفی، صرفا بر پایه ساعت کاری به کارمندان حقوق می دهند درحالی که وقت زیادی از همین ساعت ها تلف میشه و هیچ فعالیتی در اون صورت نمیگیره
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!