دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۷
کد مطلب: 63896
۰

افراد تازه استخدام باید در مقابل مشکلات تاب‌آوری داشته و برای حل مسائل راهکار ارائه کنند.

افراد تازه استخدام باید در مقابل مشکلات تاب‌آوری داشته و برای حل مسائل راهکار ارائه کنند.
محیط شغلی ویژگی‌هایی دارد که با محیط آموزشی متفاوت است و افراد تازه استخدام باید در مقابل مشکلات تاب‌آوری داشته و برای حل مسائل راهکار ارائه کنند.
محیط شغلی ویژگی‌هایی دارد که با محیط آموزشی متفاوت است و افراد تازه استخدام باید در مقابل مشکلات تاب‌آوری داشته و برای حل مسائل راهکار ارائه کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: محدودیتی برای جذب نخبگان به عنوان عضو هیئت علمی یا یاوران علمی نداریم و هر تعداد که سازمان اداری استخدامی مجوز دهد، آماده جذب نخبگان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری هستیم.به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در اختتامیه اولین دوره آموزشی جذب و استخدام نخبگان اظهار کرد: این آمادگی در وزارت علوم وجود دارد تا به ازای هر فرد بازنشسته، دو جوان نخبه را وارد نظام اداری آموزش عالی کند و اگر سازمان‌های اداری استخدامی و برنامه و بودجه همکاری کنند ما محدودیتی نداریم.

وزیر علوم تاکید کرد: ورود نخبگان به نظام اداری و آموزشی دانشگاه‌ها می‌تواند سرآغاز تحول و پیشرفت در این بخش باشد چرا که نخبگان در موقعیت و جایگاه که باشند کارآمد و موثر هستند.
زلفی گل افزود: از نخبگان عزیزی که در این دوره جذب دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شدند انتظار داریم اشکالات محیط کاری را پیدا کرده و به انجام خدمات اداری برای مردم تسهیل کنند، به نحوی که رضایت از نظام اداری افزایش پیدا کند.
وی به نخبگان حاضر در نشست توصیه کرد: مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی را کسب و به دانش و استعداد خود اضافه کنند تا به شناخت سریع محیط بتوانند از همه افراد برای پیشبرد اهداف دستگاه اجرایی استفاده کنند.

وزیر علوم گفت: نخبگان هیچ سقف و محدویتی برای اهداف خود قائل نباشند و اهداف بلند شغلی و علمی برای خود تعریف کنند.

توصیه به ازدواج و تشکیل خانواده از دیگر توصیه وزیر علوم به نخبگان شرکت کننده در این دوره آموزشی بود.

انتظار معاون سازمان استخدامی از نخبگان

حسین عرب اسدی، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی نیز در این نشست خطاب به شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی گفت: محیط شغلی ویژگی‌هایی دارد که با محیط آموزشی متفاوت است و افراد تازه استخدام باید در مقابل مشکلات تاب‌آوری داشته و برای حل مسائل راهکار ارائه کنند.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود نخبگان نسبت به سایر افراد شغلی در مدت زمان خیلی کم کارآمدی خود را نشان دهند و منشا تحول در محیط شغلی باشند.

عرب اسدی تاکید کرد: انتظار ما این است نخبگان منتظر پشتیبانی ویژه نسبت به دیگران برای حل مشکلات اداری خود نباشند بلکه با ارائه پیشنهادات سازنده باری از دوش نظام اداری کشور بردارند.

۴۵ نفر از نخبگان جذب شده در دوره اخیر دانش آموخته دکترا هستند

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم نیز در این جلسه گفت: جذب و استخدام نخبگان در نظام اداری، با هدف استفاده از ظرفیت نخبگان برای حل مسائل جامعه و همچنین به منظور اشتغال نخبگان و جلوگیری از خروج آنان از کشور طرح‌ریزی شده است.

وی افزود: اولین دوره جامع آموزش جذب و استخدام نخبگان در آموزش عالی با همکاری مرکز آموزش‌های حرفه‌ای دانشگاه تهران و بنیاد ملی نخبگان از ۲۳ دیماه تا ۱۰ بهمن ماه به میزبانی دانشگاه شاهد برگزار شد که در این دوره ۶۴ نفر در در مرحله اول در حوزه آموزش عالی جذب شدند که ۴۵ نفر دارای مدرک تحصیلی دکترا، ۱۷ نفر کارشناسی ارشد و ۲ نفر کارشناسی هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این افراد پس از طی دوران گزینش و… از ابتدای سال ۱۴۰۳ در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری مشغول به خدمت خواهند شد.

تشکیل هسته‌های حل مسئله در دستگاههای اجرایی

مدیرکل دفتر پایش و شبکه‌سازی سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در این نشست گفت: انتظار می‌رود چالش‌های مهم دستگاههای اجرایی با تشکیل هسته‌های حل مسئله توسط نخبگان معرفی شده از سوی بنیاد ملی نخبگان برطرف شود.

محمد حسین جهانگیری افزود: پیش بینی شده است در استانها نیز هیئت‌‎های اندیشه‌ورز نخبگان تشکیل شود و مسائل مهم هر استان را حل کند و در این مسیر از امکانات و ظرفیت‌های همه سازمان‌ها و ادارات داخل استانی استفاده شود که در این خصوص جلسه‌ای در وزارت کشور تشکیل و روند کار بررسی شد.

وی گفت: در مصوبه اخیر جذب نخبگان به موضوع نگهداشت نخبگان اشاره شده است و سازمان اداری و استخدامی تا پایان اشتغال نخبگان در کنار آنان خواهند یود.

جهانگیری اعلام کرد: : در ده‌ساله گذشته حدود ۷۰۰ نخبه از سوی بنیاد ملی نخبگان برای اشتغال در دستگاههای اجرایی معرفی شده بود، ولی در سال ۱۴۰۱ فرصت خوبی ایجاد شد و توانستیم ۱۰۰۰ نخبه را به دستگاه‌های اجرایی کشور معرفی نماییم تا اثرگذاری این مراکز با تکیه بر نخبگان چند برابر شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم