دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۲
کد مطلب: 63335
۰

فقر حرکتی یکی از عواقب کرونا بر کودکان

فقر حرکتی یکی از عواقب کرونا بر کودکان
موذن زاده رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران در پاسخ به این سوال که امروزه فیزیک و استخوان بندی دانش آموزان چقدر متاثر از تغییر در سبک زندگی و عدم تحرک بوده است، گفت: در دوران کرونا بحث قرنطینه پیش آمد و فرزندان ما از فضای مدرسه، باشگاه، کوچه و خیابان، به محیط منزل منتقل شدند. در آن دوران کلاس های درس به منزل آمد و آموزش های حضوری به آموزش های مجازی تبدیل شد.
لاجرم این محدودیت ها مشکلاتی برای افراد ایجاد کرد که یکی از این مشکلات فقر حرکتی بود.رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران توضیح داد: فقر حرکتی ناشی از کم تحرکی، تغذیه نامناسب، افزایش وزن، استفاده از لپ تاپ و گوشی تلفن همراه، فشار زیاد به ستون فقرات گردنی و سایر ستون فقرات در نهایت منجر به این شد که فرزندان ما هم از نظر عضلات و قدرتمندی فیزیکی افت کردند و هم بعضا دچار افزایش وزن شدند.

در حال حاضر هم که کووید 19 تمام شده هنوز ما به شرایط قبل بازنگشته ایم. یعنی کماکان فقر حرکتی، استفاده از گوشی و لپ تاپ به میزان زیاد و انجام عادات حرکتی نامناسب دیده می شود. فرزندان ما با گردن های خم و وضعیت های نامناسب از این وسایل استفاده می کنند.به گفته موذن زاده بیماری های فیزیکی و عضلانی در کودکان و نوجوانان 30 درصد افزایش پیدا کرده است. وی در توضیح این آمار گفت: ما در انجمن فیزیوتراپی ایران تحقیقاتی انجام داده ایم که نتیجه آن نشان می داد میزان بروز بیماری های فیزیکی و عضلانی در طول دوران پاندمی کووید 19 حداقل 30 درصد افزایش پیدا کرده است. این یک زنگ خطر برای سال های بعد است.

یعنی فرزندان ما که در دوران کودکی، نوجوانی و جوانی دچار ضعف عضلات، گوژپشتی، ضعف عضلات ناحیه کمر، گردن درد یا مفصل درد همراه با وزن زیاد هستند حتما در سنین بالاتر با فشار خون و پوکی استخوان مواجه خواهند شد.رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: این مساله که در دوران کووید 19 به وجود آمده قطعا در سنین بالا مشکلاتی از قبیل پوکی استخوان و ساییدگی مفاصل به وجود خواهد آورد که جلوی اینگونه موارد را باید با آموزش های مناسب، انجام فعالیت های فیزیکی، جلوگیری از فقر حرکتی و انجام حرکت های مناسب و توصیه های تغذیه ای گرفت و این اقدامات از دوران کودکی باید انجام شود.
 
مرجع : ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند