يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۰
کد مطلب: 62349
۱

تعیین سن حداکثر ۲۲ سال برای ورود داوطلبان به آموزش و پرورش

تعیین سن حداکثر ۲۲ سال برای ورود داوطلبان به آموزش و پرورش
به گزارش ایلنا از شورای عالی آموزش و پرورش، «محمود امانی طهرانی» دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش موظف است منابع مورد نیاز خود برای مشاغل آموزشی و تربیتی را از مسیر آزمون سراسری و بر اساس قانون متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش با رعایت مفاد این آئین نامه جذب کند. 
 
در هزار و بیست و هشتمین (۱۰۲۸) جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، «شرایط و شایستگی‌های جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش از مسیر آزمون سراسری» پس از بحث و بررسی به تصویب رسید. 

محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این باره گفت: به استناد ماده واحده «نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیت» مصوب جلسه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر شناسایی، جذب و تامین نظام‌مند منابع انسانی، تحقق بخشی به مفاد سند تحول بنیادین و در راستای اجرای بند ۱۱ ماده ۶ وظایف و اختیارات شورای عالی آموزش و پرورش؛ وزارت آموزش و پرورش موظف است منابع مورد نیاز خود برای مشاغل آموزشی و تربیتی را از مسیر آزمون سراسری و بر اساس قانون متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش با رعایت مفاد این آئین نامه جذب کند. 

وی افزود: آئین نامه «شرایط و شایستگی‌های جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش از مسیر آزمون سراسری» در ۵ ماده و ۸ تبصره به تصویب شورای عالی رسید که شامل شرایط و شایستگی‌های عمومی و اختصاصی داوطلبان و سایر موارد مندرج در این آئین نامه است. 

امانی با اشاره به اینکه این مصوبه برای داوطلبان ورود به آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اعمال می‌شود، تاکید کرد: داشتن حداکثر ۲۲ سال تمام (در سال۱۴۰۳)، برخورداری از سلامت جسمانی و روانی کامل و توانایی حسن انجام وظایف محوله، تعیین وضعیت نظام وظیفه، نداشتن اعتیاد به هر نوع مواد مخدر و… از جمله مهم‌ترین شرایط عمومی داوطلبان برای ورود به آموزش و پرورش است. 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به شرایط اختصاصی داوطلبان برای ورود به آموزش وپرورش گفت: سهم تاثیر سوابق تحصیلی، تراز نمره علمی حداقل ۷۰۰۰ در زیر گروه‌های آزمایشی مربوط در آزمون سراسری، کسب امتیاز تعیین شده در مصاحبه، تعیین وضعیت اشتغال و تحصیل، داشتن شرایط و شایستگی‌های حرفه معلمی و… از جمله شرایط اختصاصی برای جذب در آموزش و پرورش است. 

امانی اظهار کرد: بررسی و تایید شایستگی‌های عمومی و تخصصی داوطلبان به عهده وزارت آموزش و پرورش خواهد بود و همچنین جلب مشارکت وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط ضروری است. 


دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: داوطلبانی مجاز به ثبت نام و ورود به مراحل جذب خواهند بود که تمامی شرایط مندرج در این مصوبه را داشته باشند. چنانچه فردی با اطلاعات نادرست پذیرفته شود و یا متعاقب آن مشخص شود که شرایط لازم را نداشته است در هر مرحله از ثبت نام، تحصیل یا استخدام آزمایشی و قطعی؛ قبولی وی لغو و مطابق قانون و مقررات با وی رفتار خواهد شد. 

این مصوبه پس از تایید رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش برای اجراء به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ