جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۲
کد مطلب: 60306
۱

زایمان و تغییرات ساختاری اسکلت بندی زنان

گروهی از مردم شناسان کشف کردند: زنانی که زایمان کرده اند در مقایسه با زنانی که باردار نشده اند، سطح کلسیم و فسفر کمتری داشته و استخوان‌ های آن ‌ها نیز کاهش قابل توجهی در میزان منیزیم را در نتیجه شیردهی تجربه کردند.

با این حال، در حالی که مطالعات دیگر نشان می ‌دهند که از دست دادن کلسیم و فسفر می ‌تواند منجر به ضعیف ‌تر شدن استخوان ‌ها شود، این یافته ‌های جدید به پیامد های سلامتی کاهش این مواد معدنی حیاتی توجهی نکردند. در عوض، به بررسی چگونگی پویایی استخوان ‌ها، تغییر و تحول  آن ها در طول رویداد های مهم زندگی پرداختند.

شارا بیلی، از پژوهشگران ارشد این مطالعه و انسان شناس دانشگاه نیویورک در این رابطه می گوید: استخوان بخش ایستا و مرده نیست.
این عضو بدن به طور مداوم فرآیندهای فیزیولوژیکی ما  را تنظیم کرده و به آنها پاسخ می دهد. پیش از این مشخص شده بود که یائسگی می تواند بر استخوان های زنان تأثیر بگذارد، اما تأثیر زایمان بر استخوان ها تاکنون نامشخص بود. برای جمع آوری این نتایج، محققان سرعت رشد استخوان لایه ای در ران پستانداران نر و ماده را مورد مطالعه قرار دادند.

استخوان لایه ای نوع اصلی استخوان در اسکلت بزرگسالان بوده و برای این نوع تحقیقات ایده آل است، زیرا در طول زمان تکامل یافته و نشانگرهای بیولوژیکی این تغییرات را بر جای می گذارد.

پائولا سریتو، رهبر این پروژه تحقیقاتی، در رابطه با موضوع فوق توضیح می ‌دهد: یافته‌ های ما شواهد بیشتری از تأثیر عمیق تولید مثل بر ارگانیسم زنانه ارائه داده و همچنین نشان می ‌دهد كه اسکلت یک اندام ساکن نیست، بلکه عضوی پویا محسوب می شود که با رویدادهای زندگی تغییر می‌ کند»

گفتنی است برای مطالعه این استخوان ها، محققان از میکروسکوپ الکترونی و تجزیه و تحلیل اشعه ایکس پراکنده انرژی برای بررسی ترکیب شیمیایی نمونه های بافت از استخوان ها استفاده کردند. این روش به دانشمندان اجازه داد تا تغییرات سطح کلسیم، فسفر، اکسیژن، منیزیم و سدیم را بررسی کنند.
شرح کامل این مطالعات در آخرین شماره مجله تخصصی  PLoS ONE منتشر شده است.
 
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
زندگی آنقدر ابدی نیست که هر روز بتوان مهربان بودن را به فردا موکول کرد