يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۲
کد مطلب: 56154
۰

حمایت اجتماعی از دیگران ممکن است سلامت شما را تقویت کند

حمایت اجتماعی از دیگران ممکن است سلامت شما را تقویت کند
یک مطالعه جدید نشان می دهد که وقتی نوبت به سلامتی شما می رسد، تمایل به حمایت اجتماعی از همسر، دوستان و خانواده ممکن است به اندازه دریافت کمک مهم باشد
 
در حالی که محققان مدت‌ها فکر می‌کردند که دریافت حمایت اجتماعی از دیگران کلید سلامتی است، نتایج مطالعات نتایج متفاوتی را نشان داده‌اند. بنابراین محققان دانشگاه ایالتی اوهایو تصمیم گرفتند ببینند که آیا حمایت ممکن است نقش مهمی در سلامتی داشته باشد یا خیر.
آنها دریافتند که در یکی از معیارهای مهم سلامت – التهاب مزمن – شاخص‌های روابط اجتماعی مثبت تنها در میان افرادی که می‌گویند برای ارائه حمایت اجتماعی به خانواده و دوستان در دسترس هستند، با التهاب کمتر مرتبط است.
به عبارت دیگر، داشتن دوستانی که به آنها تکیه کنید ممکن است به سلامتی شما کمکی نکند، مگر اینکه بگویید در مواقع نیاز برای کمک به آنها در دسترس هستید.
تائو جیانگ، نویسنده اصلی این مطالعه و دانشجوی دکترای روانشناسی در ایالت اوهایو، می گوید: «روابط مثبت ممکن است با التهاب کمتر تنها برای کسانی مرتبط باشد که معتقدند می توانند در این روابط حمایت بیشتری کنند.
شواهد اولیه در این مطالعه نشان داد که ارتباط بین سلامتی و تمایل به کمک به دیگران ممکن است به ویژه برای زنان مهم باشد.
جیانگ این تحقیق را با جنیفر کراکر، پروفسور انجام داد. بالدوین وی، دانشیار؛ و سیامیل یاکین، دستیار پژوهشی، همه در روانشناسی در ایالت اوهایو. مطالعه آنها به صورت آنلاین در این ماه در مجله منتشر شد مغز، رفتار و ایمنی.
وی گفت: نتایج نشان می دهد که قدرت شفابخش روابط خوب ناشی از این واقعیت است که حمایت متقابل است.
او گفت: «ممکن است زمانی که مردم باور داشته باشند که می‌توانند از دوستان و خانواده حمایت بیشتری کنند، این روابط به ویژه پاداش‌دهنده و کاهش دهنده استرس هستند که التهاب را کاهش می‌دهد.»
در این مطالعه از داده‌های 1054 شرکت‌کننده در نظرسنجی ملی توسعه میانسالی در ایالات متحده استفاده شد که همگی بزرگسالان سالم بین 34 تا 84 سال بودند.
شرکت‌کنندگان پرسش‌نامه‌ای را تکمیل کردند که «ادغام اجتماعی» آن‌ها را اندازه‌گیری می‌کرد و از آنها می‌پرسید که آیا ازدواج کرده‌اند یا با شریک زندگی خود زندگی می‌کنند، چند بار با خانواده و دوستانشان تماس می‌گیرند، و چند بار در گروه‌ها یا فعالیت‌های اجتماعی شرکت می‌کنند.
شرکت‌کنندگان همچنین معیاری را تکمیل کردند که نشان می‌دهد در صورت نیاز به کمک، چقدر می‌توانند به خانواده، دوستان یا همسر خود تکیه کنند.
جیانگ گفت، کلید این تحقیق این واقعیت است که مجموعه داده یکی از معدود مواردی است که همچنین از شرکت کنندگان خواسته است تا میزان موجودی خود را برای حمایت از خانواده، دوستان و همسر ارزیابی کنند.
حدود دو سال بعد، این شرکت کنندگان برای آزمایش خون بازگشتند، که شامل آزمایش اینترلوکین-6 (IL-6) بود که نشانگر التهاب سیستمیک در بدن است.
وی گفت: «سطوح بالای IL-6 با افزایش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌هایی که مهمترین قاتلان آمریکایی‌ها هستند، از جمله بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان، مرتبط است.»
به همین دلیل است که ما فکر کردیم مهم است که بفهمیم چرا مطالعات قبلی شواهد ضعیفی را برای ارتباط بین حمایت اجتماعی و کاهش التهاب یافتند.
یافته‌هایی که اهمیت در دسترس بودن برای کمک به دیگران را نشان می‌دهند، حتی پس از در نظر گرفتن طیف گسترده‌ای از عوامل دیگری که ممکن است بر التهاب تأثیر بگذارند، از سن، درآمد و تحصیلات گرفته تا رفتارهای بهداشتی، مصرف دارو و شرایط پزشکی تشخیص داده شده، صادق بودند.
جیانگ گفت، یک تحلیل اکتشافی نشان داد که ارتباط بین ارائه حمایت اجتماعی و سلامت ممکن است بیشتر در زنان یافت شود.
جیانگ گفت: «این منعکس کننده این ایده است که روابط اجتماعی اغلب برای زنان مهمتر از مردان دیده می شود. “اما حجم نمونه ما به اندازه کافی بزرگ نبود که این موضوع را به طور قطعی نشان دهد. ما باید این موضوع را بیشتر مطالعه کنیم.”
وی گفت: توجه به این نکته مهم است که این مطالعه فقط به آنچه افراد گفته اند مایل به انجام آن هستند و نه اقدامات آنها را بررسی می کند.
جیانگ گفت، اما این مطالعه “درکی دقیق تر” از ارتباط بین سلامت و روابط را ارائه می دهد.
او گفت: “این کار بر اهمیت گنجاندن مفهوم حمایت در تحقیقات آینده در این زمینه تاکید می کند.”

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود