چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۸
کد مطلب: 35890
۰

تولیت آسیب‌های اجتماعی به بهزیستی واگذار شود

 

 

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کشور در آستانه انتخابات مجلس دهم قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر دستگاهی که به لحاظ تخصصی بیشترین بار آسیب‌های اجتماعی کشور را به دوش می‌کشد، سازمان بهزیستی است، به همین دلیل خواستار آن هستیم که تولیت آسیب‌ها به این سازمان واگذار شود تا سایر دستگاه‌ها نیز به لحاظ قانونی مکلف و موظف به همکاری با بهزیستی در این راستا شوند.

 

وی ادامه داد: با توجه به آنکه سازمان بهزیستی بعنوانی سازمانی تخصصی در حوزه آسیب‌های اجتماعی اعم از طلاق، اعتیاد، بیماران روانی و ... فعالیت می‌ کند، خواهان آن هستیم که مجلس دهم تخصصی بودن سازمان بهزیستی را در این حوزه بپذیرد، تا بدین‌ترتیب با در اختیار داشتن ابزار قانون توان مطالبه‌خواهی از سایر دستگاه‌ها در راستای ارائه راه حل برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را داشته باشیم.

 

 

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به گسترش آسیب‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل در این حوزه آنست که هر دستگاهی کار خود را انجام داده، اقدامات سیستمی نبوده و از یک نظام متحد تبعیت نمی کنند .

 

 

بندپی در ادامه ماهیت آسیب های اجتماعی را "پیشگیرانه" دانست و گفت: قاعدتا برای مبارزه و ارائه راه حل در حوزه آسیب‌ها باید از "رویکرد تلفیقی" استفاده کنیم تا بتوانیم از تمامی ظرفیت های موجود در دستگاه‌های دولتی، غیردولتی، شهرداری ها و مردم در راستای بهبود وضعیت کشور بهره ببریم.

 

وی در پایان عنوان کرد: به علت عمیق شدن آسیب های اجتماعی تقاضایمان از مجلس دهم آنست که به پیشنهادات دولت در محورهای "سلامت اجتماعی" توجه کرده و نسبت به تکمیل آنها اقدام کند.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.