چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۸
کد مطلب: 34672
۱

چرا باید عصبانی شوم؟

«نسرین شهبازی» در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص چگونگی کنترل خشم اظهار کرد: خشم اگر به‌درستی مهار نشود ممکن است به هیجان بسیار مخربی و مشکلات فیزیکی مانند تنش مفرط منجر شود.

وی بابیان این‌که اگر بخواهیم پرخاشگری را در جامعه کاهش دهیم باید یاد بگیریم که چگونه خشم خود را کنترل کنیم، افزود: یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش خشم حین عصبانیت پرداختن به برخی فعالیت‌ها از جمله ورزش، مطالعه، تلویزیون تماشا کردن و یا برخی سرگرمی‌های دیگر است.

این کارشناس اجتماعی ادامه داد: یکی از راه‌های کاهش خشم شرکت در گفت‌وگو است و این مهم ما را قادر می‌کند تا از نظریات طرف مقابل در خصوص موقعیت آگاه شویم و شرایطی برای مذاکره و یافتن راه‌حل یا سازش فراهم شود.

وی با تأکید بر این‌که تقویت سلامت روان جامعه مهم‌ترین و کارآمدترین عامل برای کنترل خشم در میان عموم است، تصریح کرد: به آموزش‌ها در این زمینه توجه جدی شود و رسانه‌ها تلاش بیشتری کنند.

شهبازی تصریح کرد: از منظر بهداشت روان آنچه اهمیت دارد کنترل خشم است انسان باید بتواند خشم خود را مهار کند و نگذارد تا بخشی از صفات او شود و عدم کنترل خشم موجب بروز دیگر بیماری‌ها می‌شود و خشم‌های متوالی از بعد بهداشت روان قبل از آن‌که برای دیگران مضر باشد بیشترین زیان را به خود فرد می‌رساند.

این کارشناس اجتماعی بابیان این‌که خشم‌های مزمن موجب وسواس، افسردگی، حملات هراس و اختلالات جسمی می‌شود که منشأ آن‌ها روانی است، افزود: عوارض خشم درمجموع برای خود فرد بیشتر از دیگران است.

وی با اشاره به این‌که هرکسی باید عوامل برانگیزنده عصبانیت و خشم خود را بداند و حتی‌الامکان از آن‌ها دوری کنند، خاطرنشان کرد: بر اساس تعالیم مذهبی ما مسلمان‌ها معتقدیم موقع خشم و عصبانیت نباید تصمیم گرفته کسی را تنبیه و به دیگران توهین کنیم بلکه باید خود را کنترل کرده و اجازه ندهیم این عصبانیت مانع از غیرمنطقی شدن ما شود ترک محیط، نوشیدن آب‌خنک، تفکر به این‌که چرا باید عصبانی شوم می‌تواند در این راستا مؤثر باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟