يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ / ۱۹:۱۲
کد مطلب: 28629
۱

بي توجهي خانواده داماد به رسم و رسوم خانواده عروس

بي توجهي خانواده داماد به رسم و رسوم خانواده عروس
پاسخ/ خواهر گرامي، 2 سال زمان کافي براي آن است که شوهر و خانواده شوهر شما در صورتي که رسم و رسوم شما را ديده باشند يا براي شان توضيح داده باشيد، از رسوم خانوادگي تان آگاه شده باشند. بهترين راه براي حل مشکلي که شما با آن روبه رو هستيد، گفت و گوي موثر با شوهرتان است. در گفت و گوي موثر شما بايد از شوهر خود و خانواده اش بخواهيد به رسم و رسوم شما احترام بگذارند.

احترام به باورهاي فرهنگي همسر
در خور ذکر است که زوج بايد توجه داشته باشند که احترام به باورهاي فرهنگي يکديگر پس از ازدواج الزامي است و لزومي ندارد حتماً هر دو طرف در اين باورها اشتراک داشته باشند و مشابه يکديگر عمل کنند تا مورد احترام و پذيرش قرار گيرند چراکه در زمينه هم کفو بودن، زن و شوهرها بايد قبل از ازدواج به بررسي دقيق اين موضوع بپردازند تا بعد از آن مجبور نشوند براي تغيير يکديگر تلاش کنند. با اين حال، بي احترامي به باورهاي فرهنگي همسر نتيجه مثبتي نخواهد داشت و فقط مشکلات را بيشتر مي کند. همچنين انتظار است خانواده هايي که پذيرفته اند فرزندانشان با يکديگر وصلت کنند، تمامي آن چه را داماد يا عروس شان اعم از باورهاي فرهنگي به همراه دارند نيز بپذيرند. با اين حال و در نهايت توصيه هاي زير مي تواند راهگشاي مشکلي باشد که شما با آن مواجه هستيد.اين که در پيامک تان اشاره کرديد، آن ها با برگزاري مراسم به سبک فرهنگي شما موافق نيستند نياز به بررسي بيشتري دارد.
اين مخالفت آن ها با خريدن هديه براي تازه عروس چه دليلي دارد؟ اگر مشکلات اقتصادي مطرح است، پيشنهاد مي شود طوري مراسم را به جا آوريد که مورد قبول هر 2 خانواده واقع شده و در عين حال، از نظر اقتصادي، فشاري به جيب يا آبروي هيچ يک وارد نشود. اگر هر دليل ديگري مطرح است لازم است تا دو طرف يعني شما و شوهرتان و خانواده ها، موضوع را به روشني مطرح و سعي کنيد در برگزاري مراسم به ايده اي دست يابيد که هر دو طرف قبول کنند.بهترين شيوه براي رسيدن به خواسته ها در زندگي مشترک، عمل به انتظارات شخصي است. هر آنچه را که مي پسنديد، بدان عمل کنيد و با رفتار و عملکرد خود نشان دهيد که از شوهرتان چه مي خواهيد. در بسياري از مواقع طي اولين بي توجهي که از همسرمان در انجام خواسته هاي خود مشاهده کرديم، همان رفتار يعني بي توجهي را با او در پيش مي گيريم که اين کار جز آن که تنها مشکل را بيش از پيش بغرنج سازد، هيچ سودي نخواهد داشت. بنابراين لازم است تا به طور واضح و به درستي، انتظارات به همسر اعلام شود و مکرر در قالب رفتارهاي اجرايي تکرار شود تا به نتيجه مطلوب برسد.

در ميان گذاشتن دلايل ناراحتي با شوهرتان
در سوال خود اشاره کرديد که از به وجود آمدن اين مشکل، بسيار ناراحت هستيد. توصيه مي شود اين ناراحتي را با همين ميزاني که گزارش کرديد در فضايي مناسب، زماني بجا و در شرايطي که بيشترين تاثير را بر روي همسرتان داشته باشد مطرح کنيد. توجه کنيد که بيشترين تاثير زماني است که شوهرتان آمادگي و حال و حوصله کافي براي گوش کردن به حرف هاي شما را داشته باشد. به طور قطع چنانچه همسرتان به ناراحتي شما اهميت دهد، انعطاف بيشتري در اجراي انتظارات شما در برگزاري رسم و رسوم نشان خواهد داد.

بررسي منطقي بودن انتظارات
هميشه حق را به خود ندهيد و شوهرتان را مقصر ندانيد. گاهي لازم است تا خودتان نيز انتظارات شخصي تان را به طور کامل و به درستي، بدون جهت گيري بررسي کنيد و در صورت غير منطقي بودن آن را تغيير دهيد تا براي همسر شما و خانواده او اجرايي باشد. انتظار است پس از تمام اين تلاش ها به راه حل مناسبي دست يابيد، با اين حال بهره مندي از مشاوره تخصصي روان شناسي نيز مي تواند تعاملات شما با همسرتان و خانواده او را بررسي و راهکارهاي اجرايي بيشتري ارائه کند.


پريسا غفوريان- دانشجوي دکتراي روان شناسي
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.