دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۱
کد مطلب: 28606
۰

ارسال 100 مقاله به اولین کنفرانس مهندسی پزشکی در بیماری های قلب و عروق

دکترایمان شریفی روز سه شنبه در گفت و گو با  ایرنا اظهار داشت:کنفرانس رویکردهای مهندسی پزشکی در حوزه بیماری های قلب و عروق با هدف ایجاد ارتباطات موثر و فعال میان مراکز پژوهشی و دانشگاهی توانمند در زمینه مهندسی پزشکی و انجمن های علمی تخصصی قلب و عروق کشور و همچنین بررسی توانمندی های بالقوه موجود در کشور در زمینه مهندسی پزشکی و تولید تجهیزات و وسایل پزشکی مرتبط با قلب و عروق و بررسی و شناخت نیازمندی های کشور در این زمینه برگزار می شود.
وی افزود: با برگزاری این کنفرانس سعی داریم حلقه مفقوده فناوری میان دو حوزه مهندسی و پزشکی را پوشش دهیم از همین رو پزشکان و مهندسان عضو کمیته علمی کنفرانس طی ماه های گذشته به تعامل بسیار قوی خود ادامه دادند و پزشکان به ارائه نیازهای حرفه ای خود و مهندسان به معرفی توانمندی های خود در این زمینه پرداختند تا درصورت نیاز، نوآوری ها و طراحی های جدید و یا بهینه سازی سیستم های موجود صورت پذیرد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در تشریح محورهای کنفرانس گفت: 'رویکردهای نوین در حوزه طراحی، ساخت و کاربرد استنت ها، دریچه های مصنوعی قلب، پیس میکرها و ..' ، 'سامانه های نوین رهایش هدفمند و کنترل شده داروهای مورد استفاده در درمان بیماری های قلب و عروق'، 'کاربردهای مهندسی برق، مکانیک و روباتیک در تشخیص و درمان بیماری های قلب و عروق' و 'رویکردهای نوین فناوری اطلاعات پزشکی و پزشکی از راه دور در حوزه قلب و عروق' از محورهای اصلی کنفرانس هستند.

وی 'یافته های اخیر تحقیقاتی در حوزه سلول های بنیادی و مهندسی بافت در حوزه قلب و عروق' ، 'فناوری های نوین مورد استفاده در تجهیزات پزشکی مرتبط با حوزه قلب و عروق' ، 'کاربرد لیزر در تشخیص و درمان بیماری های قلب و عروق' ، 'یافته های نوین تشخیص و درمان بیماری های قلب و عروق' و 'ایده پردازی در حوزه ی مهندسی پزشکی قلب و عروق' را به عنوان دیگر محورهای کلیدی کنفرانس رویکردهای مهندسی پزشکی در حوزه بیماری های قلب و عروق نام برد.
شریفی به دریافت 100 مقاله در دبیرخانه کنفرانس مهندسی پزشکی در قلب و عروق اشاره کرد و گفت: مهلت دریافت مقالات به پایان رسیده اما روند داوری ها ادامه دارد و تا 20 دی ماه حدود 50 مقاله برتر جهت ارائه به صورت سخنرانی یا پوستر انتخاب خواهد شد.
قائم مقام مرکز تحقیقات مهندسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) خاطرنشان کرد: مقالات به طور کلی در پنج کمیته تخصصی مهندسی برق و الکترونیک( بیوالکترونیک )، مهندسی مکانیک( بیو مکانیک)، مواد (بیو متریال)، پزشکی و مهندسی بافت مورد بررسی قرار گرفته است.
وی از برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره فن بازار و ایده بازار در حاشیه اولین کنفرانس رویکردهای مهندسی پزشکی در بیماری های قلب و عروق خبر داد و گفت: برگزاری این برنامه، فرصت مناسبی است تا ایده پردازان به ارائه خلاقیت های خود در حضور مهندسان و پزشکان و صاحبان سرمایه بپردازند و زمینه تبدیل ایده به محصول را فراهم آورند.
به گفته شریفی، مشاوران حقوقی نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت تا ایده افراد کاملا حفظ و ثبت شود و بیشترین سود به صاحبان ایده برسد. اولین کنفرانس رویکردهای نوین مهندسی در حوزه بیماری های قلب و عروق به همت مرکز تحقیقات مهندسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله (عج) و مرکز آترواسکلروز این دانشگاه تدارک یافته و روزهای دوم و سوم بهمن ماه در محل سالن همایش های صدرا برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...