سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ / ۲۰:۲۲
کد مطلب: 26354
۰

کمترین درصد قبولی امتحانات خرداد مربوط به کدام درس است؟

معاون ارزشیابی آموزشی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از قبولی میانگین 80 درصدی دانش‌آموزان کشور در امتحانات نهایی خرداد 93 خبر داد.

صفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق آخرین تجزیه و تحلیل که بر اساس نتایج حاصله از امتحانات نهایی خرداد 93 صورت گرفت، خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش میزان قبولی دانش‌آموزان بوده‌ایم و به طور میانگین 80 درصد دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی، علوم تجربی، انسانی و فنی و حرفه‌‎ای که در امتحانات نهایی خرداد ماه شرکت کرده‌اند، قبولی شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه در برخی از دروس همچون دین و زندگی شاهد قبولی 100 درصدی دانش‌آموزان بوده‌ایم، افزود: در برخی از دروس دیگر نیز کمترین درصد قبولی را داشته‌ایم که درس «تاریخ ایران و جهان 2» در این دسته قرار گرفته است.

 

معاون ارزشیابی آموزش مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: خوشبختانه امسال در درس «حسابان» شاهد میزان قبولی، قابل قبولی بوده‌ایم.

 

صفری با بیان اینکه تمام ادارات سنجش مراکز استان‌ها پس از پایان امتحانات و تصحیح کامل اوراق به بررسی تجزیه و تحلیل نتایج حاصله از امتحانات می‌پردازند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه خراسان رضوی نسبت به سال گذشته در میزان قبولی دانش‌آموزان رشد داشته است و این استان در مقایسه با سایر استان‌ها رتبه خوبی در این زمینه دارد.

 

وی با اشاره به برگزاری همایش بازآزموی روسای ادارات سنجش سراسر کشور که به میزبانی خراسان رضوی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این همایش 11 استان شرکت کرده‌اند که از هر استان سه مسوول حضور دارند و پس از بازگشت، آموزش‌های کارگاه‌های این همایش را برای کارکنان ادارات بخش استان خود منتقل می‌کنند تا از این طریق به توسعه عملکرد ارزشیابی و سنجش ادارات استان‌ها بپردازیم.

 

صفری ادامه داد: این همایش سبب می‌شود تا مدیران با تجربه بیشتری به بررسی وضع موجود و تحلیل آن بپردازند و باید تک تک نقاط ضعف را شناسایی کرده و برای آن‌ها راهکارهای لازمه را معرفی کنند تا از این طریق در جهت کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش که از اولویت‌های اصلی وزارت آموزش وپرورش است گام موثر برداریم.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.