دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ / ۲۲:۴۲
کد مطلب: 20287
۱

بچه هایی که پیش از تکلم کاربر تبلت می شوند

حدود 29 درصد کودکان استفاده از گجتها را وقتی یاد می گیرند که هنوز نمی توانند یک جمله کامل ادا کنند و 70 درصد از آنها تا رسیدن به سن ابتدایی در استفاده از این گجتها ماهر می شوند.
این گزارش همچنین نشان می دهد که تا زمانی که کودکان 9 ساله می شوند به طور متوسط 116 پیام متنی و 85 نامه الکترونیکی ارسال کرده اند. 57 درصد از والدین به رغم این که اعتقاد دارند فرزندشان از استفاده از فناوری سود می برند هنوز هم نگران ایمنی آنها در هنگام استفاده از گجتها هستند.
این نظرسنجی که از سوی گروه رسانه ای عقل مشترک انجام شده نشان می دهد که 38 درصد از کودکان زیر 2 سال از گجتهایی چون آی فونها یا کیندلها برای بازی یا تماشای فیلم استفاده کرده اند. در سال 2011 همین آمار تنها به 10 درصد می رسید. محققان اظهار داشتند که نتایج این تحقیق نشان دهنده یک تغییر بنیادین در شیوه مصرف رسانه توسط کودکان است که باید ندای بیدار باش برای والدینی باشد که برای سرگرم کردن کودکانشان رو به گجتها می آورند اما با این کار به آنها صدمه می زنند. توصیه کنونی آکادمی سلامت کودکان در آمریکا این است که کودکان زیر دو سال نباید از این نوع گجتها استفاده کنند. جیم استویر از گروه رسانه ای عقل مشترک اظهار داشت کودکانی که حتی نمی توانند راه بروند به سمت تلویزیون می روند با با انگشت خود حرکاتی چون کارکردن روی آی پد و آی فون را تقلید می کنند.
این تحقیق سرعتی را که موبایلها و سایر گجتها به جزئی از زندگی حتی زندگی کودکان تبدیل می شود نشان داده و نتایج آن را با یک تحقیق مشابه در سال 2011 مقایسه کرده است. در سال 2011 ، 38 درصد از کودکان زیر هشت سال از یک تلفن و یا کیندل استفاده می کردند اما امروز این آمار در مورد کودکان زیر دو سال صادق است.
در سال 2011، حجم زمانی که کودکان زیر هشت سال روی تلفن و یا تبلت سپری می کنند تنها 5 دقیقه در روز بود اما امروز این رقم به 15 دقیقه رسیده است.
این تحقیق با عنوان "صفر تا هشت: استفاده کودکان از رسانه در سال 2013" براساس نظر سنجی در آمریکا از 1463 کودک زیر هشت سال انجام شده است. به رغم افزایش استفاده از گجتها، تلویزیون هنوز هم در صدر رسانه هایی قرار دارد که توسط کودکان مورد استفاده قرار می گیرند.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.