يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ / ۲۰:۴۷
کد مطلب: 17578
۱

خبری خوش برای دانش‌آموزان فراری از ریاضی

در خبری خوش برای دانش‌آموزانی که از درس ریاضی فراری هستند، دانشمندان دانشگاه آکسفورد مدعی شده‌اند که با شوک وارد کردن به مغز با لیزر می‌توان توانایی دانش‌آموزان در یادگیری این درس را تا سه برابر افزایش داد.
به گزارش ایسنا، به گفته این دانشمندان، شرکت‌کنندگان پس از این فرآیند تا پنج برابر در محاسبه و یادگیری سریعتر عمل کردند.
آنها در این آزمایش که شامل 51 دانش‌آموز بود، یک جریان کوچک برق را از مغز نیمی از آنها در زمان یادگیری ریاضی عبور دادند. پس از پنج جلسه آن دسته از افرادی که از این درمان استفاده کرده بودند، میزان بیشتری از دروس را یاد گرفته و می‌توانستند اعداد را در جدول ضرب سریعتر به یاد بیاورند.
این دانش‌آموزان همچنین 30 درصد سریعتر از دیگران محاسبه کرده و این شکاف مهارتی در آزمایشات تا شش ماه بعد باقی ماند.
به گفته دانشمندان، این درمان بدون درد و غیرتهاجمی است. هنوز مشخص نشده که این تحریک برقی چطور عمل می‌کند اما اسکن‌های مغزی نشان داده این درمان عرضه اکسیژن و مواد مغذی مغز را افزایش می‌دهد.
این پژوهش در مجله Current Biology منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی