دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ / ۲۳:۳۲
کد مطلب: 17231
۳
۶
مواظب باشيد

نقاشي هايي كه غير عمد مي كشيد اسرارتان را فاش مي كند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، نقاشي هايي را مي كشيد ممكن است تعدادي خطوط درهم و مبهم باشد كه در نگاه اول چيز جالبي براي گفتن ندارد ولي به اعتقاد بسياري از روان شناسان اين نوع نقاشي ها نمايانگر ناخودآگاه درون و افكار ما هستند كه از ناخودآگاه ذهنمان بر روي كاغذ لبريز مي شوند و اسرار ناگفته اي از شخصيت ما مانند آرزوها، اميال، ترس ها و روياهاي نهفته اي كه هيچ گاه نتوانسته ايم آن ها را بر زبان بياوريم را به تصوير مي كشند.
بنا به گفته بسياري از خط شناسان و روان شناسان، افراد در موقعيت هاي متفاوتي اين نقاشي ها را مي كشند، به عنوان مثال وقتي تلفني صحبت مي كنند، يا به سخنراني گوش مي دهند و يا يادداشت برمي دارند و در هنگام كشيدن چنين نقاشي هايي به چيز ديگري مي انديشند و ابداً ‌متوجه حركت قلم بر روي كاغذ نيستند.
روان شناسان تجزيه و تحليل هاي زيادي را بر روي اين نقاشي ها انجام داده اند و معتقدند افراد در هنگام كشيدن چنين نقاشي هايي به چيز ديگري مي انديشند و اين خطوط درهم و مبهم نيز از الگوي خاص و منحصر به فردي پيروي مي كند و افراد ابداً متوجه حركت قلم بر روي كاغذ نيستند.
ولي بايد گفت: كه روان شناسي نقاشي هاي ناخودآگاه داراي قطعيت و اطمينان نيست زيرا به عوامل بسياري همچون شرايط محيط، روحيات خود فرد، شخصيت و ميزان هوشياري او در هنگام كشيدن اين نقاشي ها بستگي دارد و اگرچه اثبات درستي و صحت نقاشي هاي ناخودآگاه، سخت و دشوار است، اما اين نقاشي هاي مبهم نماي جالب و ارزشمندي از افكار و شخصيت افراد را به دست مي دهد. حالا پيشنهاد مي كنيم اگر شما هم از اين نقاشي ها مي كشيد با نمونه هاي زير مطابقت بديد و ببنيد.

1- اشكال هندسي:
مثلث، مربع و اشكال هندسي ديگر، نماد ذهني سازمان يافته است و نشان مي دهد كه شما به گونه اي روشن و آشكار مي انديشيد و داراي مهارت هاي برنامه ريزي هستيد در برنامه ها و طرح هايتان بسيار دقيق عمل مي كنيد و كفايت و كارآيي بالايي داريد.




2- اجرام فضايي:
ماه و خورشيد و ستارگان و يا اجرام آسماني ديگر نماد جاه طلبي و بلند پروازي است، شما فرد خوشبيني هستيد و اين نياز را در خود مي بينيد كه تأييد شويد و يا مورد تشويق ديگران قرار گيريد.





3- اشكال درهم:
نشانه هيجان و تنش هستند و نشان مي دهند كه شما در تمركز دچار اشكال مي شويد و هميشه چيزي هست كه مزاحم تمركزتان شود.






4- بازي ها:
بازي هايي نظير نقطه بازي، دوز يا شطرنج، حس رقابت را در شما به تصوير مي كشند و شما دوست داريد هميشه در بازي ها پيروز باشيد و اصلاً براي برنده شدن بازي مي كنيد.






5- چهره هاي خندان و زيبا:
كشيدن چنين تصويرهايي مؤيد اين است كه شما به مردم و ديگران عشق مي ورزيد و همواره جنبه هاي مثبت افراد و شرايط را مي بينيد، فرد خوشبيني هستيد و با ديگران دوستانه برخورد مي كنيد و علاقمند به فعاليت هاي اجتماعي هستيد، خصوصياتي نظير انسانيت، نيك سرشتي، دلسوزي و همدردي در شما وجود دارد، نسبت به دوستانتان حساس هستيد.





6- چهره هاي درهم و زشت:
نشانه حس سوء ظن و بدگماني در وجود شماست، سعي مي كنيد رفتاري تلخ و طعنه زننده داشته باشيد، با مردم ميانه خوبي نداريد و در واقع پرخاشگر و طغيانگر هستيد، اعتماد به نفس كافي نداريد و در كارهاي گروهي همكاري نمي كنيد، تندخو هستيد و هميشه احساس رنجش و محروميت مي كنيد.





7- فلش ها و نردبان:
نمادي از جاه طلبي در شماست، ميل زيادي به تأييد و اثبات خود داريد، در تصميمات، يكدنده و سمج عمل مي كنيد و هميشه سعي در تصديق توانايي ها و استعدادهايتان داريد.






8- خانه و كلبه ها:
به دنبال خانه و خانواده اي هستيد و نياز به داشتن خانواده را در خود حس مي كنيد، ميل داريد در خانواده تان سرمايه گذاري كنيد، در جستجوي سرپناه روحي و معنوي هستيد، در جستجوي خود گمشده تان. احساس ناامني داريد.





9- نت هاي موسيقي:
عاشق آهنگسازي و موسيقي هستيد.






10- اشكال تكراري و دنباله دار:
نماد صبر و استقامت در شماست،در رفتارهايتان پايبند شيوه و اسلوب هستيد و در تمركز توانمنديد.قادريد كارهايتان را به راحتي سازماندهي كنيد و با هر چيزي كنار بياييد.






11- گل و گلدان گياه و درخت:
شما فردي احساساتي هستيد و دوست داريد هميشه در روياهايتان بمانيد، روحيه مهرباني داريد و با دوستانتان دوستانه رفتار مي كنيد، فردي اجتماعي هستيد.






12- حيوانات:
شما به حيوانات علاقه داريد و به حمايت از ديگران مشتاقيد، حساس و ملاحظه كار هستيد و نياز به آرامش فكر داريد، احساس مي كنيد كه مي توانيد از ديگران حمايت كنيد.






13- قلب:
فرد احساساتي هستيد، كسي را دوست داريد و رويايي هستيد، آرزو داريد به شخص خاصي تعلق داشته باشيد.





14- ‌آجرها و كتاب هايي كه روي هم قرار گرفته اند:
زير فشار و استرس زيادي قرار داريد و احساس مي كنيد كه با كوچك ترين لرزشي نابود مي شويد و فرو مي ريزيد.






15- غذا و ميوه:
خوردن را دوست داريد و احتمالاً در رژيم به سر مي بريد.







16- خطوط متقاطع:
احساس خفگي و اختناق داريد و نياز به فرار و آزادي را در خود حس مي كنيد، اين سدي است كه ميان خود و ديگران قرار داده ايد و از بروز احساساتتان گريزانيد، سعي مي كنيد عواطفتان را پنهان نماييد تا فرد مناسبي پيدا شود كه شايستگي احساس شما را داشته باشد.




17- چاقو، اسلحه و شمشير:
نشاني از خشونت و عصبانيت در شماست و حتي گاهي تمايلات رواني، حس رقابت و نياز به اثبات مردانگي در شما را نشان مي دهد.






18- پله ها:
نمادي از جاه طلبي است و نشان مي دهد كه شما ميل به صعود و پيشرفت داريد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مهدی
خیلی زیبا بود تا حالا فکرش رو نمیکردم برای من مورد اول بود
غزل
خوب بود
شیرین.(روانشناس آینده ی ایران عزیز)
سلام...جالب بود...10و16مربوط به منه..چه خوبه کسانی هستندکه روی این جزییات هم zoomمیکنن...
باتشکر از مطالب زیبای شما
مینا
ازمطالب شماتوانستم خودم رادرتصویربشناسم ودانستم که شکل شمارهی 13مربوط به من می باشدممنون
mohadeseh
واقعا جالب و واقعی بووود مرسیییییی
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!