سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ / ۱۴:۳۴
کد مطلب: 17114
۱

هفت رشته عجیب دانشگاهی که تاکنون نشنیده‌اید

در حالیکه فارغ‌التحصیلان جدید دانشگاه‌ها تابستان امسال وارد رقابت استخدام می‌شوند، برخی از آنها می‌توانند با داشتن برخی مدارج علمی غیرمعمول متفاوت‌تر پا به این عرصه بگذارند.
به گزارش ایسنا،‌ بسیاری از فارغ‌التحصیلان این روزها تاریخ مرسوم و رشته‌های اقتصادی را در برخی موارد دستخوش تغییر کرده‌اند.
در این رابطه هفت رشته دانشگاهی عجیب را که شاید تا کنون نام آنها را نشنیده‌اید را به نقل از پایگاه اینترنتی بیزنس نیوز دیلی معرفی می‌کنیم.
1- رشته خیمه شب‌بازی:
دانشجویان دانشگاه کانکیتکت روزهای متمادی را جهت آموزش خیمه شب‌بازی که از سال 1946 در این دانشگاه ارائه می‌شود، می‌پردازند. این برنامه بخش اصلی گروه هنرهای نمایشی دانشگاه کانکتیکت است. در طول کلاس‌های خیمه شب بازی، دانشجویان باید کلاس‌های مقدماتی طراحی لباس، نور پردازی و صحنه آرایی را همراه با دروس طراحی و اجرای خیمه شب بازی پشت سر بگذارند. در این دانشگاه به دانشجویان این رشته مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته خیمه شب بازی اعطا خواهد شد.
2- دایه گری حرفه‌ای
دانشگاه سالیوان کنتاکی دوره 12 ماهه اخذ دیپلم دایه گری حرفه‌ای ارائه می‌دهد که گواهی انجمن آمریکایی دانشکده دایه گری و دیپلم کمک‌های اولیه را شامل می‌شود. به دانشجویان این رشته روشهای مراقبت از نوزادان و چگونگی رفتار و آموزش اصول اخلاقی و طرز تهیه وعده غذایی نوزادان تعلیم داده می‌شود. آنها همچنین یاد می‌گیرند چگونه و بطور موثر با خانواده‌ها و کودکان در ارتباط باشند. کلاس‌های ارائه شده در این دوره‌ها شامل «مراقبت و تغذیه»، «نظام خانواده» و «مراقبت و نگهداری از نوزادان» می‌شود.
3- فرهنگ عوام:
دانشجویان علاقمند به تلویزیون، فیلم، طنز و مجلات، قطعا علاقمند به تحصیل در رشته مطالعات فرهنگ عوام در دانشگاه دولتی بولینگ گرین خواهند بود. اوهایو معتقد است این رشته فرصت استفاده از برنامه‌های تلویزیونی، فیلمها، خودروها، منازل، موسیقی و موزه‌ها را فراهم می‌آورد. رشته فوق شامل دوره‌های «مطالعات فرهنگ عوام»، «مقدمه‌ای بر فیلم‌های محبوب» و «نقش شما در فرهنگ عوام» می باشد. دانشجویان فارغ‌التحصیل در این رشته معمولا جذب مشاغلی نظیر تبلیغات بازرگانی، روابط عمومی، خبرنگاری، رسانه‌های گروهی،‌ تدریس و فعالیت‌ در کتابخانه و موزه‌ها می‌شوند.
4- اسلحه سازی
مدرسه عالی لاسن در ایالات متحده به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا هر آنچه که راجع به اسلحه‌ها از سلاح کمری گرفته تا توپ جنگی می‌خواهند بیاموزند. دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا مدرک فوق دیپلم اسلحه سازی با گرایش تعمیر سلاح‌های گرم یا اسلحه سازی دریافت خواهند کرد. دوره‌هایی که دانشجویان این رشته پشت سر می‌گذارند عبارتند از: «مبانی شلیک توپهای جنگی»، «امنیت سلاح‌های گرم» و «نصب تجهیزات دیده بانی اپتیکال».
5- مطالعات کانادا
دانشگاه دوک جزو معدود دانشگاه‌های ایالات متحده است که به دانشجویان فرصت تحصیل در رشته مطالعات کانادا را می‌دهد. مرکز مطالعات کانادا در دانشگاه دوک دوره‌های لیسانس و فوق لیسانس در این رشته را ارائه می‌دهد. دانشجویانی که در این رشته ثبت نام می‌کنند دروسی نظیر «زبان فارسه در آمریکای شمالی» و «مرزهای امریکا و سرزمین‌های مرزی آن» و «کانادای فرانسوی در صحنه» را پشت سر خواهند گذاشت.
6- مدیریت تصمیم‌گیری
کارفرمایان جویای تصمیم گیران قاطع باید فارغ التحصیلان دانشگاه ایندیانا را به استخدام درآورند. دانشکده بلومینگتون ایندیانا دوره دکترای رشته علوم تصمیم گیری ارائه می‌دهد که تمرکز اصلی آن بر روی شیوه‌های کمی است که به اتخاذ تصمیم در محیط حرفه‌ای و تجاری کمک می‌کند. این دانشگاه می‌گوید برنامه فوق بر استفاده از مدل‌های ریاضی و استدلال‌های تحلیلی جهت حل مسائل و مشکلات مبتنی است. دروس ارائه در این دوره‌ها شامل «تحقیقات عملیاتی»، «کنترل و طراحی عملیات» و «شبیه سازی سازمانی» می‌شوند.
7- دلالی / حراجی
سریع صحبت کردن تنها یکی از قابلیت‌هایی است که فارغ‌التحصیلان مدرسه عالی هریسبرگ در طول دوره دلالی و حراجی خواهند آموخت. دانشگاه پنسیلوانیا در دوره‌های دو ساله در میان سایر رشته‌های خود رشته دلالی و حراجی را ارائه می‌دهد که در آن به دانشجویان چگونگی تکلم و ادا کردن بهتر پیشنهادات حراجی را می‌آموزد. کلاس‌های این رشته شامل «ارتباط با حضار»، «قانون دلالی و حراج» و «آمادگی برای حراج» می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.