دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ / ۰۵:۴۵
کد مطلب: 14808
۰

مرگ دلخراش 26 دانش آموز دختر در سفر راهیان نور

کاروان راهیان نور استان چهارمحال و بختیاری با 10 ماشین در حال بازگشت از مناطق جنگی بوده که یکی از ماشینها دچار سانحه تصادف می شود.
فرماندار بروجن گفت: 26 دانش آموز دختر بروجنی در بازگشت از سفر کاروان راهیان نور از مناطق جنگی در سانحه تصادف فوت کردند.

فتاح کرمی در گفتگو با مهر اظهار داشت: کاروان راهیان نور استان چهارمحال و بختیاری با 10 ماشین در حال بازگشت از مناطق جنگی بوده که یکی از ماشینها دچار سانحه تصادف می شود.

وی افزود: در این سانحه تصادف تاکنون 26 نفر فوت شده اند وهم اکنون18 نفر زخمی هستند.

وی افزود: هم اکنون چهار نفر در شهرکرد بستری و14 نفر در اهواز بستری هستند.   سرعت غیرمجاز علت حادثه
سرهنگ رضا سلبی در گفتگو با مهر اظهار داشت: عصر روز گذشته تصادف یک دستگاه اتوبوس در  کیلومتر185 محور ایذه - لردگان به ماموران پلیس راه اعلام شد. وی ادامه داد: بلافاصله با حضور ماموران مشخص شد یک دستگاه اتوبوس ولوو که حامل44 از زائران مناطق عملیاتی در قالب کاروان راهیان نور بود از جاده منحرف شده و بر اثر این حادثه 25 نفر کشته و 19 نفر مجروح شدند. بلافاصله نیروهای امدادی مجروحان حادثه را به مراکز درمانی منتقل کردند.

به گفته سلبی، کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کردند.   چهارمحال و بختیاری 3 روز عزادار شد در پی درگذشت 26 دانش‌آموز بروجنی براثر واژگونی اتوبوس در مسیر بازگشت از مناطق جنگی در محور ایذه ـ شهرکرد از سوی استاندار و نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری سه روز عزای عمومی در این استان اعلام شد. در این پیام تسلیت آمده است: بار دیگر، غبار اندوه و غم برسر و روی ما نشست و استان قهرمان پرورمان را در غم جمعی از بهترین‌های خود عزادار کرد.

این پیام می‌افزاید: رهروان راه شهیدان، در راهیان نور که تداعی کننده هشت سال دفاع مقدس از ارزش‌های اعتقادی، باورهای تربیتی و حماسه آفرینی دستاوردهای انقلاب اسلامی بودند، در میقات شهادت، بیعت با ولایت و شهدا را به منصه ظهور گذاشته و در راه بازگشت از سرزمین حماسه و ایثار به جمع شهیدان پیوستند.

در پیام نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری و استاندار چهارمحال و بختیاری آمده است: پرواز شهادت گونه این دانش‌آموزان عزیز باعث تاثر و تاسف مردم استان، به ویژه مردم ولایت‌مدار و انقلابی شهرستان بروجن شد.

این پیام می‌افزاید: علاوه بر اعلام سه روز عزای عمومی در چهارمحال وبختیاری، عروج عاشقانه این نوگلان پرپر که برگرفته از رسالت زینبی در پیام‌رسانی فرهنگ شهادت و ایثار است را به پیشگاه امام زمان(عج)، مقام عظمای ولایت مدظله العالی، فرهنگیان و دانش‌آموزان سراسر استان، به ویژه خانواده‌های این عزیزان تسلیت عرض کرده و رجاء واثق داریم خداوند قادر متعال روح بلندشان را با فاطمه الزهراء(س)محشور می‌گرداند.

علودرجات برای درگذشتگان و صبر و شکیبایی برای بازماندگان عزیزشان آرزومندیم.     پيام وزير آموزش و پرورش در پي سانحه تصادف اتوبوس اردوي راهيان نور
وزير آموزش و پرورش در پي سانحه تصادف اتوبوس اردوي راهيان نور پيامي صادر كرد.


به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، در اين پيام آمده است :
ما عندكم ينفد و ما عندالله باق ولنجزين الذين صبروا ((سوره نحل آيه 96))
با كمال تاسف و تاثر خبر سانحه غم انگيز اتوبوس حامل دانش آموزان راهيان نور بهمراه تعدادي از دانش آموزان عزيز و دونفر از معلمان ومربيان گرامي و يك نفر از پاسداران عزيز همه ما فرهنگيان و دانش آموزان و ملت بزرگ ايران اسلامي را عزادار نمود ، بي گمان آن عزيزان كه عمر خود را در راه تعليم و تربيت سپري ساخته و در راه مقدس شهيدان و زيارت آنان جان خود را از دست داده اند ، اكنون در جوار رحمت حق آرميده و از نعمات واسعه پروردگار برخوردارند، گرچه كلام قاصر از آن است كه تسلي بخش اندوه از دست دادن اين عزيزان باشد ،  اما اميد به رحمت حق تعالي و نيل به آرامش ابدي آن عزيزان سفر كرده و الطاف الهي آن را تحمل پذير خواهد كرد . اينجانب  با دلي آكنده از اندوه  اين مصيبت جانسوز را به بازماندگان  محترم به ويژه خانواده آن عزيزان سفر كرده تسليت عرض مي كنم و آمرزش ابدي براي درگذشتگان و سلامت و صبر جميل براي بازماندگان از درگاه ايزد منان مسالت دارم ، اميداست همانند روزهاي گذشته هميشه در جوار شهيدان دوران دفاع مقدس و قرب الهي از رحمت واسعه الهي برخوردار گردند.  
حميد رضا حاجي بابايي
وزير آموزش و پرورش

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...