دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۲
کد مطلب: 12962
۰

وزیر آموزش و پرورش از بازنشستگان عذر خواهی کرد

بیمه طلایی زرد شد ! شاید یکی از پر سر و صدا ترین اتفاقات دو سال اخیر در آموزش و پرورش بحث بیمه طلایی بازنشستگان بود از نیمه دوم سال 88 حدود یک میلیون بازنشسته فرهنگی در سایت بیمه طلایی ثبت‌نام کردند اما تاریخ انقضای این بیمه زیاد طول نکشید و با پایان یافتن زمان قرارداد و بیمه بازنشستگان فرهنگی بلاتکلیف ماند.

تا امروز که وزير آموزش و پرورش ضمن عذرخواهي از بازنشستگان فرهنگي به علت توقف اجراي «بيمه طلايي بازنشستگان فرهنگي» استفاده از مزاياي بيمه طلايي را حق طبيعي اين قشر دانست وگفت: از لحاظ قانوني امكان ادامه اجراي بيمه طلايي توسط آموزش و پرورش وجود ندارد، وگرنه قطعا اجرايي مي‌شد.

حميدرضا حاجي بابايي به ایسنا گفت: آموزش و پرورش به خاطر معلمان بازنشسته پيشتاز اجراي بيمه طلايي بازنشستگان شد، در حالي كه اين موضوع ارتباطي به آموزش و پرورش ندارد و تنها از سر دلسوزي پيگير اين بيمه بوديم.
وي افزود: مقرر شده بود وزارت رفاه بخش زيادي از كارهاي مربوط به اين بيمه را انجام دهد و آموزش و پرورش نيز آماده هرگونه كمك و همكاري بود، اما چون بازنشستگان تحت پوشش وزارتخانه و سازمانهاي ديگري هستند، آموزش و پرورش كاري نمي‌تواند انجام دهد.
وزير آموزش و پرورش گفت: بازنشستگان فرهنگي تحت پوشش بيمه تكميلي هستند و بر اساس تفاهم نامه مقرر شد اين مبلغ و مبلغ عائله‌مندي در اختيار بيمه ايران قرار بگيرد تا بيمه نقره‌اي بازنشستگان فرهنگي طلايي شود، اما آنها قرارداد را امضا نكردند، چرا كه ترجيح آنها براي انعقاد قرارداد با شركت بيمه آتيه سازان حافظ بود.
حاجي بابايي گفت: هر زمان كه سازمان بازنشستگي اعلام كند آمادگي اجراي بيمه طلايي بازنشستگان همچنان از سوي آموزش و پرورش وجود دارد.به گفته حاجي بابايي امسال 15 هزار معلم بازنشسته مي‌شوند و با احتساب 10 هزار معلم صعب‌العلاج، حدود 25 هزار نفر از آموزش و پرورش خارج خواهند شد.
مشکل کجا بود؟
مهمترین مشکل بیمه طلایی تامین اعتبار آن بود چرا که آموزش و پرورش در نهایتنتوانست منبع مالی مطمئن و با دوامی برای پرداخت نفری 6 هزار تومان سهم دولت، که سالانه بالغ بر 200 میلیارد تومان می شود پیدا کند.
12 بهمن 88 وزیر آموزش و پرورش در اردوگاه باهنر گفت: «وزارتخانه بدون هیچ گونه دریافت بودجه از دولت و تنها با ساماندهی امور مالی، بیمه طلایی معلمان را انجام داده است». اما مطمئنا این اتفاق نمی توانست هر ماه بیافتد و این در حالی بود که وزیر رفاه در اردیبهشت 89 گفت : « دولت در بیمه طلایی فرهنگیان نمی‌تواند پشتیبانی مالی انجام دهد و این بیمه از دستمزد کارکنان کسر می‌شود ». در اردیبهشت ماه در بعضی مناطق، همه 12 هزار تومان حق بیمه از حقوق معلمان کسر شد.
حاجی بابایی روز معلم امسال در واکنش به اظهارات وزیر رفاه گفت: این یک شبهه‌ای است که باید برطرف شود، باید از 12هزار تومان حق بیمه، 6هزار تومان آن را فرهنگیان بپردازند . با یک جابجایی که قرار است انجام شود این مبلغ را خود وزارتخانه پرداخت می‌کند.اما در نهایت منبع مالی پیدا نشد وپرونده بیمه طلایی فرهنگیان با عذر خواهی وزیر به پایان رسید.   مرجع خبر: خبرآنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد