يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۱ / ۰۷:۴۰
کد مطلب: 10364
۰

اعلام جزئیات نحوه زمان‌بندی امتحانات نهایی و هماهنگ دانش‌آموزان

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش به اعلام جزئیات نحوه زمان‌بندی امتحانات نهایی و هماهنگ کشور دانش‌آموزان پرداخت و گفت: امتحانات از اول خرداد آغاز می‌شود.

عبدالامیر عُرفی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس به جزئیات نحوه زمان‌بندی امتحانات نهایی و هماهنگ کشور دانش‌آموزان اشاره کرد و اظهار داشت: در رابطه با برنامه امتحانات یک فرایند تصمیم‌سازی در وزارت آموزش و پرورش طی می‌شود و آن کسب نظر از همه کسانی است که با بخش برنامه امتحانات نهایی مرتبط هستند.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که ما یک سری محدودیت‌ها در تدوین برنامه امتحانات نهایی داریم مثل اینکه در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شده است امتحانات نهایی باید در خردادماه انجام شود؛ این مصوبه فصل امتحانات را مشخص می‌کند ضمن اینکه زمان شروع امتحانات را در ماه خرداد اعلام کرده است.

عرفی اضافه کرد: در خرداد ماه حوادث مهمی اتفاق افتاده است که می‌توان به 14 خرداد رحلت حضرت امام(ره) و یوم‌الله 15 خرداد اشاره کرد ضمن اینکه ممکن است به دلیل مناسبت‌های قمری، رخدادهای ویژه در این ماه بیشتر شود.

وی افزود: از سوی دیگر باید در نظر داشته باشیم که با توجه به تعطیلی مدارس در روزهای پنج‌شنبه، در این روزها نیز امتحانات برگزار نمی‌شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: با توجه به این پارامترها پبشنویس برنامه امتحانی در مرحله اول با اظهارنظر همکاران در سراسر کشور و ستاد آماده می‌‌شود و سپس با نظر وزیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان ذیربط برنامه امتحانات نهایی می‌شود که شامل همه دانش‌آموزان شاخه نظری، سوم متوسطه فنی و حرفه‌ای، پیش‌دانشگاهی که از امسال نظام سالی ـ واحدی را شروع کردند، دانش‌آموزان بزرگسالی که به شیوه نیم‌سالی ادامه تحصیل دادند و داوطلبان آزاد است.

وی تأکید است: تلاش کردیم که تعطیلات را صرفاً وقت مطالعه قرار ندهیم بلکه هم وقت مطالعه دانش‌آموزان باشد و هم بعضاً در تعطیلاتی که بین امتحانات پیش می‌آید و مقاران با ایام خاصی از سال است، دانش‌آموزان بتوانند وقتی را برای شرکت در مراسم‌ها در نظر بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو